Biztos veled is megtörtént már, hogy valamiről úgy gondoltad, jól halad, hiszen minden jel erre utalt, aztán egy váratlan fordulat következtében mégis rosszra fordultak a dolgok.
Az ilyen esetek előtt általában értetlenül állunk, és sokféle érzés kavaroghat bennünk.
Ugyanakkor, sokszor az ilyen történetek tanítják a legtöbbet az embernek, így végső soron, mégis pozitívként könyveljük el őket.
A következő történet is ilyen, ami egy olyan volt ügyfélről szól, akinek bár hozta a linképítés az eredményeket, egy idő után mégis amellett döntött, hogy felbontja a szerződést.
Szerinted miért történhetett ez, és mi lett volna a jó megoldás?
Ahhoz, hogy tisztábban lássuk a képet, először is vegyük át, mi is a linképítés lényege

Nyilván az, hogy több látogatót/érdeklődőt/vásárlót szerezzünk segítségével.
Na de hogyan tesszük ezt?
A folyamat úgy kezdődik, hogy megnézzük, mik azok a kulcsszavak, amikre a Te témádon belül a legtöbben rákeresnek, és ezen keresőszavakra, hányadik helyen szerepelsz a Google találati listáján.
A linképítés során azokat a szavakat, amik erősnek bizonyulnak – tehát szorosan kapcsolódnak termékedhez és sokan is keresnek rá havi szinten – beleszőjük cikkeinkbe egy kulcsszóba ágyazott linkkel, ami a Te oldaladra mutat.
Ennek értelmében fokozatosan előrébb fogsz kerülni a listán, ha rákeresnek az adott szóra, mert a Te tartalmadat fogja relevánsnak találni a Google.
Ez a folyamat esszenciája tehát, és ha ezt elfelejted, azzal értelmét is veszti, hogy ebbe fektesd a pénzed. Így már sejthető, mi okozhatta a konfliktust a következő történetben.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Rege egy cégről, akivel 2022 februárjában kezdtük el a linképítést.
Kilenc hónapig tartott a közös munka, ami alatt a megadott kulcsszavakkal szép eredményre jutottunk.
Az említett szavakból kettőre (a következőkben A és B) 3600-an keresnek rá havonta, ebből az egyik esetében a 10. a másik esetében pedig a 33. helyen volt ügyfelünk a munka kezdetén.
Ez azt jelenti, hogy az első szónál a lista 1. oldalának legalján, a másodiknál pedig a 4. oldal elején volt megtalálható történetünk főhőse.
A harmadik szó (továbbiakban: C) erősebb versenyzőnek számított havi 4400 kereséssel, erre ügyfelünk a 18. helyen, vagyis a találati lista 2. oldalának alján szerepelt.
Helyezései a linképítés kezdete után a következőképp alakultak:

Az eredmény tehát világos, mint a Nap!
Itt minél alacsonyabban van egy érték a grafikonon, annál jobban áll a szénád, mivel annál előrébb vagy a találati listán.
Bár az út nem volt zökkenőmentes, május és július között egy kis visszacsúszást tapasztaltunk, ezt az akadályt is sikerült leküzdeni.
Az ilyen bökkenőkkel nem lehet előre tervezni, szoktuk is mondani, hogy mi mindent megteszünk, de a Google sajnos nem a miénk, így hát egy algoritmus változás következtében meggyűlhet a bajunk a rendszerrel.
De ahogy a mesékben is lenni szokott, a jó mindig győz, és ez itt is beigazolódott.
Mindezek után jogosan merülhet fel a kérdés, hogy mi okozhatta az elválást?

Erre a kérdésre mi is még a mai napig keressük a választ.
Az ügyfelünk ugyanis úgy döntött, az elért eredmények ellenére nem folytatja tovább a közös munkát velünk, és felbontotta a szerződést, elégedetlenségre hivatkozva.
De miért?
A titok nyitja feltehetőleg az, hogy időközben meggondolta magát, megváltozott a célja, és hirtelen nem volt neki elég a linképítés – ehelyett rövid távú megoldásokat akart.
Amennyiben ez megtörténik, azt minél hamarabb le kell kommunikálni, hiszen ha ezt nem tesszük meg, könnyedén elcsúszhatnak dolgaink.
Nagyon fontos továbbá az is, hogy ha van valami, amit el szeretnél érni, akkor jól válaszd meg az ehhez tartozó eszközt is, különben elmarad a beteljesülés.
Ez kicsit olyan, mintha villával akarnál levest enni, ami mondanunk sem kell, mennyire nem hatékony.
Azt, hogy a megadott kulcsszavakra előrébb kerüljünk, a linképítéssel kétségkívül el lehet érni, de bármire azért még ez a módszer sem képes. Például, ha gyorsan szeretnénk több látogatóhoz jutni, akkor a hirdetések felé érdemes kormányozni a hajót, nem pedig ezt a hosszútávú befektetést választani.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Fontos tudni, hogy a linképítés a „Lassan, de biztosan” elv mentén működik

Ha Te vagy elől a Google-ben, akkor Te vagy a király, akit trónjáról csak nagyon nehezen lehetne letaszítani.
A király pedig mindig sok pénzt zsebel be, hiszen akik elszántan szeretnének venni valamit, azok alaposan utána fognak járni, rá fognak keresni az adott dologra, és nem a vásárban először eléjük ugró termékre fognak lecsapni egy hirdetésen keresztül.
És bár így lehet, hogy kevesebben látogatnak el hozzád, akik megteszik, szinte biztos, hogy vásárolni is fognak, míg a második esetben ez az arány megfordul.
Mindenkinek egyéni döntése, melyik módszer éri meg neki jobban, de ez természetesen iparágfüggő is.
Mindezeket figyelembe véve, Te hogy döntöttél volna főszereplőnk helyében?
Megváltál volna attól, ami ilyen erős motivációjú vásárlókat hoz Neked?
Bár a döntést más helyett nem lehet meghozni, saját sorsáért mindenki maga felelős.
Ha szeretnél egy hosszútávú, biztos jövedelemforrást, akkor ne várj tovább, mert ez az, amibe megéri befektetni!
Töltsd ki az alábbi űrlapot, és kollégáink hamarosan felveszik Veled a kapcsolatot, hogy közösen kitaláljátok, melyik online marketing szolgáltatásunk lehet vállalkozásod éltető parazsa! Kérj ajánlatot még ma és hidd el, reális célok mellett nincsenek lehetetlenek!