Bele se kezdj a linképítésbe, ha ezeket nem tudod – Hasznos tippek és elkerülendő hibák

Bele se kezdj a linképítésbe, ha ezeket nem tudod – Hasznos tippek és elkerülendő hibák

A linképítés tulajdonképpen nem egy nagy ördöngösség, hiszen csupán 3 hozzávalóra van szükség hozzá:

  • linkekkel ellátott szövegek, cikkek,
  • honlapok, blogok (ahova felkerülnek ezek a cikkek),
  • valamint egy jól strukturált, keresőoptimalizált weboldal, ahova a linkek vezetnek.

Nos, igen, amennyiben egy laikus számára kellene röviden összefoglalnom, akkor nagyjából erről van szó.

Viszont, valószínűleg számodra ez nem egy teljesen ismeretlen terület, hiszen ha olvasod ezt a cikket és érdeklődsz is a téma iránt, akkor tudod, hogy miért fontos eszköze az online marketingnek.

Nem is mennék bele jobban az alapszabályaiba a linképítésnek, mivel Te is tudod, hogy igazából nem 3, hanem inkább több 100 hozzávalója is lehet (pontosan ugye nem ismerjük a Google algoritmusát).

Tekintsük is át azt a 14 hibát, amit sokan elkövetnek linképítés során, vagy azért, mert nem értenek hozzá, vagy lusták, vagy pedig megfogadják az interneten megtalálható téves és elavult információkat.

1. Az is hiba, ha nem foglalkozol linképítéssel

Ez számít talán a legfontosabb alaphibának, ami nagyjából egyenértékű azzal, hogy szeretnél főzni, de tűzhely helyett vízforralót és mikrohullámú sütőt használsz, amivel így kétségessé válik, hogy ugyanazt az eredményt tudod-e elérni.

Ugyanez a helyzet akkor is, ha a Google találati listáján az első helyre szeretnél kerülni számodra releváns kulcsszavakra, viszont nem akarsz se időt, se pénzt, se energiát bele fektetni a linképítésbe.

Jelentős eredményeket így nem várhatsz el.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

2. Elmarad a konkurencia elemzés

Ebben a szituációban mindenki versenytársnak számít, aki a Te kulcsszavaiddal akar a Google első 10 helyének valamelyikére kerülni.

Ez alapján tehát 10 versenytársadat találhatod meg a Google találati listájának első oldalán – és az a teendő, hogy kiderítsd, hogy ők hogyan jutottak oda.

Fontos, hogy tényleg mindent megvizsgálj náluk, a tartalomtól kezdve a linkháttérig, mert ez segíthet a siker elérésében.

3. Nem a megfelelő kulcsszót helyezed előtérbe

Nem a megfelelő kulcsszót helyezed előtérbe

Ami megelőzi a konkurenciaelemzést az a kulcsszókutatás, mivel a saját weboldaladat is erre optimalizálod, valamint a linképítés alapját is ezek képezik majd.

De vajon biztos, hogy a megfelelő kulcsszavakra esett a választásod?

Ezt a kérdést azért kell feltenni, mert gyakran előforduló hiba, hogy nem az ügyfelek fejével gondolkodik az adott vállalkozás, hanem az egyéni meghatározásaiból indul ki. Ezt úgy kell érteni, hogy Te mondjuk használsz egy kifejezést, ami kapcsolódik a tevékenységi körödhöz (ez sokszor lehet egy szakmai szófordulat is), viszont az előfordulhat, hogy az emberek egy teljesen másik szóval, szókapcsolattal keresnek rá egy témára (ami egyszerűbb, általánosabb), pedig valójában a Te szolgáltatásodat szeretnék megtalálni.

4. A szöveget nem a kulcsszavadról írod

Amikor megvan az ideális kulcsszó, következhet a link elkészítése, amit majd el kell helyezned egy szövegben.

Nagyon sok olyan weboldallal találkoztam már, ahol határozottan erőltetett volt a szöveg, mert az adott linket megpróbálták beleerőltetni a posztba, hanyag félmondatokkal utalva arra a témára, amiről a hivatkozott honlap szól.

Sajnos nincs mese, az adott kulcsszó köré kell felépíteni a posztot még akkor is, ha az oldal témája a nyaralás és Neked fűnyírókról kell írnod.

