Hogyan csináljuk a konkurenciaelemzést linképítéshez?

Hogyan csináljuk a konkurenciaelemzést linképítéshez?

 

A konkurenciaelemzés alapvető része a mi szolgáltatásunknak, sőt, gyakorlatilag a kezdő lépése.

Összességében egy elég bonyolult folyamatról beszélünk, aminek a megvalósítása igen idő- és energiaigényes, de számunkra már nem jelent akkora kihívást, hiszen rendszeresen foglalkozunk vele, és ismerjük a legjobb stratégiákat és eszközöket.

És nem kell azt gondolni, hogy mi titkos receptekkel dolgozunk, amiket féltve őrzünk minden kíváncsi tekintet elől.

Ellenkezőleg, tapasztalataim szerint sokkal hasznosabb, ha az ügyfeleim pontosan tudják, milyen folyamatok zajlanak a háttérben, amikor megbíznak engem online jelenlétük irányításával.

Éppen ezért osztom most meg Veled, hogy mi történik, ha konkurenciaelemzést kérsz tőlünk.

Néhány pontban összesűrítem, pontosan milyen munkafázisok vannak az elemzés során, és ebből nem csak azt fogod látni, hogy mennyi időbe kerül egy ilyen folyamat, de azt is, milyen eszközökre van szükség ahhoz, hogy valaki profi szinten tudja csinálni.

1. lépés: Megismerünk Téged, és céljaidat

Kezdjük a legelején: felveszed velünk a kapcsolatot, és kéred, hogy készítsünk el neked egy konkurenciaelemzést, ami alapján akár elindulhat a közös munkánk.

A telefonbeszélgetés alatt mi igyekszünk tőled minden fontosat megtudni rólad, a vállalkozásodról, az iparágról, amiben mozogsz, és persze a céljaidról.

Ez ugyanis az első szűrő, ami meghatározza, hogy tudunk-e a jövőben együtt dolgozni.

Mert bizony derülhetnek itt ki olyan információk, amik ezt meggátolhatják.

Csak hogy egy példát említsek: ha olyan területen mozogsz, amelyen már egy másik ügyfelünk is, akkor érthető, hogy megfontoljuk a dolgot, hiszen nem támogathatunk egyszerre két olyan céget is, akik egymásnak versenytársai.

Ha a tevékenységi körötök tehát megegyezik, valószínűleg nem fogjuk vállalni az oldalad menedzselését, de ha csupán átfedésről, hasonló témáról van szó, akkor megkérdezzük a régebbi ügyfelünket, hogy mit gondol a helyzetről.

Ha mindent rendben találunk, akkor ez alapján az első beszélgetésünk alapján bele is kezdünk a kulcsszó kutatásba.

2. lépés: Kulcsszavak keresése

Kulcsszavak keresése

 

Tegyük fel, hogy Te kalapácsokat kínálsz eladásra az oldaladon.

Biztosan megfigyelted már, hogy ha beírod a Google-be a „kalapács” szót és utána ütsz egy szóközt, egyből felajánl néhány kifejezést, mint például „kalapács nyél”, vagy „kalapács fej”, stb.

Ezek azok a kifejezések, amire a leggyakrabban szoktak rákeresni, és ezért ajánlja fel neked is a Google, nem csak itt, de a találati lista alján is, ha lejjebb görgetsz.

Megteheted azt, hogy végigmész az összes olyan kifejezésen, ami a kalapáccsal kapcsolatos, és sokan keresnek rá.

Ehhez „csak” annyi kell, hogy beírod a „kalapács” szót, a szóközt, és utána végigmész az ABC összes betűjén.

Ez legalább egy órádba fog telni, ha mondjuk minden betűre egy percet szánunk, de elmehet még az idő a jegyzeteléssel, másolással, és minden hasonlóval.

Nekünk erre van egy külön szoftverünk, ami ezt a feladatot 3 perc alatt hajtja végre.

