Bánni fogod, ha lemaradsz a Google 1. helyről – Ennyit nyerhetnél vele:

Bánni fogod, ha lemaradsz a Google 1. helyről

Az első helyezett a Google organikus találati listáján több ügyfelet, felhasználót szerez, mint a második.

De vajon mennyivel?

És mekkora különbségekről van szó, ha valaki a lista élén van, és nemcsak a 4. helyen?

De még nagyobb kérdés, hogy mekkorát kell előre lépni ahhoz, hogy legalább egy pozíciót haladhassunk előre?

Közel 8 millió keresést ellenőriztek a válasz megtalálásához

Közel 8 millió keresést ellenőriztek a válasz megtalálásához

A világ egyik vezető SEO vállalkozása, a Backlinko és a ClickFlow csapata publikáltak egy rendhagyó kutatást.

Kielemeztek 5.079.491 Google keresést, és ezt összevetették 874.929 honlap kattintási adataival.

És mindezt azért, hogy fényt derítsenek arra kérdésre, hogy az átkattintási arány milyen módon alakul a Google találati listán betöltött hely függvényében.

Viszont, hogy még izgalmasabb legyen, mi a Backlinko és az Advanced Web Ranking hasonló felméréseinek eredményeit összevetettük.

Az utóbbiak 2.843.175 kulcsszót ellenőriztek összesen, és 53.390 honlapot, ami ugyan láthatóan egy kisebb kutatás, mint a másik, viszont abban többet adnak, hogy az asztali és mobil eszközökön való megjelenéseket külön vizsgálták.

Ezek alapján kapunk egy elég átfogó képet arról, hogy átkattintás szempontjából a Google találati listájával mi a tényállás.

Egyáltalán miért fontos az átkattintási arány?

A CTR (Click Trough Rate), vagyis az átkattintási arány megmutatja, hogy a weboldalad linkjére mennyien kattintanak rá, amikor összefutnak vele.

Többnyire a hirdetéseknél szokott felmerülni, de azt lényeges tudni, hogy az organikus átkattintási arány is egy létező fogalom – és erről lesz szó a következőkben.

Igazából azt akartuk kideríteni, hogy a Google hirdetésmentes (vagyis organikus) találati listáján szereplő weboldalaknál mennyi kattintás fordul elő.

Volt 3 kérdés, amire reméltük, hogy választ kapunk

Volt 3 kérdés, amire reméltük, hogy választ kapunk
  • Érdemes az első helyért küzdeni a Google találati listáján, vagy célt lehet érni a tízedikkel is?
  • Milyen lehetőségek vannak a Google találati listájának második oldalától hátrafelé?

Milyen mérföldköveket kell megugrani a Google első oldalán, hogy az átkattintási arány feltűnően megnőjön?

Árajánlatod mellé ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 20 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást és konkurencia elemzést az árajánlatod mellé! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Kezdjük a számokkal, vagyis a különféle pozíciókban milyenek az átkattintási arányok?

A következő átkattintási arányok a Backlinko és az Advanced Web Ranking megfigyelései révén gyűltek össze:

Google pozícióCTR (Backlinko)CTR asztali (AWR)CTR mobil (AWR)
1. helyezett31,73%31,19%22,44%
2. helyezett24,71%15,91%14,06%
3. helyezett18,66%10,07%9,27%
4. helyezett13,60%6,32%6,09%
5. helyezett9,51%4,28%4,17%
6. helyezett6,23%3,03%2,87%
7. helyezett4,15%2,19%2,08%
8. helyezett3,12%1,71%1,67%
9. helyezett2,97%1,38%1,31%
10. helyezett3,09%1,12%1,01%

A Google pozíciót az organikus találati listán a táblázat első oszlopa mutatja.

Ezt követik először a Backlinko révén megkapott adatok, majd az Advanced Web Ranking asztali, valamint mobil eszközökről végzett kutatásainak az eredményei.

