Ha nem kapod meg a kívánt látogatottságot az üzleti weboldaladon, akkor talán úgy gondolod, hogy a linképítés az a megoldás, amelyet keresel.
Azonban előfordulhat, hogy a linképítés nem a legjobb a te céged számára.
Ebben a cikkben bemutatjuk azokat a tényezőket, amelyek alapján ezt eldöntheted.
1. Helyi vállalkozásod van, ami nem országosan szolgáltat, vagy szállít
Ha az üzleted kizárólag helyi szinten elérhető, akkor a lokális SEO tevékenységekkel lehet jobban jársz, mint a linképítéssel, ugyanis ezek segítenek neked abban, hogy megtaláljanak az ügyfelek a keresőmotorok helyi eredményeiben.
Nem várható el, hogy az emberek az ország másik feléről elinduljanak
- egy étterembe;
- egy kisboltba;
- vagy bármilyen helyszínhez kötött szolgáltatás (gokart pálya, fitneszterem, masszázsszalon stb.) igénybevételéért.
Egyszerűbben fogalmazva: ha éhes vagyok és pizzát akarok enni, de Győrben élek, akkor nem fogok leautózni Szegedre, még a világ legfinomabb pizzájáért sem (na jó, a legfinomabbért talán igen, de érted a lényeget). A pontosabb célzási lehetőségek miatt az ilyen ügyfeleknek Facebook és Google hirdetéseket javaslunk (és hogy legyen is mit hirdetni, tartalommarketinggel egészítjük ezt ki).
2. A kínált szolgáltatás vagy termék értéke túl alacsony
Tapasztalataink alapján ökölszabályként fogalmaztuk meg, hogy ha a termék vagy szolgáltatás ára 20.000 Ft alatti, akkor legtöbb esetben nem javasoljuk a linképítést.
Miért?
Mert az alacsony árú termékekből nem lehet olyan mértékű árrést kitermelni, hogy megérje neked a linképítésbe fektetni.
A linképítés ugyanis költséges, így szükség van a nagy bevételre ahhoz, hogy meg is térüljön.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
3. A cég éves árbevétele nettó 20 millió Ft alatt van
Egy újabb leegyszerűsített, de a való élet írta szabály, ami szorosan kapcsolódik az előzőhöz: ha az üzleted árbevétele alacsony, akkor a linképítés költségei nagyobb hatással lehetnek a pénzügyi helyzetedre.
A linképítés éves költségei akár milliós összegeket is jelenthetnek éves szinten – ha egy vállalkozás túl kicsi, akkor ez nagy eséllyel akár a teljes profitját felemésztheti.
Ha a vállalkozásod nem tudja a pénzügyi forrásokat biztosítani a linképítésre, akkor lehet, hogy más SEO-tevékenységekre kell összpontosítania, amelyek kevesebbe kerülnek.
A linképítés költségei természetesen változók lehetnek, és a weboldalad jelenlegi helyzetétől is függenek.
Soha nem ajánlunk olyan szolgáltatást az ügyfeleinknek, ami ne lenne kifizetődő, éppen ezért kínálunk a kisebb cégeknek egyéb, alternatív megoldásokat.
4. Azonnali eredményekre van szükséged
A linképítés olyan SEO-stratégia, amely hosszú távon fejti ki hatását, és időbe telik az eredmények elérése.
A weboldalakat a keresőmotorok rangsorolják a látogatók érdeklődésének és az oldal minőségének figyelembevételével, viszont elég lassan dolgoznak, és időbe telik, amíg az oldalak hatékonyan rangsorolódnak a keresőmotorokban.
Iparága válogatja, kinek van 9-12 hónapja arra, hogy a linképítés elkezdjen látványos eredményeket produkálni.
Ha már itt a tavasz, neked pedig a nyári szezonra kell feltöltened a szállodádat, akkor nyilván gyors megoldásra van szükséged.
A rövid távú eredmények elérése érdekében a fizetett hirdetések azonnal vonzhatnak látogatókat, bár ezek az eredmények csak addig tartanak, amíg a hirdetések aktívak.
5. A vállalkozás célközönsége nem a Google-ben keres a termékre/szolgáltatásra
Furcsán hangzik, hogy manapság még létezhet olyan téma, amire az emberek nem keresnek rá a Google-ben – és mégis létezik ilyen.
Leginkább az új találmányoknál fordulhat ez elő – az olyan esetekben, amikor még a célközönség nem is feltétlenül tudja, hogy szüksége van az adott termékre vagy szolgáltatásra.
Vegyünk egy példát: létezik ma már a piacon olyan hátizsák, ami egy különleges váznak köszönhetően nem csak a cipeléssel járó hát és gerincfájdalmaktól óv meg, de kihajtva akár széknek is tudod használni.
