PR cikk vagy linképítés? – Két teljesen különböző dolog, mégis sokan összetévesztik

PR cikk vagy linképítés?

Szeretnéd elfoglalni az első helyet a kereső találati listáján?

Esetleg népszerűsíteni szeretnéd céged termékeit vagy szolgáltatását?

Szimplán csak több vásárlóra lenne szükséged?

Ezek mind olyan célok, amelyek elérésében nagyon jó barátod lesz a szövegírás.

Közel sem mindegy azonban, hogy ezt milyen formában alkalmazod!

Szerencsére rengeteg módszer közül válogathatsz, de figyelned kell arra, hogy a neked legmegfelelőbbet találd meg.

A PR cikk írás és a linképítés két remek stratégia, azonban teljesen más eredményeket képesek generálni.

Cikkünkben most összeszedtünk mindent, amit érdemes tudnod a két eljárásról, valamint azt is eláruljuk, hogy melyik és mikor lehet számodra a legjobb választás!

Haladjunk egyesével: mi az a PR cikk?

Egy PR cikk legtöbbször valamilyen sajtótermékben vagy internetes platformon jelenik meg és a vállalat vagy cég tevékenységét, szolgáltatásait reklámozza.

Nem direkt vagy tolakodó módon teszi mindezt azonban, hanem egy objektív, olvasmányos formában, amivel kellőképpen felkelti az olvasó érdeklődését.

A cikk valamilyen értéket közvetít, és ahelyett, hogy erősen reklámozná a céget, inkább információkkal, hasznos tartalommal és egy jól megválasztott témával szolgál.

Te is első akarsz lenni a keresőben?

Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!

Tehát hiába a konverzió a végső cél, közvetlen vásárlásra nem ösztönzi az olvasót

Tehát hiába a konverzió a végső cél, közvetlen vásárlásra nem ösztönzi az olvasót

Nem ösztönzi, de felkeltheti az érdeklődését és elérheti, hogy foglalkoztassa a téma, amibe a „reklámozott” szolgáltatás is beletartozik, vagy egyfajta megoldásként szerepel benne.

Hitelesebbnek minősülhet, mint a cég által közölt reklám, hiszen ezt egy külső, harmadik személy szemszögéből olvashatjuk, akinek általában jobban adunk a véleményére.

Sokszor fel van azonban tüntetve egy ilyen cikknél, hogy ez PR tartalom vagy fizetett megjelenés, ez pedig ronthat a szavahihetőségén.

Emiatt egy ilyen cikk sokszor inkább az ismertség növelésére tökéletes, nem pedig a vásárlógenerálásra.

Na és miben más a linképítés?

Na és miben más a linképítés?

A linképítés az a folyamat, amelynek segítségével természetesen kerülhetsz előrébb a Google találati listájában.

A nevében is szereplő „link” szó az egésznek a kulcsa, hiszen a folyamat lényege, hogy olyan külső hivatkozásokat szerzel domainekről, webhelyekről, amelyek a Te oldaladra mutatnak.

Ezek a hivatkozások segítenek az oldalad előnyös rangsorolásában.

Nem mindegy azonban, hogy milyen linkekről van szó!

A keresőmotorok megvizsgálják az oldalad és a külső felületek közötti hivatkozásokat és az oldalon lévő tartalmat is értékelik.

Ezek után eldöntik, hogy oldalad milyen helyet érdemelne a rangsorban és mennyire releváns valójában az adott kulcsszóra.

Minél több és értékesebb link mutat a Te oldaladra, a kereső számára annál inkább megbízhatóbbá válhatsz és előrébb kerülhetsz a találati listán.

A linképítés általában egy részletes kulcsszókutatással és konkurenciaelemzéssel veszi kezdetét, így megtudhatod, hogy valójában milyen kulcskifejezésekre érdemes építened és hogy milyen konkurenciára kell majd számítanod.

Bár a linképítés alapvetően egy hosszabb folyamat, idővel egyre nagyobb forgalmat képes generálni.

Mik a legnagyobb eltérések?

A PR cikkeket nagyon hatékony eszköznek tekintik az online marketingben, hiszen mi növelhetné jobban a szolgáltatásod hírnevét, mint egy színvonalas megjelenés.