1. Következtetés: ami tényleg sokat nyom a latba, az a Google TOP 10

A kutatások alapján teljesen egyértelmű, hogy az eddigi sejtéseink helytállóak, vagyis az átkattintási arányok annál jobban romlanak, minél hátrébb helyezkedsz el az első helytől.

Tulajdonképpen szinte mindegy, hogy a 18. vagy a listán, a konkurencia pedig a 63., mivel mindkét esetben nullához fognak közelíteni a kattintási számok.

A táblázatban azt is meg lehet figyelni, hogy már a 10. hely sem számít erősnek ilyen szempontból – és akkor ez alapján már könnyedén el lehet képzelni, hogy a következő oldalakon milyen meredeken zuhan lefelé ez az arány.

2. Következtetés: sokkal gyengébb a 10. hely összehasonlítva az elsővel

Ami mindkét kutatásban előjött, az a kb. 31%-os átkattintási arány (kivéve a mobilos kereséseknél, mert ott más értékekkel lehet számolni), szóval, ha ezzel számolunk, akkor nagyot nem hibázhatunk.

Tételezzük fel, hogy egy adott kulcsszóra 10.000-en keresnek rá: amennyiben Te foglalod el a találati listán az első helyet, akkor ez akár 3.100 kattintást, vagyis 3.100 látogatót is jelenthet a számodra.

Egy 10. hely esetében ez csak 309 – viszont ha az AWR felméréséből indulunk ki, akkor a helyzet még ennél is pechesebb.

Persze az a tény, az első hely legalább 10-szer jobb a tizediknél, nem meglepő, de ebben az esetben ezt számok is igazolják.

3. Következtetés: egy lépés talán kevésnek tűnhet, de a Google listáján ez sokat számít

A Backlinko felméréseit alapul véve átlagosan 30,8%-kal több átkattintást leszel képes elérni, ha sikerül előrébb mászni egy helyet a találati lista első oldalán. Azt persze nem lehet elvárni, hogy a növekedés mindenhol ugyanolyan legyen, szóval van különbség, hogy második helyről ugrasz az elsőre, vagy pedig a hetedikről a hatodik helyre.

Árajánlatod mellé ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 20 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást és konkurencia elemzést az árajánlatod mellé! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Na, de lássunk egy újabb táblázatot:

ElőrelépésNövekedés %-ban (Backlinko)Növekedés %-ban (AWR - asztali)Növekedés %-ban (AWR mobil)
2. -> 1.28,4196,0459,60
3. -> 2.32,4257,9951,67
4. -> 3.37,2159,3452,22
5. -> 4.43,0147,6646,04
6. -> 5.52,6541,2545,30
7. -> 6.50,1238,3637,98
8. -> 7.33,0128,0724,55
9. -> 8.5,0523,9127,48
10. -> 9.-3,8823,2129,70

Látható, hogy miként a két felmérésben is eltérnek a kattintási arányok, olyan módon hasonló a helyzet ennek növekedési arányairól is, még ha a számok nem is ugyanazok mindenhol, közel azonos tanulságokat lehet levonni.

Milyen hatással van az átkattintási arányra a Google helyezés előremozdulása? (Backlinko)

Ha rátekintünk az előző táblázat második oszlopára, akkor az alábbi következtetéseket lehet levonni:

  • A legjelentősebb előrehaladást a hatodik helyről az ötödikre való ugrás mutatja.
  • Ahogy viszont az ötödik helyről haladunk előrefelé, úgy egyre kisebb mértékű az emelkedés.
  • A tizedik és a nyolcadik hely között nincsenek nagy változások (sőt, igazából az adatok alapján a tízedikről a kilencedik helyre ugrás visszalépésnek tűnhet – mondjuk, erre nehéz racionális magyarázatot adni).

És hogy mindebből milyen következtetéseket lehet levonni?

