Szeretnél végre egy olyan hiánytalan képet kapni a linképítés módszeréről, mely nem hagy benned többé kérdéseket?
Mi pontosan tudjuk, mi érdekel: hogy mennyi idő elteltével lehet számítani azokra az eredményekre, melyek miatt tulajdonképpen belevágnál ebbe az egészbe.
A kérdésre teljes joggal vársz választ, hiszen a linképítés egy meghatározó lépést jelent az online marketing stratégiád megalkotását tekintve, és mivel a Te erőforrásaid is végesek, így nem engedheted meg, hogy ne járd körbe a témát.
Egyvalamiben biztosak vagyunk: sok helyen olvastál már arról, hogy weboldalad előreláthatólag mikor szerzi meg az áhított Google helyezéseket.
De hidd el, a linképítésről ennél még jóval többet is lehet beszélni!
Miért nem elégszünk meg csupán a statisztikák bemutatásával?
A rövid válasz: ehhez hasonlót már biztosan láttál, és valószínűleg nem volt elég arra, hogy eldöntsd, szükséged van-e linképítésre vagy sem, hiszen nem véletlenül olvasod ezeket a sorokat.
Igaz, a számok alapján már egy elég jó áttekintést lehet nyerni ennek teljesítményéről, de ha szeretnéd érteni az elméletet, mely e mögött rejlik, az arra vall, hogy mindent számításba veszel, mielőtt döntést hoznál.
Mi is támogatjuk, hogy ügyfeleink minél inkább rálássanak szolgáltatásainkra, mert ez alapja lehet egy hosszan tartó és mindenki számára haszonnal kecsegtető együttműködésnek.
Mi minden támogatást és segítséget megadunk ügyfeleinknek ahhoz, hogy értsék szolgáltatásaink lényegét, mert csak ez jelentheti egy bizalomra épülő és kölcsönösen előnyös partnerség alapját.
Sokat olvastál már a linképítésről? Sejtjük, mi hiányzott eddig!
Szinte borítékolható, hogy eddig az összes statisztika, melyet a linképítés eredményeiről olvastál, sosem törekedett a teljes pontosságra.
Ez így is van rendjén, hiszen valóban megjósolhatatlan, hogy a linképítés kézzelfogható eredményei mikor jelentkeznek weboldalad helyezéseiben, óraműpontossággal legalábbis.
Ha esetleg találkoztál is már olyan ígéretekkel, melyek szinte napra pontosan jövendölik meg online platformod első Google helyezésének időpontját, akkor sajnos nem mondhatunk mást, minthogy rossz helyről érdeklődtél, ahol a szakmaiságra nem törekednek eléggé.
De ez még nem ok arra, hogy ne legyél némileg csalódott vagy bizalmatlan, mikor a linképítésbe fektetett energia megtérülésének ideje nem teljesen konkrét, hiszen így nehezebbé válik számodra a tervezés. Mi sem fogunk felelőtlenül jóslatokba bocsátkozni, de van valami, amit nyújthatunk: a módszer olyan szintű bemutatása, mellyel már jó eséllyel pontosabb képet kapsz arról, mi lehet a reális elvárásod a linképítéssel szemben.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
A számokat is bemutatjuk, de ennél többet is nyújtunk!
Vállalkozóként nyilván Te is a tények embere vagy, így szeretnénk azokkal kezdeni.
A linképítés eredményei általában a következőképpen néznek ki:
- 3-6 hónapon belül 5%-os javulás
- 6-9 hónapon belül 10%-os javulás
- 9-12 hónapon belül pedig 50%-os javulás várható a Google helyezéseket tekintve.
Ezek a számok természetesen azokra az URL címekre vonatkoznak, melyekkel a linképítés során foglalkoztunk a partnereinkkel történő megbeszélések alapján.
Biztosak vagyunk benne, hogy az itt bemutatott adatokat látva még bőven maradtak benned kérdések, ami minket nem lep meg, hiszen mikor arról beszéltünk, hogy a linképítésben rejlő lehetőség megértéséhez nem elég a száraz tények ismerete, pontosan erre gondoltunk.
