Szeretnéd elfoglalni az első helyet a kereső találati listáján?
Esetleg népszerűsíteni szeretnéd céged termékeit vagy szolgáltatását?
Szimplán csak több vásárlóra lenne szükséged?
Ezek mind olyan célok, amelyek elérésében nagyon jó barátod lesz a szövegírás.
Közel sem mindegy azonban, hogy ezt milyen formában alkalmazod!
Szerencsére rengeteg módszer közül válogathatsz, de figyelned kell arra, hogy a neked legmegfelelőbbet találd meg.
A PR cikk írás és a linképítés két remek stratégia, azonban teljesen más eredményeket képesek generálni.
Cikkünkben most összeszedtünk mindent, amit érdemes tudnod a két eljárásról, valamint azt is eláruljuk, hogy melyik és mikor lehet számodra a legjobb választás!
Haladjunk egyesével: mi az a PR cikk?
Egy PR cikk legtöbbször valamilyen sajtótermékben vagy internetes platformon jelenik meg és a vállalat vagy cég tevékenységét, szolgáltatásait reklámozza.
Nem direkt vagy tolakodó módon teszi mindezt azonban, hanem egy objektív, olvasmányos formában, amivel kellőképpen felkelti az olvasó érdeklődését.
A cikk valamilyen értéket közvetít, és ahelyett, hogy erősen reklámozná a céget, inkább információkkal, hasznos tartalommal és egy jól megválasztott témával szolgál.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
Tehát hiába a konverzió a végső cél, közvetlen vásárlásra nem ösztönzi az olvasót
Nem ösztönzi, de felkeltheti az érdeklődését és elérheti, hogy foglalkoztassa a téma, amibe a „reklámozott” szolgáltatás is beletartozik, vagy egyfajta megoldásként szerepel benne.
Hitelesebbnek minősülhet, mint a cég által közölt reklám, hiszen ezt egy külső, harmadik személy szemszögéből olvashatjuk, akinek általában jobban adunk a véleményére.
Sokszor fel van azonban tüntetve egy ilyen cikknél, hogy ez PR tartalom vagy fizetett megjelenés, ez pedig ronthat a szavahihetőségén.
Emiatt egy ilyen cikk sokszor inkább az ismertség növelésére tökéletes, nem pedig a vásárlógenerálásra.
Na és miben más a linképítés?
A linképítés az a folyamat, amelynek segítségével természetesen kerülhetsz előrébb a Google találati listájában.
A nevében is szereplő „link” szó az egésznek a kulcsa, hiszen a folyamat lényege, hogy olyan külső hivatkozásokat szerzel domainekről, webhelyekről, amelyek a Te oldaladra mutatnak.
Ezek a hivatkozások segítenek az oldalad előnyös rangsorolásában.
Nem mindegy azonban, hogy milyen linkekről van szó!
A keresőmotorok megvizsgálják az oldalad és a külső felületek közötti hivatkozásokat és az oldalon lévő tartalmat is értékelik.
Ezek után eldöntik, hogy oldalad milyen helyet érdemelne a rangsorban és mennyire releváns valójában az adott kulcsszóra.
Minél több és értékesebb link mutat a Te oldaladra, a kereső számára annál inkább megbízhatóbbá válhatsz és előrébb kerülhetsz a találati listán.
A linképítés általában egy részletes kulcsszókutatással és konkurenciaelemzéssel veszi kezdetét, így megtudhatod, hogy valójában milyen kulcskifejezésekre érdemes építened és hogy milyen konkurenciára kell majd számítanod.
Bár a linképítés alapvetően egy hosszabb folyamat, idővel egyre nagyobb forgalmat képes generálni.
Mik a legnagyobb eltérések?
A PR cikkeket nagyon hatékony eszköznek tekintik az online marketingben, hiszen mi növelhetné jobban a szolgáltatásod hírnevét, mint egy színvonalas megjelenés.
Egy ilyen cikknek a megjelenése azonban sokszor nagyon költséges, hiszen a különböző hírportálok rendesen megkérik a pénzt a promotálásért. Emiatt kevés esély van rá, hogy a vásárlókon keresztül visszatérül a szolgáltatás ára, hiszen alapvetően nem ez a legjobb módja a forgalom növelésének.
Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!
Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)
A linképítés sem olcsó mulatság, azonban a konverziós arányokat tekintve nagy eséllyel megtérül
Átgondolandó tehát, hogy egy bizonyos összegért cserébe inkább egy releváns, ismertséget növelő tartalmat, vagy havi 10-20-30 darab forgalomnövekedést hozó cikket szeretnél vállalkozásodnak.
Továbbá a PR cikkeknél kimondottan számít az, hogy mennyire releváns a cikk közzétételéért felelős oldal.
Azaz mennyire témához illő és mennyire ismert, látogatott.
Linképítéskor inkább magának a weboldal a tartalmának és szerkesztettsége, illetve a linkelt szöveg minősége számít.
A PR cikk nincs hatással a Google helyezésekre?
A kérdés teljesen jogos.
Természetesen több PR cikk is segíthet weboldaladnak jó helyezést elérni a keresőben.
Ilyenkor ugyanis a link egy nagy látogatottságú oldalról mutat a Te oldaladra (ha a PR cikk linket is tartalmaz), ezt pedig a Google értékelni fogja.
Figyelembe kell vennünk azonban azt, hogy egyes oldalak borsos összegekért cserébe jelentetik csak meg a cikkedet a főoldalukon, vagy egyéb jól látható helyeken.
Így hát csupán 1 darab linkért fizetnél egy olyan nagy összeget, amiből akár 20-40 linket is építhetnél másik platformokon.
Melyiket válasszam?
Felmerülhet benned a kérdés, hogy mégis melyik lenne akkor neked a legmegfelelőbb választás?
Mindegyik módszernek megvan a maga előnye és egyikről sem állítjuk, hogy jobb lenne a másiknál.
Azonban mindkét eszköz teljesen más eredmények elérése szolgál, így fontos magadnak meghatároznod, hogy mit is szeretnél vállalkozásod számára elérni.
Mindenképpen a linképítést ajánljuk, ha:
- eddig rengeteg pénzt költöttél különböző hirdetésekre, de sosem hozta meg a várt hatást,
- arra törekszel, hogy minél előrébb kerülj a keresőben,
- fontos számodra az oldalad forgalmának növelése.
Azonban PR cikkekre van szükséged, ha:
- ismertségre, presztízs növelésre van szükséged,
- nagy volumenű megjelenést szeretnél cégednek,
nem feltétlenül a forgalomnövekedésre, vagy a Google első helyére törekszel.