  • A legjobb 10-ben az átkattintási arány növekedése (lépésenként) átlagosan 30.89%.
  • A növekedés nem kiegyenlített, esetenként eltérő lehet, például másodikból elsővé ugrani nem olyan nagy, mint harmadikból másodikká.
  • Az 5. hely egy lényeges választóvonalnak számít – ez valószínűleg azért van így, mert egy asztali gép esetében (amennyiben a hirdetések, képek, valamint a bővítmények nincsenek megjelenítve a találati listán) ez lesz az utolsó, ami még látható a hajtás fölött, mivel ahhoz, hogy lásd a 6. helyezettet, már lentebb kell görgetned.

Milyen hatása van az átkattintási arányra a Google helyezés javulása? (Advanced Web Ranking)

A másik kutatás eredményei meglepő módon nagyban eltérnek az előző felmérés adataitól.

  • Mind mobilon, mind asztali gépen az 1. hely megszerzésével lehet elérni a lehető legnagyobb ugrást (az előző esetnél konkrétan arról lehet beszélni, hogy az átkattintási arány duplázására került sor).
  • Nincs számottevő különbség a 7. és a 10. hely között.
  • Az asztali eszközön végzett böngészéshez képest mobilon kisebb az eltérés a második és az első hely között.

Lényegesebb tanulságok:

  • A fő cél az 1. hely elérése, mivel jelentős az ugrás ezt követően.
  • A növekedési arány mobilon átlag 41,62%, asztali eszközön pedig 46,20% előrelépésenként.
  • Az 5. helyre lépést követően jönnek az első jelentősebb ugrások.

Az adatok eltérők, de látszik a lényeg

Az AWR és a Backlinko adatai alapján érdemes összehasonlítani a CTR értékeket az asztali böngészésre vonatkozó felmérésre vonatkozóan:

Az AWR és a Backlinko adatai alapján érdemes összehasonlítani

Ezt megnézve látható, hogy a Backlinko optimistább egy kicsit az átkattintási arányokkal kapcsolatban, de nem változtat a végső következtetéseken:

  • 31%-nál összeér a két vonal, vagyis szinte biztosra vehető, hogy a nagy átlagok alapján a Google 1. helyezés ennyit ér, és ezt követően a csökkenés folyamatos;
  • ez folytatódik a 8. helyig, ahol viszont egy vízszintes szakaszhoz érkezünk, vagyis ez azt jelenti, hogy a 7. helyet követően mindegy, hogy hányadik pozícióban vagy, nem fog nagy változást jelenteni.

A növekedés mértékével kapcsolatosan pedig ezeket az adatokat érdemes megvizsgálni:

A növekedés mértékével kapcsolatosan pedig ezeket az adatokat érdemes megvizsgálni

Látható, hogy az adatok ezen a diagramon már határozottan eltérnek, mivel az AWR esetében a legnagyobb mértékű növekedést az első hely megszerzésében látják, viszont a Backlinko a találati lista közepén mutatja a csúcspontot.

Van azonban két pont, ahol a két grafikon összeér:

  • egyrészt a 7. helynél, ami alátámasztja az előző következtetést, miszerint itt van egy jelentősebb határvonal;
  • másrészt a 4-5. helynél, ahol bár tény, hogy az egyik felmérés eredményei az arányok növekedését, a másik viszont pont a csökkenését mutatta, az mindenképp igaz, hogy jelentős fejleménynek számít a találati lista hajtás feletti részébe kerülni.

Válaszoljuk meg a kezdéskor feltett kérdéseket!

  • Érdemes az első helyért küzdeni a Google találati listáján, vagy célt lehet érni a tízedikkel is?

Igen, nagyon is megéri, mivel elérhető akár a 31%-os átkattintási arány is az első helyen állva, és ezenkívül az 1. és a 10. hely között 10-20-30-szoros is lehet az eltérés.

  • Mennyi esély vannak a sikerre a Google találati listájának második oldalától hátrafelé?

Ami azt illeti, sajnos nem sok…

Már a 10. pozíciónál is határozottan alacsony az átkattintási arány, és ez csak rosszabb lesz a második oldalon és azt követően.

A Backlinko felmérése azt mutatta ki, hogy a keresők alig 0,78%-a kattint rá egy honlapra a második oldalt követően.

