A linképítés megtérülése: nem szavakban – számokban!

A linképítés megtérülése: nem szavakban – számokban!

 

Több ezer oldalt találhatsz, amely „bevezet a linképítés rejtelmeibe”, de kevés olyannál fogsz kikötni, amely többet mondana pusztán a szavaknál a megtérüléssel kapcsolatban.

Pedig neked igenis több kell 10 meggyőző érvnél a linkmarketing mellett.

Éppen ezért döntöttem el, hogy most leírom, pontosan hogyan kell számolni a kiadásokkal és a hónapokkal ezen a területen, hogy Te is tisztán lásd, mit értünk megtérülés alatt.

A példa nagyon általános lesz, de a számítási mód egyértelmű és emellett könnyen követhető.

Kezdjük is el!

Egy kis matek óra

Adott egy kulcsszó, amire egy hónapban átlagosan 5000 keresés születik.

Ez a Te kulcsszavad, a Te honlapoddal, termékeddel, vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos kifejezés, amin keresztül szeretnéd, hogy a potenciális ügyfeleid rád találjanak.

Ennek érdekében megteheted, hogy AdWords hirdetést indítasz erre a kulcsszóra, aminek a kattintási díja legyen ebben az esetben 100 forint.

Az AdWords már lehetővé teszi, hogy hosszabb hirdetési szöveggel dolgozzunk, mint korábban, és a több szó nagyobb esélyt jelent számunkra az olvasó meggyőzésére.

Ennek köszönhetően 30, de akár 45%-os átkattintási arányt is elérhetünk.

Vegyük az előbbi esetet: 5000 keresés az adott kulcsszóra, ennek pedig 30 százaléka kattint a hirdetésre – ami összesen 1500 kattintás.

Mindegyik egyenként 100 forintba kerül, így pedig kijön, hogy a hónapban 150.000 forintot költöttünk a hirdetésre, és így 1500 db oldallátogatóra.

Ez tehát az egyik megoldás.

Most következik az, hogy megnézzük, mennyibe kerül ugyanezt a látogatószámot megszerezni a linképítés segítségével.

Előtte azonban az ésszerűség megköveteli, hogy tisztázzunk valamit.

Tényleg első az 1. hely?

Nem csak a hirdetések hossza változott az utóbbi időben: a korábban megszokottaktól eltérően már nem 3, hanem 4 hirdetés található a természetes találatok előtt a Google találati listájánál.

Ebből következően egy profi linképítő csapattal dolgozva a honlapod megszerezheti a lehető legjobb helyet a találati listán – ettől még gyakorlatilag csak az 5. marad a sorban.

Ezt azért tartottam fontosnak megjegyezni, mert az iménti számítás talán azt sugallhatta, hogy az AdWords hirdetések HELYETT fogok javasolni a következőkben egy másik megoldást.

A linképítés azonban egy olyan módszer, amit a hirdetés MELLETT is alkalmazhatunk nagy sikerrel.

Ugyanis a Google két lehetőséget kínál a vállalkozások számára: gyűjtsenek látogatókat, ügyfeleket a találati listán, és a hirdetéseken keresztül.

Ez két változat, és egyértelmű, hogy annál lesznek a legnagyobbak az eredmények, aki mind a kettőt alkalmazza.

A hirdetés előnye, hogy a linképítéshez képest rövidebb idő alatt éri el célját, és valóban a legelső helyeket szerzi meg a találati listán.

A linképítés emellett még extra forgalmat generál, ráadásul hamarosan be fogom mutatni, hogy olyan előnyöket kínál, amik messze felülmúlják mostani elképzeléseidet!

Linképítés számokban

Linképítés számokban

 

A linképítés nem rövid távú folyamat, a várt eredmények nem holnap, de nem is a jövő hónapban fognak realizálódni.

Éppen ezért számoljunk itt egy 2 éves időszakkal: ezalatt az AdWords hirdetés után 24x150.000= 3.600.000 forintot fizetnél az előbbi példánál maradva.

Hogy van ez a linképítésnél?

Mivel az első hellyel is csak ötödikek vagyunk, így 12%-os átkattintási aránnyal számolunk.

Még mindig 5000 keresés érkezik a kulcsszóra a hónapban, amiből tehát 600 kattintást nyerünk.

Ez nem sok a havi 1500-hoz képest.

Ami viszont fontos különbség, hogy a gyakorlatban mi egy honlap optimalizálása esetén nem csak egy kulcsszóra összpontosítunk!

Nincs olyan vállalkozás, amelyikkel kapcsolatban ne lehetne legalább kettő (de inkább több) kifejezést találni, amelyet a lehetséges ügyfeleik beírnak a keresőkbe.

Plusz 1 kulcsszó egy teljesen új hirdetést követelne, tehát megduplázná a költségeket, ebben az esetben azonban ez már benne van az alapárban.