Egy ilyen cikknek a megjelenése azonban sokszor nagyon költséges, hiszen a különböző hírportálok rendesen megkérik a pénzt a promotálásért. Emiatt kevés esély van rá, hogy a vásárlókon keresztül visszatérül a szolgáltatás ára, hiszen alapvetően nem ez a legjobb módja a forgalom növelésének.

Te is első akarsz lenni a keresőben?

Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!

A linképítés sem olcsó mulatság, azonban a konverziós arányokat tekintve nagy eséllyel megtérül

Átgondolandó tehát, hogy egy bizonyos összegért cserébe inkább egy releváns, ismertséget növelő tartalmat, vagy havi 10-20-30 darab forgalomnövekedést hozó cikket szeretnél vállalkozásodnak.

Továbbá a PR cikkeknél kimondottan számít az, hogy mennyire releváns a cikk közzétételéért felelős oldal.

Azaz mennyire témához illő és mennyire ismert, látogatott.

Linképítéskor inkább magának a weboldal a tartalmának és szerkesztettsége, illetve a linkelt szöveg minősége számít.

A PR cikk nincs hatással a Google helyezésekre?

A PR cikk nincs hatással a Google helyezésekre?

A kérdés teljesen jogos.

Természetesen több PR cikk is segíthet weboldaladnak jó helyezést elérni a keresőben.

Ilyenkor ugyanis a link egy nagy látogatottságú oldalról mutat a Te oldaladra (ha a PR cikk linket is tartalmaz), ezt pedig a Google értékelni fogja.

Figyelembe kell vennünk azonban azt, hogy egyes oldalak borsos összegekért cserébe jelentetik csak meg a cikkedet a főoldalukon, vagy egyéb jól látható helyeken.

Így hát csupán 1 darab linkért fizetnél egy olyan nagy összeget, amiből akár 20-40 linket is építhetnél másik platformokon.

Melyiket válasszam?

Melyiket válasszam?

Felmerülhet benned a kérdés, hogy mégis melyik lenne akkor neked a legmegfelelőbb választás?

Mindegyik módszernek megvan a maga előnye és egyikről sem állítjuk, hogy jobb lenne a másiknál.

Azonban mindkét eszköz teljesen más eredmények elérése szolgál, így fontos magadnak meghatároznod, hogy mit is szeretnél vállalkozásod számára elérni.

Mindenképpen a linképítést ajánljuk, ha:

  • eddig rengeteg pénzt költöttél különböző hirdetésekre, de sosem hozta meg a várt hatást,
  • arra törekszel, hogy minél előrébb kerülj a keresőben,
  • fontos számodra az oldalad forgalmának növelése.

Azonban PR cikkekre van szükséged, ha:

  • ismertségre, presztízs növelésre van szükséged,
  • nagy volumenű megjelenést szeretnél cégednek,

nem feltétlenül a forgalomnövekedésre, vagy a Google első helyére törekszel.

Most már kíváncsi vagy, mennyi linkkel érhetsz el sikereket?

Nagyon szeretnénk, ha a Te oldalad is több ügyfelet tudna szerezni Neked – ebben fogunk segíteni, ha kitöltöd űrlapunkat.

Már várjuk, hogy átbeszélhessük együtt a részleteket!

Hogyan tudunk még segíteni neked?

Tetszik, amit fentebb olvastál, de elsőre még túl nagy falatnak érzed? Tedd meg az első lépést könnyebben: válaszd kapcsolódó szolgáltatásainkat!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.

Miért nem az első a keresőben a keresobenelso.hu?
Linképítés

Miért nem az első a keresőben a keresobenelso.hu?

A nagy kérdés, amit már néhány alkalommal korábban is megkaptunk, de talán ez a Facebook komment foglalja össze a legjobban: „Ami számomra érdekes, hogy ha beírom a google-be a linképítés kulcsszót a hirdető weboldalának se híre, se hamva az organikus találatok között! Csak fizetett hirdetésben jelenik meg!

Elolvasom a cikket»

Hogyan hoz sikert NEKED a linképítés?

Ha tudni akarod, miért éri meg igazán a Google első oldalára kerülni, akkor mindenképp olvass tovább: