Hány link kell ahhoz, hogy első legyél a Google-ben?

Hány link kell ahhoz, hogy első legyél a Google-ben?

 

Az elsők között szeretnék neked egy valódi, mellébeszélésektől teljesen mentes választ adni erre a kérdésre:

Hány linkkel kerülhet a Google találati listájának első helyeire a weboldalam?”

Mert ez az, amire valójában kíváncsi vagy.

Nem puszta tippek, bevált tanácsok vagy mások kolosszális sikertörténeteire van szükséged, hanem valódi számokra.

Persze amint elolvastad ennek a cikknek a címét, egyből felmerülhetett benned az a kérdés is: honnan tudnám pont én ezt elmondani Neked?

Tisztázzuk: én nem egy titkos receptet osztok meg veled a linképítés és a keresőoptimalizálás varázskönyvéből, de olyan információkat mutatok meg, amikről nem sokan beszélnek.

Pedig ezek összegyűjtése – legalábbis a mi esetünkben – az online marketing alapvető, sőt kezdő lépése.

Mert hogyan is dolgozunk?

Amikor egy ügyfél, vagy csupán lehetséges ügyfél felkeres minket, hogy ajánlatot kérjen, mi mindig végzünk egy konkurenciaelemzést számára.

Ennek során azt vizsgáljuk meg, hogy ha beírjuk a hozzá kapcsolódó keresőszavakat a Google-be, akkor milyen oldalak jelennek meg a találati lista első helyein, és vajon ezek milyen stratégiával kerültek oda.

Nem kell sokat magyarázni, hogy ez miért fontos: ha ismerjük, hogy valaki milyen háttérrel kerül az első helyre, akkor azt is megtervezhetjük, hogy mi hogyan fogjuk leváltani onnan.

Amit ilyenkor mindig megfigyelünk (több más elem mellett), hogy hány külső link mutat az adott oldalakra, hiszen ez a keresőoptimalizálás egyik legfontosabb tényezője.

A linképítés szerepe

Röviden megfogalmazva: minél több, minél jobb minőségű hivatkozás mutat a weboldaladra, annál jobban fogsz szerepelni a keresőkben.

A minőséget meghatározni nem nehéz, biztosítani pedig értelemszerűen nem könnyű.

Az általános irányelvek között olyan tulajdonságok szerepelnek, mint a link szövegkörnyezete, a forrása (lehetőleg releváns témájú és/vagy minőségi oldalról származzon), a horgonyszöveg tartalma, stb.

Természetesen nem fogok most hosszú oldalakon keresztül a linképítés erejéről, vagy stratégáiról beszélni neked, hiszen ezt korábbi cikkekben már leírtam a számodra, és ennek itt most más a célja.

Arra akarok választ adni, hogy átlagosan milyen mennyiségekben kell gondolkoznod, ha linképítésbe akarsz kezdeni.

Nincs két egyforma téma

Persze, amíg nem ismerlek, nem tudom megmondani, hogy a Te honlapod témájához mire van szükség.

Éppen ezért döntöttem úgy, hogy nem 1, hanem 9 példán keresztül mutatom meg neked, milyen számokkal szoktunk a felmérések során találkozni.

Igyekeztem a legváltozatosabb témaköröket, kulcsszavakat kiválasztani, hogy valószínűleg valami hozzád közel állót is bemutathassak – persze ennek még így sem nagy az esélye, ahhoz legalább 100 példára lenne szükség.

Nézzük tehát meg, hogy korábbi felméréseink alapján milyen adatokat gyűjtöttünk a találati listák élén álló oldalak linkhátterével kapcsolatban, és ha ezt megtettük, összegezzük az egészet, és próbáljunk meg megállapítani egy átlagos minimum-maximon értéket!

Ez végre olyan válaszokat fog adni kérdéseidre, amikre valóban szükséged van, amik valóban hasznosak és a gyakorlatban is alkalmazhatóak.

Minden példához csatolni fogok egy kis plusz adalékot, hogy ne csak számadatokat kelljen olvasnod – elmondok egy-két fontos tudnivalót a linképítéssel kapcsolatban, és válaszolok azokra a kérdésekre, amik menet közben felmerülhetnek benned.