  • Milyen mérföldköveket kell megugrani a Google első oldalán, hogy az átkattintási arány feltűnően megnőjön?

A CTR a TOP 1, 5 és 7 pozícionál változik jelentősebb mértékben.

Árajánlatod mellé ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 20 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást és konkurencia elemzést az árajánlatod mellé! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

A TOP 10 legyen a cél – de menjünk még ennél is tovább!

Látható tehát, hogy egy felhasználó számára alapvetően az létezik, ami a Google első oldalán van, sőt az a legjobb, ha az első vagy.

És mi pont ebben fogunk segíteni Neked!

Alkalmas vagy arra, hogy magad csináld a linképítést?

A linképítés egy tipikusan olyan online marketing eszköz, amelyhez szükséges egy nagy adag türelem, mivel ez egy hosszútávú befektetés, azonnali eredményt nem lehet tőle várni.

Viszont az számokkal bizonyítható, hogy a linképítésnek köszönhetően a látogatottság az adott weboldalon folyamatos növekedésnek indul.

Viszont, ha idő előtt hagyod abba a linképítést, akkor nem lesznek számottevő eredmények – azonban, ha türelemmel kivárod, hogy beérjen a munka gyümölcse, akkor elérheted a kívánt eredményeket.

Sikersztorik mellé kellenek a tanmesék is

Érdemes nemcsak a sikertörténetekből tanulni, hanem a kevésbé szerencsés elbeszéléseket is áttanulmányozni.

A dolog ott kezdődik, hogy van egy weboldal, aminek 6 hónapon keresztül dolgoztunk a keresőoptimalizálásán még 2019-ben, viszont pont akkor, amikor látványosan elkezdett fejlődni, a tulajdonos úgy határozott, hogy mégsem fejleszti tovább az oldalt.

Mindezt abból az okból kifolyólag, hogy a linképítés nem hozta meg kívánt eredményeket.

Ez egy abszolút elfogadható érvelés volt, de azért vizsgáljuk meg közelebbről is ezt a honlapot!

Hova jutottunk 6 hónap alatt?

Hova jutottunk 6 hónap alatt?

Ennél a weboldalnál minden a mi feladatunk volt: a dizájn, a szövegezés, a teljes felépítése, amivel el is készültünk az adott időpontra, így a következő hónapban már el is lehetett kezdeni a linképítést.

A szokásos 10-20-30-40 linkkel fejlesztettük az oldalt havi szinten, és ezenkívül foglalkoztunk még tartalomfejlesztéssel is, így a Google szemében egy aktív weboldallá váltunk.

Ezek az eredmények születtek havibontásban:

Ellenőrzés dátumaTOP10TOP10 keresésTOP100TOP100 keresésÚj látogatókÉpített link
2019.04.301207300420
2019.05.31004574201130
2019.06.30004774403340
2019.07.31525081770014410
2019.08.311964098777046820
2019.09.3034131099792086130

Ennél a táblázatnál a TOP 10 oszlop azt jelenti, hogy az adott hónapban hány darab jelentős kulcsszóra lett az oldal a Google első 10 találata között, vagyis az első oldalon – ez alapján könnyedén kitalálható a TOP 100 oszlop jelentése.

Ennek a két oszlopnak a keresése azt mutatja meg, hogy a helyezést elért kulcsszavakra átlagosan mennyien kerestek rá egy hónapon belül.

Új látogatónak pedig azok számítanak, akiket a Google találati listájából az adott hónapon belül szereztünk (kizárólag azokat vesszük számításba, akik ezelőtt még nem jártak az oldalon).

Ebből az a legfontosabb, hogy a 6. hónap végére

  • 99 kulcsszóval bekerült az oldal a TOP 100-ba,
  • 34 kulcsszóval pedig a TOP 10-be, vagyis a Google első oldalára.

Emelkedik a jobb pozíciókban lévő kulcsszavak száma

Emelkedik a jobb pozíciókban lévő kulcsszavak száma

Ahogy a diagramon is látható, nemcsak nőtt azoknak a kulcsszavaknak a száma, amelyekkel a TOP 100-ba kerültünk, hanem ezen belül is a TOP 10-be jutás arányai is lényegesen jobb eredményeket mutatnak.