És ezt nemcsak amolyan tanácsként kell értelmezni, hanem követendő szabályként, mivel a Google figyel erre, és észreveszi, ha a link nem egy releváns cikkben van elhelyezve, és ezért büntetést szabhat ki.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

5. Kulcsszóból is lehet túl sok

Ugyanez a helyzet a másik végletnél is vagyis, ha a cikk tele van a kulcsszóval.

Ettől a tartalmad mesterségesnek, erőltetettnek fog tűnni és nem hasznosnak, ami szintén lebukással járhat.

A kulcsszó elhelyezésnél is figyelni kell a mértékre, nem szabad minden bekezdésbe vagy sorba beleerőltetni.

6. A másolt tartalom nem tartalom

Egy időben a cikkek másolása bevett szokás volt, azonban ez már egy jó ideje nincs így.

Duplikálni manapság nagyon nem jó pont, ha valóban szeretnél linképítéssel foglalkozni, akkor csak az egyedi tartalom az elfogadott – ha 15 linket kell elhelyezned, akkor 15 cikket kell írnod, ha pedig 100-at, akkor 100-at!

Igaz, hogy a linképítés elsőre talán nem tűnik annyira komoly dolognak, de igenis bele kell fektetni az időt és az energiát az eredmény érdekében, és másolással nem lehet ez alól kibújni.

7. Amikor kifogysz a szavakból…

Amikor kifogysz a szavakból…

Lényeges, hogy az összes linkkel ellátott tartalom a Google számára fontosnak és hasznosnak legyen feltűntetve.

És honnan tudja ezt a Google?

A Google képes arra, hogy megfigyelje a cikkeid hosszát, épp ezért az olyan linképítős ajánlatokat, amelyek 1000 karakteres szövegekről szólnak, nem is érdemes figyelembe venni.

Hiszen gondoljunk csak bele, hogy 1000 karakter az kb. 200 szó alatt van (nem is kevéssel), és egy ilyen rövid szövegnél már ránézésre is egyértelmű, hogy nem sok hasznos információt tartalmazhat.

300 szó az alsó határ, de inkább az átlagosan 5-600 szavas cikkek, amelyekkel dolgozni szoktunk, mert ez működik.

Azt, hogy miért átlagosan, a következő bekezdésben fejtem ki.

8. Ne legyen erőltetett, túl mesterkélt

Az igazán profi linképítéshez hozzátartozik, hogy egyfajta rendezett tervezetlenséget mutasson, vagyis a szövegek tűnjenek természetesnek.

Tehát, a megjelenő cikkek legyenek eltérő hosszúságúak, különböző stílusúak és ne egy időben jelenjen meg 10 darab, hanem elszórtan, fokozatosan, mintha egy valódi blogról lenne szó.

A szövegírók nálunk is néha 300, néha 7-800 szavas vagy esetenként hosszabb szövegeket írnak; ez általában a téma függvénye is.

9. A minőség fontosabb a mennyiségnél

Az előző bekezdésekhez kapcsolódóan azt is meg kell említeni, hogy a szakszerű linképítés egyik fő szempontja, hogy a linkek értéke, és nem a száma határozza meg az alapokat.

Az ilyen-olyan helyekről összeszedett 100 linkkel nem lehet jó helyezést elérni a Google-nál. Viszont azt sem lehet mondani, hogy egy gyenge link értéke 0, mivel ha az egy rossz minőségű hivatkozás, akkor a Google azt bünteti, ezért inkább hátránynak számít keresőoptimalizálási szempontból.

A minőség fontosabb a mennyiségnél

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

10. Csak szavak és szavak, kép meg semmi

Fontos, hogy egy cikkel eleget foglalkozzunk, és ez látsszon is rajta – ehhez az is hozzátartozik, hogy megfelelő képpel is ellásd.

Illetve, arról sem szabad megfeledkezni, hogy ne úgy nézzen ki a weboldal, mintha 10 éve senki se foglalkozott volna vele.

Épp ezért lényeges, hogy az oldal, ahol a linkkel ellátott szöveged megjelenik, a megfelelő design elemekkel rendelkezzen, hogy az egész valódinak tűnjön, ne csak egy „link tartónak”.

11. Az se jó, ha a horgonyszöveg túl van optimalizálva

Egy megfelelő horgonyszöveg elkészítéséhez már rengeteg segédletet lehet találni, amelyek segítségével magad is könnyedén el tudod készíteni.