1. példa: Matracok – Így elemzünk mi

Matracok – Így elemzünk mi

 

Tegyük fel, hogy weboldalad matracokkal foglalkozik.

Fedő-vagy ágymatrac, teljesen mindegy, ahogy az is, hogy gyártod, tisztítod vagy eladod-e, mert a lényeg, hogy szeretnéd, ha az első helyen szerepelne, ha valaki beírja a keresőbe az ezzel kapcsolatos fontos kulcsszavaidat.

Ezeket mi az AdWords kulcsszó keresőjében ellenőrizzük, és a három legnépszerűbbel foglalkozunk.

Ezek pedig a következők:

A „matrac” szóra 18100-szor keresnek rá egy hónapban átlagosan.

Ez egy igen magas szám, hiszen egy nagyon általános kifejezéshez kapcsolódik.

De ahogy azt többször is látni fogod, amint kicsit szűkítünk a témában a különböző kulcsszó párosításokkal, a keresések száma is természetesen csökkenni fog.

Így például a „matrac tisztítás” már csak 480 keresést kap, a „matrac méretek” pedig 390-et.

Az első esetben a tevékenységi körödet jelenítettük meg jobban (ha például csak matrac tisztítással foglalkozol), míg a második már konkrétan arra koncentrált, amit bizonyos felhasználók, vásárlók keresnek.

És nézzük, milyen eredménnyel lehet bekerülni a legjobb 10 közé!

Ha beírjuk a „matrac” szót a Google-be, akkor a jelenlegi első helyezett domainjére 550 hivatkozás mutat, míg az adott oldalára, ami megjelenik a keresőben, 400 db.

Ezek hatalmas számok, de ne feledjük, hogy itt egy olyan kulcsszót néztünk, amit 18 ezernél is többször írnak be a keresőbe.

Az ilyen forgalom esetében pedig természetesen az első helyért folyó harc sem kispályás.

Ha az első 10 helyezett linkhátterének adatait átlagoljuk, akkor megállapíthatjuk, hogy körülbelül 172 hivatkozásnak kell az oldaladra mutatnia ahhoz, hogy bekerülj közéjük.

Mi a helyzet a kisebb keresőszavakkal:

A „matrac tisztítás” esetében már 50 link is elegendő az első helyhez, míg a „matrac méretek”-nél 64.

Ez utóbbinál az átlag azt mutatja, hogy 52-53 linkkel már te is ott lehetsz az első helyeken.

2. példa: Műanyag ablakok – Miért kisebb a győztes, mint az átlag?

Műanyag ablakok – Miért kisebb a győztes, mint az átlag?

 

A következő téma a műanyag ablak, a módszer pedig ugyanaz: megnézzük, a három legnépszerűbb keresőszóra hány linkkel lehet az első helyeken végezni.

A „műanyag ablak” ismét egy nagyobb falat, de erre már „csak” feleannyi (9900) keresés érkezik, mint a „matracra”.

Az első helyen álló oldalra 228 hivatkozás mutat, míg a legjobb 10 oldal átlaga 147 linket ad ki.

Ez így teljesen érthető, az első helyezett szó szerint átlagon felül teljesít.

De mi a helyzet a „műanyag ablak árak” kifejezéssel kapcsolatban?

Ezt 5400 alkalommal írják be a keresőbe havonta, és az első helyen szereplő oldal 55 domainre mutató hivatkozással foglalja el ezt a kiemelkedő pozíciót.

Ha azonban átlagoljuk a legjobb 10 oldal linkszámát, összesen 130-at kapunk.

Mi az oka annak, ha egy oldal sokkal kevesebb linkkel az élen tud maradni, vagy éppen fordítva – sokkal nagyobb idő és energia befektetéssel, sokkal komolyabb linképítéssel se tud előre kerülni?

Erre két egészen egyszerű választ is tudok adni.

Az első: nem a linképítés az egyetlen tényező.

Ott van emellett még sok más keresőoptimalizálási feladat is, aminek helyes végrehajtása segítheti, hogy a Google algoritmusok megbízhatónak értékeljék a honlapodat, és előre helyezzék a rangsorban.

A második: nem a linkek száma számít, hanem a minősége.

