Szeretnéd elfoglalni az első helyet a kereső találati listáján?
Esetleg népszerűsíteni szeretnéd céged termékeit vagy szolgáltatását?
Szimplán csak több vásárlóra lenne szükséged?
Ezek mind olyan célok, amelyek elérésében nagyon jó barátod lesz a szövegírás.
Közel sem mindegy azonban, hogy ezt milyen formában alkalmazod!
Szerencsére rengeteg módszer közül válogathatsz, de figyelned kell arra, hogy a neked legmegfelelőbbet találd meg.
A PR cikk írás és a linképítés két remek stratégia, azonban teljesen más eredményeket képesek generálni.
Cikkünkben most összeszedtünk mindent, amit érdemes tudnod a két eljárásról, valamint azt is eláruljuk, hogy melyik és mikor lehet számodra a legjobb választás!
Haladjunk egyesével: mi az a PR cikk?
Egy PR cikk legtöbbször valamilyen sajtótermékben vagy internetes platformon jelenik meg és a vállalat vagy cég tevékenységét, szolgáltatásait reklámozza.
Nem direkt vagy tolakodó módon teszi mindezt azonban, hanem egy objektív, olvasmányos formában, amivel kellőképpen felkelti az olvasó érdeklődését.
A cikk valamilyen értéket közvetít, és ahelyett, hogy erősen reklámozná a céget, inkább információkkal, hasznos tartalommal és egy jól megválasztott témával szolgál.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
Tehát hiába a konverzió a végső cél, közvetlen vásárlásra nem ösztönzi az olvasót

Nem ösztönzi, de felkeltheti az érdeklődését és elérheti, hogy foglalkoztassa a téma, amibe a „reklámozott” szolgáltatás is beletartozik, vagy egyfajta megoldásként szerepel benne.
Hitelesebbnek minősülhet, mint a cég által közölt reklám, hiszen ezt egy külső, harmadik személy szemszögéből olvashatjuk, akinek általában jobban adunk a véleményére.
Sokszor fel van azonban tüntetve egy ilyen cikknél, hogy ez PR tartalom vagy fizetett megjelenés, ez pedig ronthat a szavahihetőségén.
Emiatt egy ilyen cikk sokszor inkább az ismertség növelésére tökéletes, nem pedig a vásárlógenerálásra.
Na és miben más a linképítés?

A linképítés az a folyamat, amelynek segítségével természetesen kerülhetsz előrébb a Google találati listájában.
A nevében is szereplő „link” szó az egésznek a kulcsa, hiszen a folyamat lényege, hogy olyan külső hivatkozásokat szerzel domainekről, webhelyekről, amelyek a Te oldaladra mutatnak.
Ezek a hivatkozások segítenek az oldalad előnyös rangsorolásában.
Nem mindegy azonban, hogy milyen linkekről van szó!
A keresőmotorok megvizsgálják az oldalad és a külső felületek közötti hivatkozásokat és az oldalon lévő tartalmat is értékelik.
Ezek után eldöntik, hogy oldalad milyen helyet érdemelne a rangsorban és mennyire releváns valójában az adott kulcsszóra.
Minél több és értékesebb link mutat a Te oldaladra, a kereső számára annál inkább megbízhatóbbá válhatsz és előrébb kerülhetsz a találati listán.
A linképítés általában egy részletes kulcsszókutatással és konkurenciaelemzéssel veszi kezdetét, így megtudhatod, hogy valójában milyen kulcskifejezésekre érdemes építened és hogy milyen konkurenciára kell majd számítanod.
Bár a linképítés alapvetően egy hosszabb folyamat, idővel egyre nagyobb forgalmat képes generálni.
Mik a legnagyobb eltérések?
A PR cikkeket nagyon hatékony eszköznek tekintik az online marketingben, hiszen mi növelhetné jobban a szolgáltatásod hírnevét, mint egy színvonalas megjelenés.
Egy ilyen cikknek a megjelenése azonban sokszor nagyon költséges, hiszen a különböző hírportálok rendesen megkérik a pénzt a promotálásért. Emiatt kevés esély van rá, hogy a vásárlókon keresztül visszatérül a szolgáltatás ára, hiszen alapvetően nem ez a legjobb módja a forgalom növelésének.
Te is első akarsz lenni a keresőben?
Neked is eredményes SEO-ra van szükséged? Szeretnéd linkekkel erősíteni az oldalad anélkül, hogy Google büntetések miatt kellene aggódnod? Megmutatjuk, mire van szükséged!
A linképítés sem olcsó mulatság, azonban a konverziós arányokat tekintve nagy eséllyel megtérül
Átgondolandó tehát, hogy egy bizonyos összegért cserébe inkább egy releváns, ismertséget növelő tartalmat, vagy havi 10-20-30 darab forgalomnövekedést hozó cikket szeretnél vállalkozásodnak.
Továbbá a PR cikkeknél kimondottan számít az, hogy mennyire releváns a cikk közzétételéért felelős oldal.
Azaz mennyire témához illő és mennyire ismert, látogatott.
Linképítéskor inkább magának a weboldal a tartalmának és szerkesztettsége, illetve a linkelt szöveg minősége számít.
A PR cikk nincs hatással a Google helyezésekre?

A kérdés teljesen jogos.
Természetesen több PR cikk is segíthet weboldaladnak jó helyezést elérni a keresőben.
Ilyenkor ugyanis a link egy nagy látogatottságú oldalról mutat a Te oldaladra (ha a PR cikk linket is tartalmaz), ezt pedig a Google értékelni fogja.
Figyelembe kell vennünk azonban azt, hogy egyes oldalak borsos összegekért cserébe jelentetik csak meg a cikkedet a főoldalukon, vagy egyéb jól látható helyeken.
Így hát csupán 1 darab linkért fizetnél egy olyan nagy összeget, amiből akár 20-40 linket is építhetnél másik platformokon.
Melyiket válasszam?

Felmerülhet benned a kérdés, hogy mégis melyik lenne akkor neked a legmegfelelőbb választás?
Mindegyik módszernek megvan a maga előnye és egyikről sem állítjuk, hogy jobb lenne a másiknál.
Azonban mindkét eszköz teljesen más eredmények elérése szolgál, így fontos magadnak meghatároznod, hogy mit is szeretnél vállalkozásod számára elérni.
Mindenképpen a linképítést ajánljuk, ha:
- eddig rengeteg pénzt költöttél különböző hirdetésekre, de sosem hozta meg a várt hatást,
- arra törekszel, hogy minél előrébb kerülj a keresőben,
- fontos számodra az oldalad forgalmának növelése.
Azonban PR cikkekre van szükséged, ha:
- ismertségre, presztízs növelésre van szükséged,
- nagy volumenű megjelenést szeretnél cégednek,
nem feltétlenül a forgalomnövekedésre, vagy a Google első helyére törekszel.