Azt azonban észben kell tartani, hogy gyorsan le lehet bukni, hogyha túloptimalizálod a szavaidat!

12. Egy horgonyszöveghez túl sok link

Amikor elkészültél a tökéletes horgonyszöveggel, az nem azt jelenti, hogy akkor azt kell mindig mindenhez alkalmaznod!

Volt rá példa, hogy büntetés nélkül használhattad ugyanazt a horgonyszöveget, akár a linkjeid 30-50%-ánál, de mára ez visszaesett kb. 10%-ra!

Ezért azt nagyon tudom ajánlani, hogy mindig valami egyedit próbálj létrehozni – nyilván, ha több száz linkkel dolgozol, akkor előfordulhatnak egyezések, hasonlóságok, de ilyen módon legalább a 10% alatt tudsz mozogni.

13. Egyetlen oldalra visznek a linkek

Egy másik gyakori hiba, amikor a linkek a weboldal egy bizonyos részére vezetnek, ami többnyire a főoldal szokott lenni.

Az előző néhány pontban összeszedett tudnivalók alapján talán nem kell pluszban kiemelni, hogy ez miért nem egy szerencsés dolog.

Erre megint rávezethető a természetesség hiánya, ami viszont (mint említettem) a linképítés alapelemei közé tartozik.

14. Kevés idő, túl sok link

Kevés idő, túl sok link

Végezetül, az egyik legelkeserítőbb hiba.

Amikor valaki oda-vissza tud mindent a linképítésről, sőt az első 13 hibát sikeresen elkerüli – és akkor elkezdi gondolkodás nélkül zúdítani a hivatkozásokat, hogy a lehető leggyorsabban célt érjen.

Itt újfent beleütközünk az alaphibába: a természetesség hiányába.

Ha ez az elv hiányzik, akkor nem indulhat megfelelő alapokról a linképítés. Ha egyik héten, vagy hónapban még nincsenek linkjeid, de aztán hirtelen több száz lesz, akkor az sok jóval nem kecsegtet – így a Google biztos nem fogja elhinni, hogy releváns tartalomról van szó, és ezzel már buktad is, hogy a kereső első 10 helyének egyikén köss ki.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Miért követünk el ilyen hibákat?

Az előző 14 pont alapján látható, hogy azért mégsem annyira egyszerű a linképítés, sokan elbuknak rajta, mert:

  • elavult, régi linképítési stratégiák alapján dolgoznak,
  • tájékozatlanok és nincsenek tisztában a linképítés szabályaival,
  • sietnek, mivel egy év teendőit egy hónap alatt próbálják megcsinálni,
  • vagy persze ott van a lustaság is, vagyis nem veszik komolyan a linképítést mint eszközt, és próbálnak azon spórolni, amin lehet: valaki pénzt, más az energiát, és van, aki az időt.

Ezek a hibák elkerülhetők!

Az előző nem kevés bekezdés alapján tehát egyértelmű, hogy a linképítést komolyan kell venni, maximális figyelmet kell rá fordítani.

Épp emiatt bízza a legtöbb vállalkozás profi szakemberekre ezt a feladatot, akiknek elég tapasztaltuk van benne, és pontosan tudják, hogy mit kell tenniük a cél elérése érdekében.

Ez alapján Te is fel tudod mérni, hogy egyedül is boldogulsz-e ezzel a feladattal, vagy jobban jársz, ha segítséget kérsz.

12 faktor, ami nélkül nem működik a linképítés

12 faktor, ami nélkül nem működik a linképítés

Sokan úgy gondolnak a linképítésre, mint egyfajta csodafegyverre, amivel ripsz-ropsz a találati listák tetejére lehet kerülni – és ezt így is próbálják eladni.

De mi mindenképp szeretnénk, hogyha tisztán látnál, ezért sajnos meg kell osztanom Veled a szomorú igazságot: csak linképítéssel nem arathatsz teljes győzelmet.

A linképítés valóban egy meghatározó eszköze a keresőoptimalizálásnak, viszont szerintem a legtöbben már találkoztunk olyan weboldallal, amelyet kizárólag linkekkel próbáltak feljebb tornászni a Google találati listáján, de sikertelenül.

Ha az a célod, hogy az első helyre kerülj, és több ügyfelet szerezz, akkor mindenképp nézd át a következő listát, amit összeállítottunk Neked!