Az a világ már elmúlt, amikor néhány száz link jelentette a megváltást – ma a minőségre kell törekedned, a jól megszerkesztett hivatkozásokra, amik megbízható, szintén minőségi oldalakon vannak elhelyezve, megfelelő szövegkörnyezetbe ágyazva.

A linképítés tehát korántsem az egyetlen megoldás – azonban egy olyan eszköz, amit mindenképp fel kell használnod, ha el akarod érni a céljaidat.

3. példa: Konyhabútorok – Mindenki a versenytársunk?

Konyhabútorok – Mindenki a versenytársunk?

 

A konyhabútorokkal kapcsolatban az elemzés során figyelembe kellett vennünk egy fontos tényezőt.

A „konyhabútor” szóra ugyanis közel 49500 keresés érkezik egyetlen hónapban átlagosan, és egy ilyen népszerűségű témánál egyértelmű, hogy komoly versenytársakkal kell számolnod.

Azonban fontos azt megállapítani, hogy kiket tekintesz konkurenciának.

Ha ugyanis megnézed a találati listát, akkor találni fogsz benne olyan oldalt, amire nem kevesebb, mint 9280 hivatkozás mutat.

Ez elsőre kicsit soknak hangzik, igaz?

Pedig az adott oldal ugyanúgy konyhabútort akar eladni, mint te.

Illetve, ez így nem igaz: ő mindent el akar adni.

Ugyanis az adott weboldal egy népszerű apróhirdetési portál, aminek domainjére természetes, hogy linkek ezrei mutatnak.

De ő nem számít neked versenytársnak, ahogy adott esetben az olyan nagyobb vállalatok, mint az IKEA, vagy az OBI sem.

Ezeknek hatalmas, kiterjedt hálózatuk van, amit le lehet ugyan győzni – de neked nem érdemes velük foglalkozni.

Koncentrálj a saját „súlycsoportodra”, és legyél első közöttük az adott kulcsszóra.

Éppen ezért, az itt összegyűjtött oldalak közül mi is ki szoktuk húzni az imént említett, nem releváns adatokat, és ennek eredményeként például jelen esetben megállapítottuk, az első helyezett oldalra 25, míg domainjére 296 hivatkozás mutat.

A „konyhabútor olcsón” a második legnépszerűbb keresési kifejezés, ami összesen 2400 keresést hoz egy hónapban.

Hogy ennek kapcsán a legjobbak közé kerülj, átlagosan 60 linknek kell rád mutatnia.

A „konyhabútor árak” esetében 1900 havi keresés mellett pedig 39 hivatkozás a „beugró” az első 10 hely valamelyikéhez.

4. példa: Infrafűtés – Fontos a műfajkritika

Infrafűtés – Fontos a műfajkritika

 

Vannak témák, amiket nem csak adás-vétel szempontjából vizsgál több weboldal az interneten, így neked ismét sok irreleváns oldalt kell kiszűrnöd a találati listából.

Ha ugyanis te az „infrafűtés” szóra akarsz előre kerülni akkor nem csak hozzád hasonló eladókkal, gyártókkal, szerelőkkel, stb. küzdesz a pozíciókért, de olyan informatív oldalakkal is, mint a Wikipédia, a Youtube, vagy akár a nagyobb fórumok.

Ezek egyértelműen nem a versenytársaid, így nem is érdemes foglalkoznod velük, annál is inkább, mert ezek több tíz- illetve százezer linkkel rendelkezhetnek, amit neked nem célod felülmúlni.

Ezeket tehát szintén ki kell válogatni a listából, és nélkülük megállapítani az átlagos linkerőt.

Az „infrafűtés”-re 5400 keresés érkezik egy hónapban, és 67 linkkel már a legjobb 10 közé is kerülhetünk, ha nem számolunk ezekkel az előbb említett portálokkal.

Az „infrafűtés tapasztalat” kifejezést átlagosan 480-szor írják be a keresőbe, de itt már olyan komoly szelektálásra volt szükség a találatok között, hogy mindössze 3 db számunkra releváns weboldal maradt.

A többi 7 mind fórumokról, hírportálokról, videó megosztókról származott, így ezeket nem számítottuk bele az átlagba, ami végül 74 linket adott ki.

Az „infrafűtés árak” havi 390 keresése esetében pedig úgy tűnik, már 30 link is elegendő.