Erre utaltam, amikor azt mondtam, ebben az összeállításban a szükséges eszközökről is beszélni fogok: ez a szoftver tehát néhány perc alatt összegyűjti az összes keresési kifejezést, ami a kalapáccsal kapcsolatban van.

3. lépés: Kulcsszavak tervezése

Kulcsszavak tervezése

 

Ezután fogjuk ezt a létrehozott listát, és megvizsgáljuk a Google Ads kulcsszó tervezőjében is, hogy lássuk, melyikre mennyi keresés érkezik egy hónapban, és mekkorák lennének a kattintási díjak, ha hirdetést akarnánk létrehozni ezekhez.

Ezt a teljes listát elküldjük utána neked, de főleg azokkal szoktunk ebből foglalkozni, amelyekre legalább 100 keresés érkezik, hiszen ezek érik meg leginkább, hogy időt szánjunk rájuk.

A kulcsszavak önmagukban azt is megadják, hogy hogyan kéne felépítened az oldaladat.

Az egyes variációk gyakorlatilag aloldalak címeinek felelhetnek meg, hiszen mutatják, hogy mire kíváncsiak leginkább a felhasználók az adott témában.

Lehet, hogy ez alapján elfogadhatónak találjuk az oldaladat, vagy változtatásokat javaslunk.

A leggyakoribb eset azonban az, hogy az alapoktól kezdve, nulláról építünk fel egy teljesen új weboldalt neked, hogy tiszta lappal indulva, jóval nagyobb esélyekkel szerepelhess a találati listákon.

Az összegyűjtött kulcsszavakat tehát megmutatjuk neked, és megkérünk, hogy válogasd ki azokat, amik mégsem felelnek meg a te cégednek, tevékenységi körödnek, hogy a jövőben csak azokra koncentráljunk, amik valóban hasznosak neked.

4. lépés: Konkurencia ellenőrzése

A következő lépéshez ismét egy szoftver segítségét vesszük igénybe, ami az imént összegyűjtött és kiválogatott kulcsszólista minden elemére megkeresi a Google találati listáinak első 10 helyezettjét.

Itt érkeztünk el ugyanis a konkurencia tényleges elemzéséhez, illetve még csak felkutatásához.

A teljes kulcsszólistából a szoftver végül nekünk a 30 legkomolyabb versenytársat emeli ki, akiket utána már mi ellenőrzünk.

Fontos ugyanis, hogy mi kit tartunk a valóságban konkurenciának.

A korábbi példánál maradva: kalapácsokat árulva a nagy multikat, vagy a különböző árukereső oldalakat nem veszem itt figyelembe, hiszen vagy nem azonos a „súlycsoportunk” vagy valójában nem ugyanaz a célunk.

A 30 potenciális versenytársból 10-re feltétlenül figyelünk majd folyamatosan, hogy lássuk, hogyan változnak a helyezéseik a találati listákon.

Tegyük fel, hogy a 30-ból csak kettőt válogattunk ki, amivel nem kell foglalkoznunk.

A maradék 28 weboldalnak a linkhálózatát egyenként fogjuk megvizsgálni, hogy lássuk, honnan kapnak hivatkozásokat, hiszen nagy valószínűség szerint onnan akár mi is szerezhetünk.

Lehet, hogy a lista élén álló oldalnak 108-bejövő linkje van a piros kalapácsokról szóló aloldalára.

Ilyen számok mellett nagyon hamar összeállhat egy igen hosszú lista, amire később építhetünk.

Ezeket a hivatkozó oldalakat ugyanis mi összegyűjtjük egy táblázatba, hogy a jövőben egyenként felvehessük velük a kapcsolatot, és linkeket tudjunk szerezni a te oldaladnak.

Linképítés a konkurenciaelemzés után

Vannak olyanok, akik a linképítést szintén szoftverekkel akarják megoldani, de a valóságban ez nem erről szól.

Nem engedhetjük meg magunknak azt a hanyagságot, hogy ne mi válogassuk ki, melyik oldalról mutathat ránk hivatkozás.

