A nagy kérdés, amit már néhány alkalommal korábban is megkaptunk, de talán ez a Facebook komment foglalja össze a legjobban:
„Ami számomra érdekes, hogy ha beírom a google-be a linképítés kulcsszót a hirdető weboldalának se híre, se hamva az organikus találatok között! Csak fizetett hirdetésben jelenik meg! Valamit nem jól csináltok, és ezt akarjátok eladni több millióért?! Először legyetek hitelesek, aztán osszátok az észt és kérjetek el pénzt! Ez csak egy jó tanács!” – Dániel
Dániel kommentje több szempontból is kifejezetten hasznos:
- egyrészt igazolja azt az állításunkat, hogy a jó Google pozíció egyfajta presztízzsel is jár – a hiánya pedig presztízsveszteséggel,
- egyből felhívja a figyelmet arra, hogy fizetett hirdetések formájában viszont ott vagyunk az elsők között (valójában a legtöbb esetben az 1. helyen),
- harmadrészt pedig figyelmeztet, hogy mennyit ér a hitelesség – és pontosan ezért születik most ez a cikk.
Akkor nézzük is meg, hogy miért nem juttatjuk saját magunkat a Google organikus találati listájának élére, ha az ügyfeleinkkel közben mégis ezt tesszük!
1. válasz: mert inkább az ügyfeleinkkel foglalkozunk
Nem kikerülni akarom a kérdést, pusztán a legfontosabb érvet hozom fel elsőként: azt az időt és energiát, amit a saját oldalunk linképítésére fordíthatnánk, inkább az ügyfeleinkre szánjuk.
Számunkra a legfontosabb kulcsszavak értelemszerűen a „linképítés” különböző változatai lennének.
Ezekre átlagosan 658 alkalommal keresnek rá a Google-ben (12 hónapos Google ADS statisztika alapján) egy hónapban – ez nem éppen a legtöbb, főleg úgy, hogy az ügyfeleink legfontosabb kulcsszavaira azért legalább több 1.000, de inkább több 10.000 keresés szokott érkezni. Viszont ilyen keresés mellett is elég nagy a verseny, és a saját számításaink szerint nagyjából 500-700 munkaórát kéne 2 év leforgása alatt a linképítésbe fektetnünk ahhoz, hogy elsők legyünk – ezalatt az idő alatt legalább 2, de talán még 3 ügyfelet is ki tudnánk szolgálni, ami értelemszerűen jobban megéri nekünk.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Nem lenne túl nagy értéke nálunk az első helynek
A keresési számok nem indokolják, hogy küzdjünk az első helyért – főleg nem úgy, hogy közben más csatornákon keresztül is el tudjuk érni azokat, akiknek a szolgáltatásunkat szánjuk.
Ha pedig olvastál már más cikkeket is az oldalunkon, akkor észrevehetted, hogy leginkább az eredményeinkkel szoktuk igazolni a munkánk minőségét, és szeretjük, ha olyan ügyfeleink vannak, akiknek a sikere komoly jelentőséggel bír.
Na, ez a keresobenelso.hu esetében nem lenne elmondható: ha 10.000 keresés érkezne a fő kulcsszavaira havonta, akkor azt mondanánk, hogy igen, ezért megéri küzdeni, de így sok hasznunk nem származna belőle, viszont legalább rengeteg munkaórát ölnénk bele.
2. válasz: van olyan, hogy valakinek nem éri meg a linképítés
Gondolom, hogy olvastad már a linképítéssel foglalkozó oldalunkat.
A szöveg elején, valahol a negyedik nagyobb szakasz környékén leírtam, hogy nem mindenkinek éri meg a linképítés: főleg akkor, ha a piac kicsi.
A mi oldalunk erre tökéletes példa: hiszen, mint mondtam, nincsenek nagy keresési számok.
Mindezek mellett (ha jártál az Árak oldalunkon, akkor tudhatod) a linképítés egy prémium kategóriás szolgáltatás, tehát 1 ügyfél is rengeteget jelent.
