[ KUTATÁS ] Átlag 141 link elég lehet a Google TOP 1 helyezéshez 2018-ban is – elmondom, honnan tudom

Kiválasztottunk egy témát: a gasztronómiát, és megnéztük, hogyan lehet a legnépszerűbb kulcsszavaira az első 10 helyre bekerülni a Google természetes találati listáján.

Arról már több helyen (de nálunk mindenképp) olvashattál, hogy egy-egy kulcsszóra összesen hány linkkel lehet előre juttatni egy weboldalt.

De milyen gyakran látsz olyat, hogy egy egész témakörre megkapod ezt a számot?

Én nem árulok zsákbamacskát, lelövöm a poént már az elején: a kutatásunk alapján a  gasztronómia témakörében átlag 141 db oldaladra mutató linkre van szükség ahhoz, hogy a TOP 1 helyezést érd el.

Amit most valójában meg akarok mutatni neked, az az, hogy honnan tudom én ezt?

Mivel tudom alátámasztani, és miért kéne bíznod ebben az adatban?

Alapvető emberi tulajdonság, hogy azokat az eredményeket értékeljük a legjobban, amiknek tudjuk, hogy mennyi munka áll a hátterében.

Azt pedig garantálhatom, hogy ha most elolvasod ezt a cikket, akkor ez a 141 link is többet fog jelenteni neked egy puszta számnál.

Van egy Excel-táblázatom a számodra

Van egy Excel-táblázatom a számodra

 

Az is lehet, hogy már mindent tudsz erről a témáról, a kulcsszókutatás és a konkurenciaelemzés mestere vagy, így téged már a nyers adatok is ki tudnak elégíteni.

Ebben az esetben nem húzom az időt, és elárulom, hogy az ehhez a cikkhez tartozó Excel-táblában a kutatásunk minden eredményét meg fogod találni.

De én mégis azt mondom, hogy ha igazán érteni akarod ennek az egésznek a lényegét, akkor előbb fusd át ezt a cikket néhány perc alatt, és máris sokkal kézzelfoghatóbb lesz mindaz, amit a letöltött dokumentumban találsz majd.

Elsőként például azt nézzük meg, hogy mit is vizsgáltunk a kutatás során!

Így dolgoztunk

Így dolgoztunk

 

Nem kis munka volt ezt összeállítani.

Amikor azt mondtam, hogy gasztronómia témában vizsgálódtunk, akkor nem arra gondoltam, hogy megnéztük a „gasztronómia” keresőszóra érkező első 10 helyezett linkhátterét.

De még csak nem is arra, hogy összegyűjtöttünk mondjuk 10 kulcsszót ezzel kapcsolatban, és azokra végeztük el ezt a vizsgálatot.

Mi fogtuk a gasztronomia.lap.hu által összeállított adatbázist, összegyűjtöttünk innen minden, a gasztronómiához tartozó releváns kulcsszót és az összesre megnéztük, melyik oldalak érték el és mennyi link segítségével a TOP 10 hely valamelyikét.

Gondolhatod, mennyi domain hátterét vizsgáltuk át: még az ismétlődések kivonásával is több, mint 1292 honlapról beszélünk!

Persze szűrni is kellett

A táblázatban erősorrendbe állítva láthatod majd a domaineket, tehát az lesz elől, amelyik a legtöbb linkkel rendelkezik.

Mindegyik oldalon a lista élén látni fogsz azonban egy piros oszlopot – ráadásul épp azok kerültek bele, amelyek a legnagyobb számokat tartalmazzák.

Nos, azért jelöltük meg őket, mert ezek azok, amelyekkel Neked NEM kell foglalkoznod.

Miért?

Mert az 500 linknél többel rendelkező weboldalakkal ugyan nem lehetetlen versenybe szállni – viszont egyáltalán nem biztos, hogy érdemes.

Facebook, YouTube, Wikipédia – ezek a Te konkurenciáid?

Nem, és éppen ezért nem is kell versenyezned velük: koncentrálj inkább a valódi versenytársakra, akik rendszerint 500 linknél kevesebbel rendelkeznek (de még közöttük is érdemes válogatni olykor)!

Persze szűrni is kellett

Mennyi link kell a találati listán való 1. helyezésért?

Mennyi link kell a találati listán való 1. helyezésért?

 

Nem húzom az időt, az eredményt már amúgy is tudod: ha a gasztronómia témakörében első helyre akarsz kerülni egy kulcsszóra, akkor átlagosan 141 linkre van szükséged.

Értelemszerűen az adott kulcsszó erejétől, keresettségétől függően kellhet 460db oldaladra mutató hivatkozás, de akár elég lehet 50 is.