Az oldalnak, a szövegkörnyezetnek, mindennek a lehető legtökéletesebbnek kell lennie, hiszen a Google folyamatosan figyeli a hivatkozásokat, és a nem precíz munkáról hamar felismeri, hogy nem természetes linképítésről van szó, és büntetést szab ki az oldalra.

Éppen ezért intézzük a munka ezen részét emberekkel.

A mi kollégáink írják meg a szövegeket, valódi olvasóknak célozva, anélkül, hogy akár az algoritmusok manipulálásának gyanúja fölmerülne.

Az összegyűjtött oldalakkal is egyenként mi magunk vesszük fel a kapcsolatot, általában e-mailen keresztül, hiszen hiába beszélünk akár több ezerről is, itt nem lehet semmit összecsapni.

Miből áll tehát a folyamat?

Miből áll tehát a folyamat?

  • Az első beszélgetésünk alapján megismerjük a tevékenységi körödet;
  • Ellenőrizzük, hogy a Google-ben milyen keresőszavak vannak ezzel kapcsolatban;
  • Ezeknek ellenőrizzük olyan tulajdonságait, mint például, hogy hányan keresnek rá egy hónapban;
  • A legjobb keresőszavak listáját elküldjük neked, hogy kiválogasd belőle a nem relevánsakat;
  • Megnézzük, hogy a megmaradt kulcsszavakra kik a legnagyobb konkurenciáid;
  • Ezeknek ellenőrizzük linkhálózatát;
  • Végül pedig felkeressük azokat az oldalakat, amelyek a versenytársaidnak linkeltek, és mi is megpróbálunk linkeket szerezni tőlük.

Átlátható, de korántsem egyszerű.

És akkor még nem is beszéltünk az akadályokról, amiket csak egy profi csapat tud leküzdeni.

Amit kínálunk

Van ugyanis egy probléma, amiről a külföldön íródott nagy linképítési stratégiák nem beszélnek: Magyarországon nem működik ugyanaz, mint például az Egyesül Államokban.

Egy kicsi országban a lehetőségek ugyanis végesek: egy idő után elfogynak azok az oldalak, amelyekre linkek kerülhetnek, és a linkkatalógusok, amikben megjelenhetsz.

Mit lehet ekkor tenni?

Ez az, amiben mi egyedülálló segítséget tudunk nyújtani, ugyanis mi a közel 300 saját weboldalunkra tudunk támaszkodni a linképítés terén.

Ezeken pedig a korábban említett szövegíróink a megfelelő szövegkörnyezetbe ágyazva tudják elhelyezni a Te oldaladra mutató hivatkozásokat.

És nem csak a főoldalra!

Mivel a Google ezt is figyeli, mi is koncentrálunk arra, hogy a különböző aloldalaidra megfelelő számú link mutasson.

És ennek köszönhetően a weboldalad akár 6-9 hónapon belül az első lehet a találati listán!

Persze az is felmerülhetett benned a korábbi sorokat olvasva, hogy ezt akár magadnak is megteheted.

Ebben pedig teljesen igazad van, akár szoftverek és oldalhálózat nélkül is belevághatsz a keresőoptimalizálásba.

Ezek azonban hosszú órákba kerülnek – és most nem heti 5-6 órára gondolok.

Vegyük csak a szövegírást: lehet, hogy az első helyre kerüléshez neked csak 170 linkre lesz szükséged.

Ez 170 szöveget jelent, aminél a minimum a legalább egy A4-es oldal, gondosan megszerkesztve, hibák nélkül.

Ha mindegyikre csak egy órát szánsz, az is 170 óra, vagyis egy teljes munkahónap.

És ezt folyamatosan kell csinálni, nem is beszélve az elemzésekről, kutatásokról, és a további optimalizálási folyamatokról.

Pontosan ezért érdemes szakértőket felkérned erre a feladatra.

Most már pontosan látod, mi mindent kapsz azzal, ha konkurenciaelemzést kérsz tőlünk.

Szeretnél ezzel a lépéssel elindulni a siker felé vezető úton?

 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, és kérj tőlünk visszahívást, vagy árajánlatot!

Kérj árajánlatot itt!