Már a TOP 20-ban vagyunk a két legrelevánsabb (2900-an keresnek rá átlagosan havonta) kulcsszóra (pontosabban az egyiknél a 12. helyen vagyunk), de itt van erről egy részletesebb összefoglaló:

  • Kulcsszó 1: 2900 havi keresés – 12. hely
  • Kulcsszó 2: 2900 havi keresés – 16. hely
  • Kulcsszó 3: 480 havi keresés – 8. hely
  • Kulcsszó 4: 210 havi keresés – 4. hely
  • Kulcsszó 5: 170 havi keresés – 3. hely

Tehát egyértelműen megmutatkozik a linképítés eredményessége, szóval itt még nincs vége a megmérettetésnek!

Még a látogatószámban is megindult a növekedés!

Még a látogatószámban is megindult a növekedés!

Már a föntebbi adatok alapján is egyértelműen látszott, hogy mekkorát nőtt a látogatószám a 6 hónap során, de ezt ez a grafikon még inkább alátámasztja.

A negyedik hónappal kezdődően már meredek emelkedés figyelhető meg, július hónaphoz képest 225%-os volt az augusztusi növekedés – és ez a következő hónapokban is folytatódott.

Ennek az ügyfelünknek sajnos azonban ez nem volt elég (az még idetartozik, hogy mindez csak az organikus találati lista révén beérkező felhasználók cselekvéseit jelenti – más kampányok eredményei ebben nincsenek benne), de van olyan ügyfelünk is, aki ezt még nem érte el, de már elégedett az eredményekkel.

Ez több dolog függvénye lehet, például annak, hogy milyen területen működik a vállalkozásod, ez alapján mekkora célközönséggel rendelkezel, milyen konkurencia van a kulcsszavaidra stb.

Két ügyfél eredményei természetesen eltérhetnek egymástól, hiszen eltérő iparágban működnek, amelyek sajátosságait nem lehet mindig egyértelműen látni.

Árajánlatod mellé ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 20 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást és konkurencia elemzést az árajánlatod mellé! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Ennek az ügyfélnek talán nem volt sikersztori, de Neked még lehet!

Ennek a történetnek az a tanulsága, hogy a kívánt eredmények eléréséhez szükség van türelemre.

Ezt persze sokszor könnyebb csak mondani, mint megtenni – elvégre nem kevés összeget fizetett ki ez az ügyfél is, de pont ennek kellene egy plusz motivációnak lenni ahhoz, hogy tovább küzdjünk azért, hogy megtérüljön a befektetés.

Ahogy többször is írtuk a weboldalunkon, hogy átlagosan 9-12 hónapos megtérülési időre lehet számítani, ahhoz hogy a lehető legjobb pozíciót tudjuk megszerezni.

5 ok, ami miatt megéri neked a linképítés

A linképítés segít abban, hogy egy adott keresőszóra első lehess a Google találati listáján.

Ez mind szép és jó, de miért is olyan hasznos ez a cégem szempontjából?

Mi miatt lenne szüksége minden vállalkozásnak arra, hogy linképítésbe fektessen?

Milyen mértékben járul ez hozzá a profitszerzéshez, vagy esetleg milyen összegeket lehet vele megspórolni?

A következő néhány bekezdésben olvashatsz 5 esetről, 5 előnyről, amelyek kizárólag ennek a területnek a jellemzői.

Azt nem jelenteném ki, hogy az online marketing vagy a SEO legfontosabb elemének számít a linképítés, mivel ez nem igaz.

Alapvetően egy jelnetős forgalomforrásnak számít, amivel ajánlott foglalkozni, mivel olyan lehetőségeket biztosít, amit nem sok minden.

Nézzük meg 5 pontban, hogy milyen gyakorlati haszonnal jár az üzleti életben a linképítés!