A Google Ads hirdetések ilyenkor bőven elegek
Ha havi 100-150.000 forintot költesz Google hirdetésekre, akkor érdemes elgondolkodnod a linképítésen is.
Mi 2018. július eleje és 2019. június vége között összesen 254.351 Ft-ot fordítottunk hirdetésre, tehát ha átlagot vonunk ebből, akkor durván 21.000 forintot költöttünk egy hónapban a kampányainkra.
Ez alapján egyből kiderül, hogy nem éppen a hozzánk hasonló cégeknek találták ki a linképítést, és ezt igazolja az is, hogy a 7903 hirdetés megjelenésünkre 566 kattintás jutott – ezzel a 7,1 %-os átkattintási aránnyal pedig teljesen elégedettek vagyunk.
Ez köszönhető annak is, hogy a hirdetéseinkkel a Google valódi 1. helyét sikerült megszereznünk, ugyanis az átlag pozíciónk jelenleg 1,3.
Nem lennénk a saját ügyfeleink
Ironikusnak tűnhet talán, de ez tény: ha egy elképzelt szituációban magunktól kérnénk árajánlatot, akkor valószínűleg nem születne abból szerződés – vagy legalábbis nem linképítésre.
De ugyanez igaz a valódi árajánlatkérésekre is: ha a kulcsszókutatás, a részletes konkurenciaelemzés, és a konzultáció során azt látjuk, hogy a Te weboldaladnak, a Te vállalkozásodnak nem linképítésre van szüksége, akkor ezt meg is mondjuk Neked, és segítünk inkább más megoldást találni.
Nincs nekünk semmi hasznunk abból, ha valaki olyannak végzünk linképítést, akinek nem éri meg ebbe fektetnie a pénzét – abból az ügyfélből nem lesz számunkra referencia, nem tudunk sikertörténetet sem bemutatni róla, ellenben a saját hitelességünket romboljuk az eredménytelen linképítéssel.
Csak akkor fogjuk Neked a linképítést ajánlani, ha biztosak vagyunk benne, hogy arra a Te vállalkozásodnak tényleg szüksége van, és hogy a befektetésed meg fog térülni az organikus találati listákból érkező látogatókon, ügyfeleken keresztül.
Nem sokat hozna nekünk az első hely
Mit szoktunk mondani, miért éri meg linképítésbe fektetni?
- Rengeteg látogatót érhetsz el (ami bevételt jelent Neked).
- Megspórolhatod vele a Google Ads költségeidet.
- Elnyered az 1. hellyel járó tekintélyt.
Ez talán a 3 leggyakoribb érv – nézzük, mennyire érvényesek ezek ránk!
- Nincs szükségünk arra, hogy a csapból is oldallátogatók folyjanak, hiszen ebben az iparágban 1-2 új szerződés is már elég lehet egy adott kampány során.
- A Google Ads költségeink nem verik éppen az egeket, sőt, gyakorlatilag kevesebb, mint az ötöde annak, mint aminél javasolni szoktuk valakinek a linképítést, tehát itt nincs mit nagyon megspórolni.
- Marad tehát az 1. hellyel járó tekintély – ez viszont önmagában még édeskevés, bár a Dánieléhez hasonló kommentek feltételezik, hogy lenne azért valamennyi értéke – az viszont már üzleti kérdés, hogy erre akarunk-e komoly összegeket fordítani, hiszen végső soron az a cél, hogy nyereségesek legyünk.
Az így gyűjtött érveket és ellenérveket mérlegre tettük, aminek a nyelve végül abba az irányba dőlt, hogy inkább továbbra is az ügyfeleink számára fogunk a jövőben linket építeni – mondjuk, épp a Te weboldaladnak!
Ha Te legalább 100.000-150.000 forintot költesz havonta Google hirdetésekre, akkor az már egy jel arra, hogy Neked (velünk ellentétben) megéri a linképítés – kérj tőlünk árajánlatot, és beszéljünk erről!