5. példa: Fürdőszoba – A linképítés ideje

Fürdőszoba – A linképítés ideje

 

A fürdőszobával kapcsolatos kulcsszavakra hasonló találatok érkeznek, mint az előző esetben, így itt is jócskán lecsökken az a bizonyos 10-es lista, mire minden multit és nem releváns weboldalt kiválogatunk belőle.

Amíg ezt megtesszük, beszéljünk arról, hogy pontosan hogyan is zajlik ez a linképítés.

Kideríted, hogy a hozzád tartozó keresőszóra 130 oldaladra mutató hivatkozással már a találati lista élére kerülhetsz.

Ez azt jelenti, hogy ha ma nekilátsz, és napi 10 linket elkészítesz, akkor alig két hét múlva már el is éred a célodat?

Egyáltalán nem, ugyanis a linképítés nem erről szól.

Beszéltünk már a minőség kérdéséről, és ez jóval több időt követel, mint azt elsőre gondolnád.

A gondos munka mellett ugyanis rengeteg türelemre is van szükség.

Még ha el is tudsz készíteni 130 szöveget úgy, hogy az mind terjedelmében, mind tartalmában is kiváló, és az oldal, amin elhelyezed még témájában és minőségében is megfelelő, még akkor sem áraszthatod el velük az internetet 3 nap alatt.

A cél, hogy a Google algoritmusok azt lássák, oldalad természetes úton gyűjti a hasonló weboldalak elismerését, és így az onnan származó hivatkozásokat.

Ehhez arra van szükség, hogy a linkhálózat lassan, fokozatosan épüljön ki, megfelelő háttérrel.

Mennyi időt jelent ez?

A mi tapasztalataink alapján úgy 6-9 hónapot.

A linképítés tehát egy hosszú távú befektetés, viszont a hatás sokszorosan is megéri a várakozást.

Képzeld el azt, hogy egy fürdőszoba bútorokkal foglalkozó vállalkozást vezetve folyamatosan a lista élén állsz a Google keresőjében – anélkül, hogy hirdetésekért kellene fizetned.

Egy olyan keresőszóról beszélünk ilyenkor, amit több ezren írnak be a Google-be havonta!

A „fürdőszoba” szót például 18100 alkalommal írják le, és az átlag azt mutatja, hogy 130 linkkel már az első helyre kerülhetsz.

A „fürdőszoba bútor” már ismét egy szűkebb kategória, amire még mindig 9900 keresés érkezik, viszont a nagy vetélytársak miatt 194 domainre való hivatkozásra van szükség az első helyekért.

A „fürdőszoba szekrény” pedig 6600 havi keresés mellett átlag 128 linket követel meg, ha legjobb tízbe szeretnénk bekerülni.

6. példa: Menyasszonyi ruhák – 1. hely az első hely?

Menyasszonyi ruhák – 1. hely az első hely?

 

A „menyasszonyi ruha” szóra 18100 keresés érkezik átlagosan felméréseink alapján.

A találati lista legelső helyén álló oldal domainjére 231 db link mutat, ami az átlagot 78-ra tornázza fel.

De mit értünk azalatt, hogy első hely?

A valóságban talán nem is igazán az, ha jobban megnézed, hiszen a természetes találatok előtt mindig az Adwords hirdetések szerepelnek.

És ebből nem is csak 3 van, mint korábban, hanem már négy, ami azt jelenti, hogy a linképítéssel szerzett legjobb pozíció is csupán az 5. a valóságban.

Miért nem azt javaslom neked egy ilyen hosszú cikkben inkább, hogy indíts hosszú kampányokat, és fektess komoly összegeket a Google hirdetésekbe?

Mert a linképítés egy valóban hosszú távú megoldást kínál.

Igen, kifejtettem már, hogy egy lassú folyamat, ami nem holnap fog megtérülni, de a hatása sokkal tovább tart, mint ez a befektetett idő.

Egy hirdetés ugyanis csak addig működik, ameddig fizeted a költségeit, utána viszont eltűnik, és többé nem hoz látogatót.

A linképítésért viszont egy adott árat fizetsz (hamarosan arról is beszélünk, hogy mennyit) és utána folyamatosan élvezed az előnyeit annak, hogy a találati lista legjobb pozícióiban helyezkedik el oldalad.