1. Tekintély, ami az első helyért jár

Biztos Te is szeretsz mesélni a céged eredményeiről, amit jól is teszel, elvégre mind a szakmai, mind a más egyéb elismerések segítenek abban, hogy növeld az ügyfeleid bizalmát a vállalkozásod iránt.

Ezzel is egyedi leszel, eltérsz a konkurenciáktól és még különlegesebbé és egyedibbé teszed a vállalkozásodat.

A Google első helye egyfajta plusz díjazásnak is tekinthető, hiszen mennyire jól hangzik, hogy ha azt mondod: „Csak írd be ezt a kulcsszót a Google-be és az első helyen én leszek ott!”

Azzal még nagyobb tekintélyre tehetsz szert, ha a weboldalad vagy vállalkozásod nevét rögtön az adott keresőszóhoz kapcsolják hozzá.

Fontos az ügyfeleid bizalma, hiszen a legjobbtól akarnak vásárolni.

2. Ha nem engedheted meg magadnak a hirdetést

Ha nem engedheted meg magadnak a hirdetést

A Google Ads hirdetések költségeivel valószínűleg nagyjából mindenki tisztában van.

Alapvetőn megéri befektetni ilyesmibe bizonyos mértékben, de bármikor előfordulhat, hogy egy vállalkozásnak nincs pénze, vagy kapacitása arra, hogy finanszírozza a hirdetéseket.

De persze az is előfordulhat, hogy véletlenül állnak le a hirdetéseid, például ha valamilyen okból kifolyólag le kell tiltanod a kártyádat, ahonnan a Google Ads rendszeresen leveszi a hirdetési költségeket.

Ha pedig nem tudja levenni a szükséges kiadásokat, akkor nem indítja el az adott hónapban a hirdetéseket, és így a weboldalad nagy valószínűséggel eltűnik a Google első oldaláról.

Ezzel el is tűnik a weboldalam a potenciális ügyfelek szeme elől?

Amennyiben korábban fektettél időt és energiát profi keresőoptimalizálásba, és azon belül is linképítésbe, akkor nem kell ettől tartanod.

Ebben az esetben, ha nem mennek a hirdetések, akkor is maradsz a találati lista elején. És ezért továbbra is rendszeresen kapod a megrendeléseket, ajánlatkéréseket a céged számára, amíg újra el nem tudod indítani a hirdetéseidet, amelyek szintén biztosítják a megkereséseket.

Árajánlatod mellé ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 20 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást és konkurencia elemzést az árajánlatod mellé! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

3. Plusz forgalom a honlapodnak

A linképítéssel nemcsak helyettesítheted a hirdetéseket, hanem ki is egészítheted!

Amíg hirdetésed a találati lista első 4 helyének egyikét foglalja el, addig közvetlenül utána a honlapod linkje is rengeteg felhasználót csábít az oldaladra.

A hirdetések esetében átlagosan beszélhetünk egy 30%-os átkattintási arányról (amennyiben jó a szöveg és elég pénzt ajánlasz fel egy kattintásért), ami azt jelenti, hogy például abból a havi 5000 emberből, aki egy adott keresőszót beír a Google-be, nagyjából 1500-an is kattinthatnak rá a hirdetésre.

Ehhez add még hozzá azt a mondjuk 31%-os átkattintási arányt, amit a természetes találati lista első helyén álló oldalad generál!

Ez így nem is hangzik rosszul ugye?

Gondolj csak bele, hogy ennyi oldallátogatóból mennyi új ügyfél születhet!

De van olyan kulcsszó, amire az átkattintási arány akár a 60%-ot is elérheti (ezek általában a kisebb havi kereséssel járó kulcsszavak)!

A linképítés tehát nem egy önállóan alkalmazandó csodafegyver, hanem egy olyan eszköz, amellyel kiegészítheted az online marketing stratégiádat a nagyobb siker érdekében.

4. Célzott látogatók

Van a linképítésnek olyan előnye is, amelyre először talán nem is gondolnánk.

A helyzet az ugyanis, hogy felhasználó és felhasználó közt van különbség.