A többség szeret pusztán a számokra támaszkodva döntést hozni, de mi most mégis azt tanácsoljuk, hogy Te ennél haladj tovább, főleg akkor, ha úgy érzed, neked ennél több kell!
A cikk későbbi részében további statisztikákat is közölni fogunk, de most nézzünk jobban a linképítés és a számok mögé!
Az online marketingben a dolgok összefüggenek
A fenti példa nagyon is lehetséges, de igazán nagy esélyed akkor van erre, ha sok cikk kerül fel a weblapodra.
Az emberek egy jelentős része pusztán a fenti adatokra hivatkozva már azonnal a linképítés mellett döntene, de Te mivel ezeket a sorokat olvasod, láthatóan nem elégszel meg ennyivel.
Lássuk, mik azok a tényezők és összetevők, melyek meghatározzák azokat az eredményeket, melyeket most bemutattunk:
- a weboldal tartalma,
- a linképítés üteme,
- a hirdetések,
- és az eddigi helyezések.
A felsoroltak között olyat is találsz, mely első ránézésre úgy tűnhet, hogy alapvetően nem a linképítés része, és igazából semmilyen formában nem kapcsolódik hozzá.
De ez egyszerűen nem így működik, hiszen az online jelenlét alakulása egyszerre több tényezőből tevődik össze, és a legjobb, ha mindegyikkel kellő mértékben foglalkozunk.
Tudjuk, kényelmesebb lenne csak linképítéssel foglalkozni, és csak arra időt és energiát áldozni, ami bár működőképes, de mégsem a tökéletes stratégiát jelentené.
A linképítés önmagában is képes eredményeket biztosítani, de még hatékonyabb eszköz lesz a kezedben, ha a fenti listában szereplő marketingelemek egy olyan kombinációját alkalmazod, mely illik vállalatod jelenlegi helyzetéhez.
Miért gondolkodnak sokan csak linképítésben?
A linképítés eredményei könnyen számszerűsíthetők és jól láthatók, így nem szolgál meglepetéssel, ha elsőre ez az a lehetőség, ami megragadja valaki figyelmét.
A múltbeli eredményeinkre mi is büszkék vagyunk, és szívesen bemutatjuk őket, ha a linképítés hatékonyságát kell szemléltetni.
De ez az a pont, ahol eldől, ki szeretné árnyaltabban látni nemcsak a linképítést, de az online marketing egészét is, és ki az, aki a statisztikáinkra támaszkodva szeretne egy viszonylag gyors, de kevésbé átgondolt döntést hozni.
Tanácsadásaink során támogatunk annak meghatározásában, hogy miben lenne még érdemes gondolkodnod, de a döntés természetesen a Tiéd: csak a linképítés mellett maradnál, vagy inkább egy komplexebb megoldást választanál?
Mennyire számít weboldalad tartalmának minősége, ha linképítésről beszélünk?
Az az igazság, hogy egy olyan weboldal, melynek tartalmával rendszeresen törődnek és frissítik, ott a linképítés is hatékonyabban képes működni.
A linképítés során külső ráhatással érjük el a Google keresőmotorjánál, hogy felfigyeljen egy weboldalra, és lehetőleg jobb helyezésekkel jutalmazza azt.
A keresőmotor azonban magát a weboldalt is vizsgálja és értékeli, mely során több szempontot is figyelembe vesz, melyek közül a tartalommarketing kiemelt fontossággal bír.
A folyamatosan frissülő, igényes tartalmat a linképítés nem tudja helyettesíteni, de a kettő olyan szinten képes felerősíteni egymást, mely a Google helyezésekben is meglátszik! Fontosnak tartjuk kiemelni, hogy a tartalommarketing akkor működik, ha az folyamatos, és akár heti szinten új cikkek jelennek meg egy weboldalon!