Ezt jó, ha tudod a listáról:

  • Nem kell nagy titkokra számítani: olyan dolgokat gyűjtöttünk össze, amelyeket elvileg már mindenki ismer, viszont a sok weboldalnál tapasztalt pontatlanság miatt, úgy tűnik, hogy nem árt az ellenőrzés.
  • Ez több, mint az on-page SEO: ezzel a listával fogom megmutatni számodra, hogy miként lehet sikeres és keresőoptimalizált az oldalad.
  • Mást is el kell kápráztatnod, nemcsak a Google-t: ebben a checklistában nemcsak azok a tudnivalók lettek összegyűjtve, amelyekkel a keresőmotorokat meggyőzheted, hanem azok is, amelyekkel sikert érhetsz el az ügyfeleidnél.
  • Ne vedd fontossági sorrendnek: ennek a listának a pontjainak ellenőrzése és esetleges javítása, nem kell, hogy abban a sorrendben történjen, ahogy most mi leírtuk – az adott problémától függ, hogy melyikkel érdemes kezdened.
  • 3×4 faktort mutatunk be: ahhoz, hogy tisztán lásd, milyen feladatcsoportokkal is kell foglalkoznod; a cikk végén a felsorolt faktorokat 3 részre osztottuk.

1. Title és Meta Description

Title és Meta Description

Ez a két különösen fontos tényező akár külön-külön bekezdést is érdemelne, viszont az egyszerűség kedvéért, most mégis egy ponton belül tárgyalnám ki őket, mivel több párhuzam is van a kettő között.

Ha rövidek akarunk lenni akkor a title az a rész, amelyet nagy kék betűkkel írva látsz a találati listán, vagyis, amit először (és gyakran egyedüliként) olvasol el egy weboldalból.

Ami pedig a title alatt található néhány mondatos leírás, az a description.

Szükséges külön kiemelni, hogy miért lényeges ez a két faktor?

Miután a kulcsszóval rákerestél valamire, és kijöttek a találatok, akkor a title és a description alapján fogod eldönteni, hogy megnyisd-e a találati listán megjelent oldalt.

Hogy még konkrétabban fogalmazzunk: ez az a bizonyos nulladik lépés, ahol eldől, hogy egy felhasználóból ügyfél lesz-e, vagy nem.

Ezért fontos, hogy megvizsgáld:

  • valóban figyelemfelkeltőek-e,
  • a fő kulcsszavak megjelennek-e a description-ben és a title-ben,
  • és elég hatásosak-e ahhoz, hogy meggyőzzék a látogatókat, hogy Te kínálod számukra a megoldást.

2. Belső linkek

Fontos elem a belső linkhálózat, amelyet a keresőrobotok szintén megvizsgálnak a weboldalad elemzésénél, de persze ebben az esetben is elengedhetetlen, hogy elsősorban a minőségre törekedj, és ne a mennyiségre.

Akárcsak a kulcsszónál, a belső linket itt sem szabad túlzásba vinni: annyit érdemes használni, amennyire feltétlenül szükség van.

És miként használd ezeket?

Első körben meg kell vizsgálni, hogy melyek a legnépszerűbb aloldalak, majd a weboldalad több másik részén kellene elhelyezned linkeket, amelyek ezekre vezetnek.

Ettől a módszertől ezek még inkább észrevehetőbbek lesznek, és ilyen módon generálhatnak plusz forgalmat is, és ezenkívül még van hatásuk többek között a látogatók weboldalon eltöltött idejére.

Összegezve, ne azért akarj belső linkeket elhelyezni, hogy legyenek, hanem hogy hasznot hozzanak a számodra.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

3. Optimalizált URL felépítés

Milyen az igazán jó URL?

Tömör, lényegre törő, nem tartalmaz ékezeteket, informatív, és persze nem okoz nehézséget az olvasása, de a lényeg igazából az, hogy a főbb kulcsszavak is szerepelnek benne.

Annak ellenére, hogy ezt könnyen össze lehet foglalni egy mondatban, megcsinálni már nem olyan egyszerű – viszont, ha betartod a kritériumokat, akkor egy olyan eredményt fogsz elérni, amely megfelelően optimalizált, hatékony, a látogatók és a keresőrobotok számára is valóban értékelhető.