És mindemellett ne feledkezz meg arról, hogy a linképítésen túl más tényezők is befolyásolják a találati listán elfoglalt helyedet, tehát nem csak ezek a számok lehetnek mérvadóak – az viszont biztos, hogy végre adnak egy választ a „Mennyi link kell…?” kezdetű kérdésre.

Mi végignéztünk több, mint 100 első helyezettet, a gasztronómia kategória aranyérmeseit, és átlagot vontunk a linkjeikből: így jött ki a 141 darabos eredmény.

Akkor most vágjak bele, és szerezzek jövő hétre 150 linket?

Akkor most vágjak bele, és szerezzek jövő hétre 150 linket?

 

Megpróbálhatod, de egyrészt nem valószínű, hogy fog sikerülni, másrészt, ha mégis összejönne, akkor is akár hatalmas büntetésre is számíthatnál érte a Google-től, és nemhogy a 10. helyet se szereznéd meg a büntetéssel, de még sokkal-sokkal hátrébb is kerülnél.

Ez a gasztronómiás eset amúgy is csak egy szemléltető példa: a Te témakörödben értelemszerűen akkor tudom megmondani a megfelelő számokat, ha megkeresel minket, és elvégezzük a szükséges kutatásokat és elemzéseket.

És azután is jobb, ha tudsz valamit: a linképítés lassú, megfontolt folyamat.

Átlagosan 6-8 hónapba telik, amíg megmutatja hatását, és a legjobb pozíciókat szerzi meg weboldaladnak: addig pedig csendes és szorgalmas építkezés zajlik.

Ilyen a profi linképítés

Ilyen a profi linképítés

Miért kerül sok időbe a linképítés?

Mert a valódi teljesítményhez alapos munka kell!

Vannak alapok, amik már most a rendelkezésünkre állnak: egy több százas nagyságrendű bloghálózat van a birtokunkban, amelyekről valóban erős linkek érkezhetnek majd a Te honlapodra.

Minden oldalunk kellő ideje van szolgálatban, szóval van múltja, és magyar nyelvű tartalommal volt korábban is ellátva, tehát megbízható.

Amiben mi egy lépéssel tovább megyünk a magyar linképítők nagy többségénél, hogy nem sajnáljuk sem a pénzt, sem az energiát, hogy a megfelelő mennyiségű tárhelyet megvásároljuk, és így minden weboldalunk külön C klasszos IP címmel rendelkező szerverre kerüljön.

Ennek köszönhetően a Google nem látja a kapcsolatot a blogok és a rajtuk elhelyezett linkek között – így pedig sokkalta hitelesebbé is válnak ezek.

Idáig tehát megvagyunk, de még mindezzel a hátunk mögött sem tehetjük meg azt, hogy kidobunk X száz linket, aztán pedig hátradőlünk, mint aki jól végezte dolgát.

A mi linkjeink jó minőségű szöveges tartalmakba kerülnek, megfelelő időbeosztást követve, hogy teljes mértékben a természetesség látszatát keltsék: és pontosan emiatt lehetsz biztos abban, hogy a mi linképítési stratégiánknak köszönhetően a Google első helyeire fog kerülni a weboldalad a legfontosabb kulcsszavaidra.

A munka részét mi elvégezzük – Neked csak türelemre van szükséged ezen a ponton a sikerhez.

Töltsd le az Excel táblázatot innen, hogy megnézhess minden adatot!

Így olvasd ezt az Excel-táblát!

Így olvasd ezt az Excel-táblát!

 

Most, hogy tisztáztuk a linképítés lényegét, oda is adnám Neked a kutatásunk eredményét.

Az első oldalon megtalálod a listát azokról a honlapokról, amiket vizsgáltunk: a 133 első helyezett mellett megtalálod a TOP 2.,  3. , 4., …. 10. helyezett oldalakat is.

A második munkalaptól kezdődően pedig az elemezések eredményeit láthatod, a helyezésekre lebontva.

Ahogy már mondtam, a piros cellákban azokat az oldalakat találod, amelyek számodra nem jelentenek konkurenciát.

Minden oldal végén sárgával kiemelve találod meg a linkek átlagát, tehát azt a számot, amire figyelned kell.

Töltsd le most elemzésünk eredményét, akkor is, ha Te nem a gasztronómiában vagy érdekelt, hiszen ez nem is erről szól, hanem a linképítésről, ami témától függetlenül juttat minden oldalt a találati listák élére.

 

Ha kíváncsi lettél, és szeretnéd a linképítést a saját oldalad szolgálatába állítani, akkor kérj tőlünk árajánlatot most!

Kérj árajánlatot itt!