Rendkívül praktikus, és biztosan létezik az a csoport, aki örömmel fizet ki ezért akár egy komolyabb összeget is – csak éppen nem biztos, hogy tudnak ennek a létezéséről egyáltalán.
Építsünk linket „székké alakítható hátizsák” kulcsszóra, amire senki nem keres rá?
Vagy javasoljuk azt, hogy legyél első a „hátizsák” kulcsszóra és fizess ki érte millikókat?
Inkább kezdjük el hirdetni ezt a terméket a közösségi médiában, és máris sokkal jobb eredményeket érhetünk el!
6. A vállalkozás valójában nem akar nagyobb online jelenlétet magának
Az előző ponthoz nagyon hasonló a helyzet, mégis kicsit más – vannak ugyanis olyan iparágak is, ahol egy cég nem akar feltétlenül a Google-ből érkező látogatókkal foglalkozni.
Ilyen lehet akár egy olyan, B2B, tehát csak cégeknek, vállalatoknak szóló szolgáltatással foglalkozó cég, aminek elsősorban egy profi (főleg reprezentációt szolgáló) weboldalra van szüksége, amit elküldhet lehetséges partnereknek.
Egy belsőépítészettel foglalkozó cég például, akinek legutolsó projektje a legújabb pláza mozitermének komplett felépítése volt, nyilvánvalóan nem akarja, hogy 15 m2-es nappalik berendezésével keressék – nincs se energiája, se igénye arra, hogy ilyen jellegű megkeresésekkel foglalkozzon.
Miért kér akkor viszont mégis árajánlatot linképítésre egy olyan cég, aminek nem is célja a jobb Google helyezés?
Nagyon egyszerű: mert mostanában a csapból is a SEO fontossága folyik, aki pedig nem szakértő a témában, könnyen belezavarodhat, hogy mire van szüksége igazából, és mire nem.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
7. A weboldal nem alkalmas a keresőoptimalizálásra
Hiába töltök üzemanyagot a tankba, ha nincs kereke, nem fog elindulni az autó sehova.
Ugyanígy, ha egy weboldalon nincsen szinte semmi tartalom, ha rossz a felépítése, ha a kódolásban hibák vannak, mi hiába építünk neki több száz linket, nem fog helyezéseket elérni a Google-ben.
Ha rossz minőségű, elavult weboldallal találkozunk, először mindig a hibák helyreállításával, és a megfelelő on-page SEO-val, tehát oldalon belüli keresőoptimalizálással fogunk foglalkozni – ha pedig ezek megvannak, akkor kezdhetünk el beszélni olyan off-page megoldásokról, mint amilyen a linképítés.
Mi a megoldás, ha a linképítés nem opció?
Ha egy vagy több fent említett tényező igaz a te vállalkozásodra is, akkor a linképítés sajnos nem a legjobb megoldás a számodra.
Azonban vannak egyéb módszerek is, amik segítenek üzleted online jelenlétének növelésében: ilyen például a tartalommarketing és a Facebook hirdetés.
- A Facebook marketing lehetőséget ad az üzletednek arra, hogy célzottan hirdesse termékeit vagy szolgáltatásait azoknak az embereknek, akik valószínűleg érdeklődnek iránta. Az olyan Facebook hirdetési funkciók, mint a célközönség-csoportok, segítenek az üzletednek abban, hogy a legmegfelelőbb embereket érjék el a legmegfelelőbb időben.
- A tartalommarketing segít az üzletednek abban, hogy minőségi tartalmat állítson elő, amely segít növelni az oldal látogatottságát és (hosszú távon a) rangsorolását a keresőmotorokban. Az olyan tartalmak, mint a blogbejegyzések, az infografikák és a videók segíthetnek az üzletednek abban, hogy magasabb minőségű látogatókat vonzzanak az oldaladra, és információkat osszanak meg a célközönségükkel, erősebb kapcsolatot építve ki velük.
Csak olyan tervet fogsz kapni tőlünk, amiről úgy gondoljuk, hogy be fog válni neked!
A SEO-stratégia kiválasztása során fontos megérteni, hogy minden vállalkozás más, és emiatt más megoldásra is lehet szüksége.
Emellett az egyes SEO-tevékenységek kiegészítik egymást, és a legjobb eredményeket akkor lehet elérni, ha több stratégiát kombinálunk: a legszerencsésebb például, ha a tartalommarketing és a linképítés kéz a kézben jár együtt. Ha úgy érzed, hogy segítségre van szükséged abban, hogy megtaláld az üzletednek legmegfelelőbb SEO-stratégiát, akkor érdemes megfontolnod az együttműködést egy SEO szakemberrel, aki segíthet neked a legjobb döntés meghozatalában.