4. Címsorok, vagyis a H1, H2, H3 stb.

A címsorok szabályos rendben következnek egymás után, és ettől nem szabad eltérni.

Röviden összefoglalva: a H1 lesz weboldalad főcíme, de az a legjobb, ha megegyezik a title-lel.

Ezt követi a H2 alcím, az alá pedig a H3 kerül, és így tovább.

Az utóbbiak variálása nincs kőbe vésve, de azt kulcsfontosságú betartani, hogy a H1-ből az adott oldalon csak egy darab lehet, és ezt olyan módon kell feltüntetni, hogy a keresőrobotok és a látogatók számára is egyértelmű legyen.

5. Olvasható szöveg

Talán evidensnek tűnik, hogy milyen egy olvasható szöveg, de sajnos még mindig bele lehet akadni olyan weboldalba, ahol ezt nem sikerült megvalósítani, ezért érdemes ezt is tisztázni.

Itt nemcsak a betűtípus, betűméret, színek összeállításáról van szó, hanem néhány pillanatról, amikor eldől, hogy az oldalra látogató el akarja-e olvasni az adott tartalmat.

Egy egybefüggő, hosszú tömböt nem valószínű, hogy sokan el akarnának olvasni, mert túl sokáig tartana – viszont, ha rövidebb bekezdésekre van tagolva, akkor rögtön más a helyzet.

Ezért fontos, hogy alkalmazz alcímeket, és rendesen oszd fel a tartalmadat, különben tényleg nem fogsz vele célt érni.

6. Az eredeti szöveg

Talán sokaknak egyértelmű, de azért mégsem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy SOHA ne lopj, másolj szöveget, még magadtól se!

A keresőoptimalizálásban az önplagizálás egy létező jelenség, ami ugyanúgy nem fér össze a Google elveivel, mintha valaki mástól másolnánk a szöveget.

Érthető, hogy ha sikerül megírni egy nagyszerű tartalmat, akkor azt szeretnéd többször is felhasználni, azonban ez nem lesz célravezető.

És nemcsak a szöveget, hanem a meta tageket és a title-t sem szabad szó szerint lemásolni.

Szóval, szánd rá az időt és írj egy új szöveget, hogy tényleg minőségi weboldalad legyen!

7. Minőségi szöveg

Ha több tartalmat jelentetsz meg, mint a konkurenciád, az még nem garancia arra, hogy hasznosabbak is azok a szövegek.

A szövegek valódi, releváns információtartalmát is ellenőrzik a keresőrobotok, ezért fontos, hogy ne 10 gyenge cikkel rukkoljunk elő, hanem inkább 3 valódi tartalommal bíróval, ami tényleg megválaszolja a témában felmerült kérdéseket.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy a „túl sok cikk, túl kevés idő alatt” jelensége gyanússá válhat a Google számára.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

8. Naprakész tartalmak

Naprakész tartalmak

Nem számít, hogy milyen sok cikket írtál, az aktualizálás fontos része annak, hogy az oldalad ne csak sikeressé váljon, hanem az is maradjon.

A felhasználók és látogatók számára mindenképp bizalomgerjesztőbb, hogyha naprakész tartalmakkal látod el a weboldaladat, nem az évekkel korábban frissült cikkekkel. Egyrészt érdemes átnézni a rosszabbul teljesítő cikkeket, aloldalakat, majd ez alapján végezz új kulcsszókutatást, készíts elemzéseket, és ezekre alapozva kezdj új szöveget írni.

9. Reszponzív design

Tény és való, hogy a lista legfontosabb pontjai közé tartoznak a kulcsszavak, a tartalom és a linkek, de ha egy weboldal minőségéről van szó, akkor fontos, hogy a design is megkapó legyen. Mivel napjainkban az emberek többsége telefonon szokott böngészni, így ha egy weboldal nem jelenik meg tökéletesen a tableteken, okos készülékeken, akkor gyorsan tovább fognak lépni rajta.

10. Betöltési sebesség

Betöltési sebesség

Az előző ponthoz kapcsolódóan érdemes kitérni arra is, hogy ma már az sem mindegy, egy adott oldal milyen sebességgel töltődik be.

Ha rögtön betölt egy weboldal, az nagyszerű, viszont, ha várakozni kell rá, akkor rossz benyomást tett a látogatóra.

Épp emiatt fontos, hogy a weboldalad elemeit tüzetesen átvizsgáld, hogy lásd, milyen hatással vannak a betöltési sebességre.

