Hogyan segíti a vállalkozásodat a linképítés?

Hogyan segíti a vállalkozásodat a linképítés?

 

A linképítéssel első leszel egy adott keresőszóra a Google találati listáján.

Ez remek, – mondhatod – de milyen konkrét hasznom származik ebből?

Mik azok az értékek, amik miatt minden vállalkozásnak kötelező lenne linképítésbe fektetnie?

Mennyiben segít a profitszerzésben, vagy épp mekkora összeget segít megspórolni?

A következőkben megmutatok neked 5 olyan esetet, 5 olyan előnyt, amik egyedül erre a területre jellemzőek.

Nem állítom, hogy a linképítés az online marketing, vagy a SEO legfontosabb eleme, hiszen nincs is így.

Ez csupán egy fontos forgalomforrás, amit semmiképp sem lehet elhanyagolni, hiszen olyan lehetőségeket tár elénk, amilyeneket kevés másik.

Kíváncsi vagy milyen gyakorlati haszna van a linképítésnek az üzleti életben?

Nézzük végig 5 ponton keresztül!

1. Az első helyezéssel járó tekintély

Szeretsz a céged eddigi eredményeivel büszkélkedni?

Jól is teszed, hiszen a szakmai, és a hasonló elismerések növelik a bizalmat irántad az ügyfelekben.

Ezek különböztetnek meg a versenytársaidtól, ezektől lesz a te vállalkozásod különleges és egyedi.

A találati listán való első helyezésedre ugyanígy gondolhatsz egyfajta díjként is.

Képzeld csak el: ha valakinek be akarod mutatni a vállalkozásodat, lehet, csak annyit kell mondanod: „Írd be ezt és ezt a Google-be, és én leszek az első, akit kiad!

És tényleg ott állna a például téli ruházattal foglalkozó weboldalad az élen, ha valaki beírja a keresőbe a „télikabát” szót.

Még jobb a helyzet, ha már gyakorlatilag olyan szinten utasítod magad mögé a versenytársaidat, hogy a honlapod, vagy vállalkozásod nevét azonnal hozzákapcsolják az adott keresőszóhoz, hiszen gyakorlatilag szinte egyet jelentenek.

És ezzel, hogy első helyre kerültél a találati listában, szintén növeled az ügyfelek bizalmát irántad, hiszen ők is a legjobbaktól szeretnek igazán vásárolni.

2. Amikor "nincs" pénz hirdetésre

Amikor nincs pénz hirdetésre

 

Egy korábbi cikkben már kiszámoltuk együtt, hogy körülbelül milyen költségeket jelentenek az AdWords hirdetések.

Természetesen meg is érik a pénzüket bizonyos mértékben, ám könnyen eljöhet a pillanat, hogy egy vállalkozásnak mégsincs kapacitása arra, hogy havi szinten százezreket költsön csak hirdetésekre.

De vegyünk egy másik példát: az is előfordulhat, hogy a véletlen miatt állnak le hirdetéseid.

Képzeld el, hogy épp külföldön nyaralsz, esetleg dolgozol, mikor ellopják a bankkártyádat, vagy legalábbis valamilyen rejtélyes módon leemelnek róla 200 eurót.

Természetesen az első dolgod amint észreveszed, hogy hívod a bankod és letiltod a kártyát.

Ez eddig megoldódott, de az AdWords is ugyanezzel volt összekötve.

Te még jó ideig nem tudsz hazamenni, hogy elintézd, a hónap vége viszont közben elérkezik, a Google nem tudja levenni a hirdetési költségeket, így nem is indítja el abban a hónapban a hirdetéseket.

A honlapod tehát egy adott kulcsszóra már nem jelenik meg a hirdetések között a találati lista fölött.

Ezzel eltűnik a honlapod a lehetséges ügyfeleid elől?

Ha a profi keresőoptimalizálásba, és benne a linképítésbe elég időt és energiát fektettél korábban, akkor egyáltalán nem.

Még az ilyen esetekben is ugyanúgy tudod a honlapodra csábítani a felhasználókat, hiszen továbbra is ott vagy a találati lista élén.

És folyamatosan jönnek az ajánlatkérések, megrendelések a cégednek, amíg haza nem érsz külföldről, hogy újra elindíthasd hirdetéseidet, amiből szintén érkeznek a megkeresések.

3. Extra forgalom az oldaladnak

És nem csak helyettesíti a hirdetéseket a linképítés, de ki is egészíti!

Amíg hirdetésed a találati lista első 4 helyének egyikét foglalja el, addig közvetlenül utána a honlapod linkje is rengeteg felhasználót csábít az oldaladra.

A hirdetések esetében átlagosan beszélhetünk egy 30%-os átkattintási arányról (amennyiben jó a szöveg és elég pénzt ajánlasz fel egy kattintásért), ami azt jelenti, hogy például abból a havi 5000 emberből, aki egy adott keresőszót beír a Google-be, nagyjából 1500-an is kattinthatnak rá a hirdetésre.