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Weboldalad minden egyes cikke egy potenciális aranybánya
Már láttunk példát arra, hogy egy cikkünk olyan jól teljesített, hogy a megírását és feltöltését követően rövidesen a Google első oldalára került egy olyan kulcsszóra, mellyel sosem foglalkoztunk előtte még linképítés formájában.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy egyetlen cikkel sikerült elérni, ami a linképítéssel akár sok-sok hónapba is telhet, és ennek jelentőségét nem tudjuk eléggé hangsúlyozni a számodra, hiszen ezzel rengeteg időt és pénzt spórolhatsz meg.
Az egyik legtipikusabb példa erre, mikor a piacodon olyan változás történik, melynek hatására az érdeklődők elkezdenek egy olyan kulcsszóra rákeresni, mely addig nem volt jellemző.
Ha az oldalon található egy olyan cikk, ami elég tartalmas és igényes, és az adott kulcsszó is szerepel benne, akkor komoly esély van rá, hogy az elfoglalja a Google kereső első helyeinek egyikét.
A képlet nem is lehetne egyszerűbb: minél több és minél igényesebb, annál jobb!
Nehéz előre megmondani, hogy mely cikkek fognak igazán jól teljesíteni, de az igazság az, ha csak egynek is sikerül az első helyek egyikére kerülni, azzal nemcsak komoly bevételekhez juthatsz, de tetemes időt és marketing költségeket is spórolhatsz.
Ha igazán a maximumra törekedsz, és azt kérdeznéd tőlünk, hogy ehhez mennyi cikkre lenne szükség, akkor az őszinte válaszunk a heti egy darab lenne, ami minimum 400, de inkább 800 szavas.
Ez évente 52 darab cikket jelentene, melyből nem egy, hanem jóval több olyan is születni fog, mely a Google csúcsára ér.
Természetesen ennél kevesebb cikkel is bőven van esélyed ilyen sikerek eléréséhez, de egy minimum szintet mindenképpen tartani kell, és az alá már nem szabad menni, ha eredményt vársz tőle.
A linképítés intenzitása nagyban meghatározza a várható eredményeket!
A linképítésnél is igaz, ami a cikkek esetében: ha növeljük a mennyiséget, akkor gyorsabban is fog eredményt elérni.
Ezzel valószínűleg nem okoztunk számodra meglepetést, és talán az jár fejedben, hogy egy nagyobb linképítős csomagba nem feltétlen szeretnél most beruházni, főleg ha párhuzamosan más online marketing eszközökben is gondolkodsz.
Nálunk többféle linképítő csomag is választható, melynek célja, hogy a kisebb pénzügyi kerettel rendelkező vállalkozásoknak is elérhetővé tegyük ezt a kiváló módszert.
Lehetőség van arra, hogy havi szinten átlag 5, 10, 15, 20 és 25 link elhelyezése történjen a különböző oldalainkon.
Tény, a legkisebb csomaggal csak később számíthatsz előrelepésre, de bizonyítottan az is képes hosszú távon működni.
Érdemes számolni azzal is, hogy egy nagyobb csomag esetén később vissza lehet váltani a kisebbekre, hiszen miután sikerült elérni a kívánt eredményt, onnantól kezdve kevesebb link elhelyezése is elég a Google pozíciók megtartásához, így tehát a jövőben mindenképpen csökkeni fog a kiadásod.
A hirdetések is a Te sikeredet szolgálják, de másképp
A Google keresőn keresztül látogatókat szerezni egy fantasztikus és kényelmes helyzet minden vállalkozás számára.
Mikor a vevőid Téged keresnek meg, és nem fordítva, az nyilvánvalóan megkönnyíti az eladási folyamatot, de egy olyan vállalkozó, akinek tapasztalata van az értékesítésben, annak lehet némi hiányérzete, méghozzá teljesen jogosan.
A keresőbe csak azok gépelik be az adott kulcsszót, akikben már tudatosult az igényük, de a hirdetéseiddel Te magad teremtheted meg a keresleted, ha azokat profi szakemberek kezelik!
Ha a hirdetések szövege megfelelő, és azokhoz jut el, akikhez kell, akkor bizony komoly bevételforráshoz juthatsz.
A tartalommarketing, mint ahogy szinte minden esetben, itt is visszaköszön: minél jobb cikkekre irányítják a hirdetések az érdeklődőket, annál magasabb konverzióra számíthatsz.