11. A közösségi média hatása

Miért jó, ha van Facebook oldala a weblapodnak?

Sajnos nem azért, hogy kipipáld a listádon, hogy van ilyened is, de még csak azért sem, mert így szerzel még egy helyet a találati listán.

Alapvetően a jól összerakott közösségi oldal feladata, hogy minél több embert megszólítson, növelje a népszerűséget és felkeltse a figyelmet.

Egy Facebook vagy Instagram profilt használni is kell, nemcsak optimalizálni, hiszen nem megosztásokat és like-okat akarsz gyűjteni, hanem ügyfeleket.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

12. Elemezni, elemezni és elemezni

Elemezni, elemezni és elemezni

Azt is fontos kiemelni, hogy csak attól, hogy alkalmazod a keresőoptimalizálás módszereit, megfelelően használod a linképítést, még nem várhatsz sikert, ha közben nem követed nyomon a változásokat.

A rendszeresen érkező eredményeket folyamatosan elemezni kell, hogy mikor és minek köszönhetően növekszik, illetve csökken a weboldalad látogatottsága.

Az elemzés azért is fontos, mert így időben tudsz reagálni ezekre a változásokra.

Ennek az alapja a Google Analytics, ezt mindenképp alkalmazni kell, különben az előző 11 pontnak nincs is értelme.

Összegezve

Első olvasásra talán soknak tűnhet ez a 12 pont – mert valóban az is.

Rengeteg munka, elemzés és javítás szükséges ahhoz, hogy minden olajozottan működjön, de ettől lesz jó minőségű az oldalad, és így a linképítés jobban beváltja a hozzáfűzött reményeket.

Ha még átláthatóbbá akarjuk tenni az előbb felsoroltakat, akkor ilyen módon lehet három részre osztani őket:

  • A négy alappillér (ezek nélkül nem működik)
    • Title és meta description
    • Belső linkek
    • Optimalizált URL
    • H1, H2, H3, stb. címsorok
  • A tartalmat alkotó négy faktor (ezek szólnak az oldalad cikkeiről)
    • Az olvasható szöveg
    • Az eredeti szöveg
    • A minőségi szöveg
    • Az aktuális szöveg
  • Az ügyféllel kapcsolatos négy pont (ezek a felhasználókról és az ügyfél gyűjtésről szólnak)
    • Reszponzív design
    • Betöltési sebesség
    • A közösségi média ereje
    • Elemzés mindenek felett

Mi különbözteti meg egymástól a pár százezres és a milliós linképítést?

Mi különbözteti meg egymástól a pár százezres és a milliós linképítést?

A Google találati listájának első helyeit nem ajándékba szokták adni, de ezzel biztosan Te is tisztában vagy.

A keresőrobotok ugyanis számtalan nézőpont alapján döntik el, hogy kinek adnak helyet a TOP 10-ben, tehát hogy az adott területen ki az a 10 vállalkozás, akiknek a weboldala az érdeklődők számára a leghasznosabb.

Ahhoz, hogy az adott kulcsszóra a kereső első oldalára kerülhessen egy oldal, az egyik legfontosabb tényező a bejövő linkek száma.

Ez alapján egyértelmű, hogy a linképítés az egyik legfontosabb része a keresőoptimalizálásnak, vagyis hogy egyáltalán felkerüljünk a térképre.

Azt viszont már nem mindenki látja át, hogy a minőségi és hatékony munkához odafigyelésre és szakértelemre van szükség, hiszen link és link között is jelentős különbségek fordulhatnak elő.

Ha pedig a linképítés nem megfelelő, akkor inkább ront a dolgokon, mint segít.

Érdemes alaposan átgondolni, hogy egy ilyen feladatot kire bízunk, hiszen ez egy kulcsfontosságú része annak, hogy sikeressé váljon a weboldalunk.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Egy megtörtént eset alapján

Egy megtörtént eset alapján

2017 tavaszán esett meg, hogy egy weboldal tulajdonosa felkeresett minket, hogy linképítésre kérjen árajánlatot.

A cég neve nem releváns a történet szempontjából, az a lényeg, hogy akkor még nem volt a Google TOP 10-es listáján egyetlen lényeges kulcsszóra sem.