Ehhez add még hozzá azt a mondjuk 15%-os átkattintási arányt, amit a természetes találati lista első helyén álló oldalad generál!

A kettő együtt nem kis számot alkot, igaz?

És ennyi oldallátogatóból képzeld el, mennyi ügyfél születhet!

De van olyan kulcsszó, amire az átkattintási arány akár a 60%-ot is elérheti (ezek általában a kisebb havi kereséssel járó kulcsszavak)!

A linképítésre tehát nem úgy kell gondolni feltétlenül, mint egy biztos fegyverre, ami egymagában óriási bevételhez segít téged – sokkal inkább egy újabb lehetőségre, amivel kiegészítheted online marketing stratégiádat a nagyobb siker érdekében.

4. Célzott látogatók

Célzott látogatók

 

Beszéljünk most röviden a linképítés azon előnyéről is, amibe a legtöbben nem is gondolunk elsőre, pedig egészen magától értetődik.

Van ugyanis különbség felhasználó és felhasználó között.

Gondoljunk csak bele!

A linképítés segítségével a téli ruházattal foglalkozó oldalunk a találati lista első helyén jelenik meg a felhasználók előtt, ha beírják a keresőbe a télikabát szót.

De miért is tették ezt?

Nyilvánvalóan azért, mert télikabátot szeretnének, és egy üzletet keresnek, ahol megvásárolhatják.

A keresőkből származó látogatók tehát célokkal érkeznek az oldalunkra, és határozott elképzeléseik vannak arról, mit szeretnének venni, miről szeretnének még több információt gyűjteni.

Ez hatalmas előny a számunkra, hiszen ebből következően a linképítéssel olyan látogatókhoz jutottunk, akik nagy valószínűséggel a célcsoportunkhoz tartoznak.

Nem egy hirdetést tettünk a felhasználó elé, amiben jó eséllyel az igényt is nekünk kellett felébreszteni benne – ellenkezőleg, mi már az általa felismert szükségletet segítünk kielégíteni a honlapunkon keresztül.

5. Spórol és keres egyszerre

Mint már említettük, a linképítéssel gyakorlatilag a hirdetésekkel járó költségeket spóroljuk meg, miközben hasonló eredményeket érünk el.

De az online marketingben szinte minden pénzbe kerül, a Facebook és Instagram hirdetésektől kezdve a LinkedInig mindenhol, és ha helyezést akarsz elérni, akkor fizetned is kell.

A linképítés viszont szinte teljesen ingyenes.

Szinte”, hiszen vannak itt is költségek, köztük például annak az embernek a megfizetése, aki folyamatosan foglalkozik ezzel.

De ez egy profi csapattal dolgozva nagyon hamar megtérül.

Egy példán keresztül levezetve: volt olyan ügyfelünk, akinek 7 hónap alatt sikerült az oldalán a 0-ról 1900 fős havi látogatottságot elérni.

Ez hirdetésekkel nagyjából 300.000 forintba került volna, ugyanis egy kattintás ára az ügyfél kulcsszavára körülbelül 150 Ft volt.

Ügyfelünk pedig ennek az összegnek mindössze a harmadát fizette ki azért, hogy megbízzon valakit, aki folyamatosan figyelte és kézben tartotta honlapja keresőoptimalizálását.

Az üzlet arról szól, hogy nyereséges legyen, és ez úgy érhető el, ha mindenhol a legjobb eredményt érjük el a leggazdaságosabb úton.

A weboldal forgalmának növelése esetében ez az út a linképítés, és a profi szintű keresőoptimalizálás.

Ha ugyanis megfelelő szakember nézi át az oldalt, akár a bevétel is növekedésbe kezdhet!

Az egyedi szövegezés, a felhasználói élmény javítása, és a többi fontos elem optimalizálása akár azt is eredményezheti, hogy 100 látogatódból már nem csak 3, hanem 5 ember lesz a vásárlód.

Számoljuk ezt is ki egy egyszerű példán keresztül: ha 1 ügyfélen mondjuk 20.000 forintot keresel, és heti +2 vásárlót tudsz szerezni az online jelenlétednek köszönhetően, az máris +2 millió forintot jelent egy évben!

A kérdés csak az, hogy erre alkalmas-e a Te weboldalad is?

Éppen ezért ellenőrizzük mi is, a konkurenciáiddal egyetemben, hogy pontos képet tudjunk adni neked a lehetőségekről, ha árajánlatot kérsz tőlünk!

Kíváncsi vagy már, a Te üzletedet hogyan pörgethetné fel a linképítés?

Vedd fel velünk a kapcsolatot!

 

Kérj visszahívást most, és 24 órán belül minden kérdésedre válaszolunk!

Kérj árajánlatot itt!