A linképítés során tehát a példánk esetében két kulcsszóra is összpontosítunk, ami már nem 600, hanem 1200 látogatót jelent.

1200 ember a keresőkön keresztül, „teljesen ingyen”.

És mi történik abban a cseppet sem valószínűtlen esetben, ha az átkattintási arány nem 12, hanem 15%?

Máris annál az 1500 kattintásnál tartunk, amit az AdWords hirdetéssel érnénk el, ráadásul „teljesen ingyen”, így 150.000 forintot spórolva!

Mikor jön ez el?

Azt már megemlítettem, hogy a linképítés hosszú távú folyamat, és nem fogja már az első hónapban ezt a kimagasló eredményt produkálni.

Az első helyig el is kell jutni, az pedig komoly munkával, és még több türelemmel jár.

Mennyi időt jelent tehát ez?

Átlagosan 6-9 hónap között szoktuk elérni azt a pontot, ahol a linképítés elkezdi megmutatni hatását.

Folytassuk tehát ennek mentén a számítást!

Adott 6 hónap, amíg az egész linképítés beindul, így abban az időben nem számolhatunk a legjobb eredményekkel.

Körülbelül ez alatt a fél év alatt összesen szerzünk a természetes találati listán keresztül 2000 látogatót.

Utána azonban már a honlap az első helyeken jelenik meg, és további 18 hónapon keresztül megbízhatóan tudja elérni a havi 1500 kattintást, ami összesen 27.000.

Ez a hirdetések esetében 2,7 millió forintot jelentene a 100 forintos kattintási díj mellett.

Ehhez a 27.000-hez adjuk hozzá az első 6 hónapban szerzett 2000 látogatót, ami így 29.000 két év alatt.

Teljesen ingyen?

Teljesen ingyen?

 

Ha magadnak csinálod – talán, de ehhez olyan mélyen kell belemerülni a linképítésbe, olyan profi szinten, ami minden idődet és energiádat felőrölné.

Itt jövök a képbe én, aki segíthetek neked azzal, hogy végrehajtom neked ezt a feladatot.

Ha már egy átlagos példával számoltunk eddig, akkor legyen az ár az átlagos: a linképítésért cserébe 50.000 forintot kéne kiadnod egy hónapban.

Ez 2 év alatt 1,2 millió forint, ami a harmada annak a 3,6 milliónak, amit ugyanennyi idő alatt a hirdetések után fizetnél ki.

De az első hónapok még nem hoznak ugyanolyan eredményeket mindkét esetben, így maradjunk az imént megállapított 29.000 látogatónál a két éves időszak alatt.

De még ebben az esetben is 1,2 millió forint áll szemben 2,9 millióval.

Magyarul: a hirdetési költségek töredékéért tudom biztosítani neked ugyanazt az eredményességet!

Szükség van ehhez azonban befektetésre, türelemre, és a belénk vetett bizalomra.

Az első fél év valószínűleg még nem fog feltűnő eredményeket hozni.

Utána azonban már reálissá válik a havi 1500 kattintás (ennél a példánál maradva, de minden iparág más...), ami tehát 150.000 forintot spórol meg neked.

Ebből következően az a 6x50.000, azaz 300.000 forint, amit linképítésre fordítasz az első hat hónapban, gyakorlatilag megtérül a 9. hónap végére.

Összegezzük tehát:

Ha van egy honlapod, és az ahhoz kapcsolódó kulcsszóra átlagosan 5000-en keresnek rá az adott hónapban, két lehetőség áll előtted, hogy látogatókat szerezz a keresőkön keresztül:

  • A hirdetéseket választod, és 2 éven keresztül, havi 150.000 forintot költve összesen 36.000 oldallátogatót gyűjtesz. Ebben az esetben 3,6 millió forintot kell erre fordítanod.
  • A linképítést választod, ami egy hosszabb folyamat, így 2 év alatt, havi 50.000 forintot költve 29.000 látogatót gyűjtesz, ezért azonban csak 1,2 millió forintot kell fizetned.

És másképp számolva:

29.000 látogatót

  • a hirdetéseken keresztül 2,9 millió forintért,
  • míg linképítéssel 1,2 millió forintért gyűjthetsz.

Ilyen számok ismeretében már csak neked kell válaszolnod: szerinted megéri a linképítéssel a találati listák első helyeire kerülni?

Számold ki magadnak is!

Szeretnél előre tervezni?

Nézd meg, hogy a saját kulcsszavaiddal milyen számok jönnének ki!

Lejjebb letöltheted azt az egyszerű táblázatot, aminek segítségével könnyen kiszámíthatod, milyen költségekkel kell kalkulálnod a Te honlapod esetében!

Szeretnél még többet megtudni a linképítésről?

Keress meg minket, kérj tőlünk árajánlatot, és amit az imént felvázoltam neked, hamarosan valósággá is válhat!

Kérj árajánlatot itt!