Annak ellenére, hogy megvolt a kölcsönös szimpátia, valamint egy jól kidolgozott árajánlat, és persze a meggyőző referenciák, ez a vállalkozás nem mellettünk döntött.

Aztán némi idő elteltével újra jelentkeztek, hogy a segítségünket kérjék…

Kissé meglepő volt, 14 hónap után már nem nagyon számítottunk arra, hogy megkeresnek minket, de miután szemügyre vettük, hogy a másik cég segítségével mit értek el az eltelt idő alatt, már minden érthetővé vált.

Egy alapvetően nálunk lényegesen ismertebb, és (eddig legalábbis azt gondoltuk, hogy) szakmailag felkészültebb vállalkozásra bízták a feladatot, de az eredményeiket nézve határozottan megkérdőjelezhetővé vált a cég hozzáértése a számunkra.

Természetesen, nem lehúzni szeretnénk a tevékenységüket, de a munkájuk minőségéről

A tények, azok tények

Az alábbi adatok jöttek ki, amikor megnéztük az oldal linkhátterét:

  • bejövő linkek száma: 464 db (ez eddig nem rossz)
  • összes domain, amiről származnak: 34 db (hát, ez már kicsit furcsa…)
  • összes IP-cím: 29 db (ez már a no komment kategória)

Összegezve az eredményeket:

  • kulcsszó: 8. helyezés
  • kulcsszó: 9. helyezés
  • más releváns kulcsszavakra: 2. oldal, vagy még hátrébb

És mint kiderült az ügyféltől, ebbe 14 hónapot fektetett be, és 250.000 Ft-ot.

De hol van a probléma?

Ez egy olyan alaphibának számít, ami a legtöbb esetben jelentős károkat okozhat, de ez látszik az eredményeken is.

Rögtön felmerül a kérdés, hogy 464 link hogyan származhat 29 IP címről?

Nos, úgy, hogy ha például a honlap láblécébe linket helyezünk, akkor az az összes aloldalon meg fog jelenni.

És, ha kiindulunk abból, hogy az adott oldalnak 100 aloldala van, akkor máris ott tartunk, hogy 100 bejövő linket számolnak a Google robotjai a számunkra.

A kérdés az, hogy mennyi ezeknek a linkeknek az értéke?

És hogy-hogy csak a 8. és a 9. helyre elég 464 link?

Nemcsak a mennyiség, a minőség is fontos

Ahogy a korábbiakban is elhangzott, link és link között jelentős különbségek lehetnek.

Azt tudjuk, hogy a linképítéssel tulajdonképpen a Google-t manipuláljuk, pontosabban elhitetjük vele, hogy sok helyen beszélnek a cégünkről, a termékünkről az interneten, és ezért a robotok számára hasznosnak tűnünk és így kerülhetünk fentebb a listán.

Viszont, ahogy a legtöbb manipulációnak, úgy ennek is hitelesnek, természetesnek kell lennie, mivel csak így érhet célt, vagyis csak így lehet meggyőzni a robotokat, hogy ez valóságos.

Vajon az mennyire hihető, hogy véletlenszerűen, átlagosan 16-szor említik meg a weboldaladat, ugyanannak a tulajdonosnak a honlapjain?

Mivel az azonos IP cím szinte mindig azonos tulajt takar (ez amolyan íratlan szabály a Google-nél).

És ez a 16 jelen esetben csak egy átlag, vagyis könnyen elképzelhető, hogy egy-egy IP címen akár 50-100 bejövő link is előfordul.

De melyik a népszerűbb?

Amiről százan mondják el, hogy szeretik, vagy amiről egy valaki mondja el százszor, hogy szereti?

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Lehet ezt még tovább is fokozni

A „sok link – kevés IP cím” jelenség nemcsak azért egy hibás kivitelezés, mert nincs rendes, említésre méltó hatása.

Igazából, bármilyenek is legyenek ezek a linkek, valamennyi értékük van, ami talán elég egy 8-9. helyre…

De!

Mi van abban az esetben, hogyha mondjuk az egyik IP címet valamilyen támadás éri (ez esetünkben belinkelést jelent) orosz, ázsiai vagy más, felnőtt tartalmú linkekkel?

Az is előfordulhat, hogy az egyik IP cím, amiről kapod a linket, vírusos lesz, és ezért több kéretlen hivatkozás is odakerül a Te linkjeidhez, amit már büntetnek a keresőrobotok.