Mert ezekre folyamatosan érkeznek a kattintások, minden időben azoktól, akik valóban érdeklődnek az adott téma, jelen esetben éppen a menyasszonyi ruha varrás iránt.

Erre 480-an keresnek rá egy hónapban ugyanis, és ha azt szeretnéd, hogy utána téged válasszanak, akkor nagyjából 18 oldaladra mutató hivatkozásra van szükséged, az átlag alapján.

A „menyasszonyi ruha szalon” esetében 260 a keresések száma, de a versenytársak felkészültsége miatt már 85 linket kell összegyűjtened, ha a legjobb helyeken akarsz szerepelni.

7. példa: Kertépítés – Ha mégis a hirdetéseket választod a linképítés helyett

Kertépítés – Ha mégis a hirdetéseket választod a linképítés helyett

 

Persze nem azt mondom, hogy a hirdetéseket el kell felejteni – a linkek gyűjtése csupán egy remek biztosítékként szolgál arra, hogy akkor is lesz elég forgalma az oldaladnak, ha ezek nem működnének.

Éppen ezért számoljunk egy kicsit, és nézzük meg, milyen költségeket jelentenek a hirdetések egy adott kulcsszóra.

A „kertépítés” egy viszonylag átlagos keresőszó, amit havonta átlagosan 5400-an írnak be a keresőbe.

Hogy a számolás egyszerűbb legyen, vigyük ezt le kerek 5000-re.

Mivel a hirdetések valóban az első helyeket foglalják el, számoljunk 30%-os átkattintási aránnyal, ami azt jelenti, hogy a havi 5000-ből 1500-an kattintanak a hirdetésedre.

Átlagosan a hirdetési költség legyen 100Ft/kattintás – eszerint egyetlen hónapban Te 150.000 forintot költesz a hirdetésedre, ami a „kertépítés” szóra az első helyen jelenik meg.

Ez 2 év alatt 3.6 millió forintot jelent, ami lehet, hogy megtérül, ha elég látogatóból válik ügyfél – de van ennek egy másik, gazdaságosabb megoldása is, ami pedig olyan szempont, amit semmilyen vállalkozás sem hagyhat figyelmen kívül.

Ez a másik lehetőség pedig a linképítés, amelynek során a „kertépítés” esetében átlagosan 243, a „kertépítés ötletek”-nél (590 keresés/hó) 188, a „kertépítés árak”-nál (390 keresés/hó) pedig 262 hivatkozásra van szükséged.

8. példa: Garázskapuk – Néhány szó a linképítés megtérüléséről

Garázskapuk – Néhány szó a linképítés megtérüléséről

 

Most pedig nézzük meg, hogy a linképítés nagyjából milyen költségeket jelent!

A „garázskapu” szóra szintén 5400 keresés érkezik egy hónapban, így tökéletes lesz példának az előző után.

Itt is nézzünk az egyszerűség kedvéért átlag 5000 keresést.

A helyezés itt már nem ugyanaz, mint a hirdetések esetében, hiszen gyakorlatilag az 5. helyen állunk, így az átkattintási arány is csökken 15%-ra.

5000 felhasználóból tehát 750-et teszünk oldallátogatóvá.

Ez elsőre kevés, de tegyük hozzá, hogy a linképítéssel nem csak egyetlen kulcsszóra optimalizálunk!

Éppen ez az oka annak, hogy az eddigi példákban is 3-3 kulcsszó adatait mutattam meg eddig.

Tegyük fel tehát, hogy 2 kulcsszó van, amivel ezt a forgalmat tudom generálni – az máris 2x750, vagyis az az 1500, amit a hirdetésekkel is elértünk!

Ezért azonban egy fix árat kell fizetned, mondjuk 50.000 forintot havonta.

Ez 2 évre nézve 1.2 millió forintot jelent, ami harmada a hirdetéseknél kiszámolt 3.6 milliónak!

De a helyzet nem ilyen tiszta, és hazugság is lenne ezt állítani.

A linképítés ugyanis hosszú folyamat, ami nem azonnal térül meg.