Tehát itt is érvényesül az online marketing örök igazsága: a különböző módszerek, technikák és eljárások fokozzák egymás hatékonyságát!
Számít, hogy egy adott kulcsszóra milyen pozícióból indulsz!
Ez biztos nem meglepő számodra, de mégis szeretnénk tisztázni, hiszen a cél, hogy az elvárásaid a lehető legreálisabbak legyenek, és ne érjen meglepetés.
Általánosan igaz, hogy minél jobb a helyezése az oldaladnak, annál lassabban fog előrelépni a Google listáján.
Tehát egy olyan kulcsszó esetében, amire már eleve ott van a TOP10 találat között a weblapod, lassabb fejlődésre számíthatsz, míg egy TOP50-es helyezés során kevesebbet kell várnod a nagyobb ugrásra a helyezésekben – tehát a 10. helyről az 5. helyre ugrani nehezebb, mint az 50. helyről a 32. helyre. Úgy gondoljuk, fontos ezzel tisztában lenned, mert ez is hozzájárul ahhoz, hogy minden részletet figyelembe tudj venni, mikor az online marketing szolgáltatói csomag kiválasztására kerül a sor.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Hány URL címmel érdemes egyszerre foglalkozni a linképítés során?
Mivel már rengeteg ügyfelünknek végeztünk linképítést, így ebben a kérdésben is bátran merünk a saját tapasztalatunkra hagyatkozni.
Mi minden partnerünknek azt javasoljuk, hogy az URL címek számát úgy határozzuk meg, hogy a havi linkek számából vonjunk ki 5-öt.
Ez a gyakorlatban így néz ki a különböző linképítő csomagjaink esetében:
- havi 25 link esetén 20 URL cím,
- havi 20 link esetén 15 URL cím,
- havi 15 link esetén 10 URL cím,
- havi 10 link esetén 5 URL cím,
- és havi 5 link esetén 5 URL cím.
Ha az ügyfeleink kifejezetten ragaszkodnak hozzá, akkor az URL címek száma csökkenthető, de a növelésüket semmi esetre sem javasoljuk, mert egyszerűen tudjuk, hogy akkor gyengébbek lesznek az eredmények.
A látogatóid száma így alakulhat a linképítésnek köszönhetően
Sok ügyfelünk elmondhatja magáról, hogy a linképítésnek köszönhetően 2-3 éven keresztül folyamatosan nőtt a látogatóik száma, méghozzá az előző év 50%-kával.
Tudjuk, hogy ez egy brutálisan jó eredmény, de valamit szeretnénk leszögezni: ez a legjobb eset, és jellemzően csak akkor lehet erre számítani, ha partnerünk teljeskörű online marketing szolgáltatást kért, tehát nemcsak a linképítésre, de a hirdetésekre és a tartalommarketingre is kellő figyelmet fordított.
Csak hogy számokkal is éreztessük ezt a növekedést, vegyünk példának egy olyan weboldalt, mely az előző 12 hónapban 5 000 látogatót vonzott be.
A következő évben ez 7 500, a rákövetkező évben pedig 10 500 látogatót jelenthet.
Ha még maradtak kérdéseid, bátran fordulj hozzánk!
Úgy gondoljuk, hogy ennek a cikknek az elolvasásával egy olyan látásmóddal lettél gazdagabb, mely valóban segíti a döntésedet, ha linképítésről vagy egyéb marketing szolgáltatás igényléséről van szó.
A mi célunk egy olyan együttműködés kialakítása, mely során nemcsak igényled, de érted is a szolgáltatásaink lényegét, mert hiszünk benne, hogy ez a feltétele egy mindenki számára előnyös partnerségnek.
Ha ajánlatot szeretnél kérni, vagy csak úgy érzed, hogy még maradtak kérdéseid, akkor fordulj hozzánk bizalommal.
Semmi más teendőd nincs, mint kitölteni az ajánlatkérő űrlapunkat, mely alig egy percet követel csak meg tőled. Ezt követően felvesszük veled a kapcsolatot, hogy minél előbb megkezdhessük az együttműködést.