Ilyenkor általában a tulajdonos nem tehet a történtekről, de mindez sovány vigasz, hiszen az adott IP címen lévő összes bejövő link mehet a kukába.

Arról nem is beszélve, hogy mivel egy ilyen büntetendő tartalmú IP címmel került kapcsolatba a Google szemében, a robotok nemes egyszerűséggel visszaszáműzik a 100. oldalra.

Ez persze extrém példa, de benne van a pakliban!

Szóval, ha úgy vesszük, akkor 14 hónapnyi munka és 250.000 forintnyi költség hozott egy 100. oldali megjelenést.

Amit mi ezzel szemben adunk

Amit mi ezzel szemben adunk

Nem volt titok, hogy amikor a megbízó weboldal tulajdonos meghozta a döntést, akkor az árajánlatok közti különbségnek nagy szerepe volt.

Azt egy percig sem állítjuk, hogy a Keresőben Első olcsón dolgozik – azonban nálunk a minőségi munka jelentős figyelmet kap, ami hosszú távon jóval kifizetődőbb.

A valóban minőségi szolgáltatás  profi eszközöket és feltételeket igényel többek között, ez pedig nem olcsó mulatság – de összességében így mindkét félnek megéri hosszú távon.

Az előbb említett 250.000 Ft-ért, nálunk (2017-es árakon!) 100 linket kapott volna, nem pedig 464-et 29 IP címről.

De!

A mi vállalkozásunk több mint 500 domaint tart fent, és ezek ennek megfelelő mennyiségű, vagyis 500 különböző IP címen vannak, így tehát, ha minket választ az ügyfél, akkor minden link, amit építünk neki, különböző IP címekről érkezett volna az oldalára.

Meg merném kockáztatni, hogy a mi 100 linkünk több hasznot hozott volna 14 hónap alatt, mint a végül megépített 464.

És most jön a lényeg!

Mi nemcsak a különböző IP címekre figyelünk, hanem arra is, hogy ezek a linkek milyen környezetbe kerülnek.

Nálunk a szövegírók kapnak egy kb. 20 oldalas szabályzatot arról, hogy miként kell elkészíteni a linképítős cikkeket az oldalra úgy, hogy azok a Google alapelveihez igazodjanak, és valóban értékessé váljon a link.

Ezenkívül a cikkek hosszára, a szövegkörnyezetre, valamint a megfelelő kulcsszó használatra és a képek elnevezésére is figyelmet fordítunk, és arról sem feledkezünk meg, hogy mindezt a lehető legváltozatosabban tegyük.

Hiszen továbbra is a természetesség a lényeg, így lehet hosszútávon eredményes a munkánk, ami jó az ügyfélnek és nekünk is.

Nem egy olcsó mulatság, de megéri

Ha valamit leszűrhettél a fentiekből, az az, hogy a linképítés komoly munka, ami gyakorlatilag 100%-os figyelmet igényel.

Pontosan ezért bízzák a legnagyobb cégek is profi csapatokra ezt a munkát, akik pontosan tudják, mit kell tenniük a siker érdekében.

Szerintem Te is látod, hogy képes vagy-e erre egyedül, vagy szükséged van-e segítségre. Kérj tőlünk árajánlatot most, és elmondjuk, hogyan kerülsz a találati lista első helyére!

Most már kíváncsi vagy, mennyi linkkel érhetsz el sikereket?

Nagyon szeretnénk, ha a Te oldalad is több ügyfelet tudna szerezni Neked – ebben fogunk segíteni, ha kitöltöd űrlapunkat.

Már várjuk, hogy átbeszélhessük együtt a részleteket!

Hogyan tudunk még segíteni neked?

Tetszik, amit fentebb olvastál, de elsőre még túl nagy falatnak érzed? Tedd meg az első lépést könnyebben: válaszd kapcsolódó szolgáltatásainkat!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.

Miért nem az első a keresőben a keresobenelso.hu?
Linképítés

Miért nem az első a keresőben a keresobenelso.hu?

A nagy kérdés, amit már néhány alkalommal korábban is megkaptunk, de talán ez a Facebook komment foglalja össze a legjobban: „Ami számomra érdekes, hogy ha beírom a google-be a linképítés kulcsszót a hirdető weboldalának se híre, se hamva az organikus találatok között! Csak fizetett hirdetésben jelenik meg!

Elolvasom a cikket»