Eddigi tapasztalataim alapján azt mondhatom, hogy átlagosan legalább fél év kell ahhoz, hogy a gondosan felépített linkhálózat elérje a hatását.

Ezalatt az idő alatt csak a töredékét fogja annak a forgalomnak generálni, amit az AdWords hirdetéssel szereznél.

Amit viszont fontos látni: amint beindul a folyamat, a linkek kapcsán jelentősen jobb mutatókat fogsz látni, hiszen a havi költség csak kis hányada annak, amit a hirdetésekre fordítanál, így pedig a befektetett összeg nagyon hamar megtérül.

(Ha bővebben szeretnél hallani a megtérülésről, és a költségek kiszámolásáról, olvasd el cikkünket, ami kifejezetten ezzel a témával foglalkozik!)

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy a fent említett példában nem valós számokról beszéltem, hiszen csak szemléltetni akartam a linképítés működését.

A valóságban olyan adatokkal kell foglalkozni, mint például a „garázskapu”, a „garázskapu nyitó” és a „garázskapu motor” esetében, ahol az átlag 112, 58, és 67 link.

9. példa: Riasztó – Végső összegzés

Riasztó – Végső összegzés

 

A riasztókkal kapcsolatban átlag 2400 keresés érkezik havonta, és amit a látogatók az első helyen találnak, az egy 425 domainre mutató linkkel rendelkező oldal.

Ahhoz hogy te is a közelébe kerülhess erre a kulcsszóra, nagyjából 152 hasonló hivatkozásra van szükséged.

A „riasztóbolt” kifejezést már csak 1600-szor írják be a Google-be, és az első 10 helyezett linkjeinek átlaga 105-öt tesz ki.

Végül pedig a „riasztó szerelés” a harmadik legnépszerűbb kulcsszó ebben a témában a maga 590 keresésével, aminél viszont az előbbihez hasonló 104-105 hivatkozásra van szükség az elsők közé kerüléshez.

Ennyi lett volna az a 9 példa, amin keresztül meg akartam veled ismertetni egy kicsit közelebbről a linképítés világát.

Mennyi linkre lesz szüksége minimum weboldaladnak egy Google első tízes helyezéshez?

Ígértem neked azonban egy nagy átlagot is a sok kicsi mellett, és bár ilyet leírni igencsak meredeknek tűnik, mégis kellő magabiztossággal fogom teljesíteni.

A korábbiakból ugyanis számodra is kirajzolódhatott, hogy milyen mennyiségekről kell itt beszélni.

Az imént bemutatott számok azt mutatják, hogy nagyjából 70 linkre van szükség a legtöbb keresőszó esetén, és a legnagyobbak átlaga is nagyjából 250-et ad ki.

Ezek között kell tehát neked is belőni a linképítés mértékét valahol, de természetesen a pontos számításokkal és tervezéssel érheted el a legjobb eredményt.

Megismerted a linképítés világát – szeretnéd a gyakorlatban is alkalmazni?

A feladat, amint látod, komoly.

Idő-, energia- és pénzbefektetést követel, amit csak a legmerészebbek mernek egyszerre vállalni.

Ráadásul profi munkára van szükség, hiszen a nem minőségi linképítés könnyen visszafelé sülhet el, tehát ha rosszul csinálod, még messzebbre is kerülsz a találati lista első helyeitől, nemhogy közelebb.

Éppen ezért érdemes ezt a feladatot egy tapasztalt csapatra bíznod, akik megfelelő háttérrel rendelkeznek ahhoz, hogy valóban sikereket érj el az online világban.

Mire lesz leginkább szükséged, ha minket választasz?

Elsősorban türelemre és bizalomra – ezek azonban garantáltan kifizetődnek majd neked, ha néhány hónap után a honlapod beindul, és a legjobb pozíciókból gyűjti neked a látogatókat, és köztük az ügyfeleket.

Így válik a linképítés profittá, ami pedig a vállalkozásod lényegét jelenti.

Szeretnél már most rálépni erre az útra?

 

Keress meg minket, kérj tőlünk árajánlatot most, és mi hamarosan jelentkezünk, hogy együtt nekikezdhessünk a munkának!

Mert minél hamarabb elkezdjük, annál hamarabb érjük el a céljaidat is!

Kérj árajánlatot itt!