A keresőkből származó látogatók célokkal érkeznek az oldalunkra, és határozott elképzeléseik vannak arról, mit szeretnének venni, miről szeretnének még több információt gyűjteni.

Ez hatalmas előny a számunkra, hiszen ebből következően a linképítéssel olyan látogatókhoz jutottunk, akik nagy valószínűséggel a célcsoportunkhoz tartoznak.

Nem egy hirdetést tettünk a felhasználó elé, amiben jó eséllyel az igényt is nekünk kellett felébreszteni benne – ellenkezőleg, mi már az általa felismert szükségletet segítünk kielégíteni a honlapunkon keresztül.

5. Spórolj és keress egyszerre

Spórolj és keress egyszerre

Mint már említettük, a linképítéssel gyakorlatilag a hirdetésekkel járó költségeket spóroljuk meg, miközben hasonló eredményeket érünk el.

De az online marketingben szinte minden pénzbe kerül, a Facebook és Instagram hirdetésektől kezdve a LinkedInig mindenhol, és ha helyezést akarsz elérni, akkor fizetned is kell.

A linképítés viszont szinte teljesen ingyenes.

Szinte”, hiszen vannak itt is költségek, köztük például annak az embernek a megfizetése, aki folyamatosan foglalkozik ezzel.

De ez egy profi csapattal dolgozva nagyon hamar megtérül.

A következő példa is ezt bizonyítja: volt olyan ügyfelünk, akinek 7 hónap alatt sikerült az oldalán a 0-ról 1900 fős havi látogatottságot elérni.

Ez hirdetésekkel nagyjából 300.000 forintba került volna havonta, ugyanis egy kattintás ára az ügyfél kulcsszavára körülbelül 150 Ft volt.

Ügyfelünk pedig ennek az összegnek mindössze a töredékét fizette ki azért, hogy megbízzon valakit, aki folyamatosan figyelte és kézben tartotta honlapja keresőoptimalizálását.

Ha tisztán akarsz látni, csak nézz rá a számokra!

Az üzlet arról szól, hogy nyereséges legyen, és ez úgy érhető el, ha mindenhol a legjobb eredményt érjük el a leggazdaságosabb úton.

A weboldal forgalmának növelése esetében ez az út a linképítés, és a profi szintű keresőoptimalizálás.

Az egyedi szövegezés, a felhasználói élmény javítása és a többi fontos elem optimalizálása akár azt is eredményezheti, hogy 100 látogatódból már nem csak 3, hanem 5 ember lesz a vásárlód.

Számoljuk ezt is ki egy egyszerű példán keresztül: ha 1 ügyfélen mondjuk 20.000 forintot keresel, és heti +2 vásárlót tudsz szerezni az online jelenlétednek köszönhetően, az máris +2 millió forintot jelent egy évben!

A kérdés csak az, hogy erre alkalmas-e a Te weboldalad is?

Éppen ezért ellenőrizzük mi ezt is, a konkurenciáiddal egyetemben, hogy pontos képet tudjunk adni neked a lehetőségekről, ha árajánlatot kérsz tőlünk!

Töltsd ki űrlapunkat és rakjunk össze egy nyerő stratégiát!

Most már kíváncsi vagy, mennyi linkkel érhetsz el sikereket?

Nagyon szeretnénk, ha a Te oldalad is több ügyfelet tudna szerezni Neked – ebben fogunk segíteni, ha kitöltöd űrlapunkat.

Már várjuk, hogy átbeszélhessük együtt a részleteket!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.

Miért nem az első a keresőben a keresobenelso.hu?
Linképítés

Miért nem az első a keresőben a keresobenelso.hu?

A nagy kérdés, amit már néhány alkalommal korábban is megkaptunk, de talán ez a Facebook komment foglalja össze a legjobban: „Ami számomra érdekes, hogy ha beírom a google-be a linképítés kulcsszót a hirdető weboldalának se híre, se hamva az organikus találatok között! Csak fizetett hirdetésben jelenik meg!

Elolvasom a cikket»