14 végzetes hiba, amit szomorúan sokan követnek el linképítés során

14 végzetes hiba, amit szomorúan sokan követnek el linképítés során

A linképítés receptje viszonylag egyszerűnek hangzik, hiszen nagy vonalakban csak 3 összetevő kell hozzá:

  • cikkek (szövegek), amikben linkeket helyezhetünk el,
  • blogok, weboldalak, amikre a cikkek kerülnek,
  • és egy jól felépített, keresőoptimalizált honlap, amire mutatnak a linkek.

Ennyi az egész?

Mondjuk, hogy igen - ha egy teljesen laikusnak kéne elmagyaráznom 1 perc alatt, akkor ez elég.

Neked viszont nem teljesen új ez a téma, igaz?

Hiszen ha ezt a cikket olvasod, akkor egyértelmű, hogy hallottál már a linképítésről, érdekel is, és érted, miért olyan fontos.

Akkor viszont nem is fárasztalak az általános szabályokkal, ugyanis tudod, hogy ez a recept valójában nem 3, hanem vagy 100 hozzávalóból áll (a Google algoritmusát ugye nem ismeri senki) – és minél több az összetevő, annál nagyobb a hiba lehetősége.

Nézd át velem most azt a 14 hibát, amit a legtöbben követnek el a linképítéssel kapcsolatban, pusztán a hozzá nem értés, a lustaság, vagy az interneten keringő téves információk és a régen idejét múlt, haszontalan tanácsok miatt.

1. Nem foglalkozol linképítéssel egyáltalán

Gyorsan essünk túl az alapeseten, a legnagyobb és legsúlyosabb mulasztáson.

Ez pontosan olyan, mintha főzni akarnál, de nem lennél hajlandó tűzhelyet venni: megpróbálhatod mikrohullámú sütővel és vízforralóval is megoldani, de kérdés, hogy ugyanazt az eredményt éred-e el.

Ugyanígy, ha első helyre akarsz kerülni a Google keresőben a fontos kulcsszavadra, de nem vagy hajlandó se pénzt, se időt, se energiát fektetni a linképítésbe, akkor nem várhatsz el komoly eredményeket sem.

2. Nem vizsgálod meg a versenytársaidat

Versenytársad ebben az esetben mindenki, aki a te kulcsszavadra az első 10 hely valamelyikét foglalja el jelenleg – vagy igyekszik elfoglalni.

Alsó hangon is tehát legalább 10 konkurens oldalra tudsz találni a Google találati listáján – a feladat pedig az, hogy megtudd, ők hogyan kerültek oda.

Vizsgálni kell a tartalomtól a linkháttérig mindent, ami csak számíthat, és eltanulni azt, hogy nekik mi kellett a sikerhez.

3. Rossz kulcsszóra koncentrálsz

A konkurenciaelemzés előtti 0. lépés a kulcsszó kutatás, hiszen erre optimalizálod a saját oldaladat, és ezek határozzák meg a linképítés alapját is.

De biztos vagy benne, hogy a jó kulcsszavakat választottad?

Azért kérdezem, mert az egyik leggyakoribb hiba, hogy egy vállalkozás elfelejt az ügyfelei fejével gondolkozni, és a saját meghatározásait tekinti alapnak.

Te lehet, hogy egy bizonyos kifejezést használsz a tevékenységi körödre (ami mondjuk nagyon szakmai), de az emberek lehet, hogy egy teljesen másik szót írnak be a keresőbe (ami általánosabb), amikor igazából a Te szolgáltatásodat keresik.

Pontosan ezért ne bízz mindent a kulcsszótervező szoftverekre: először a fejedben próbáld kitalálni, mit keresnek az ügyfeleid!

4. Nem a kulcsszavadról szóló szöveget írsz

Nem a kulcsszavadról szóló szöveget írsz

Ha megvan a kulcsszó, akkor elkezdhetsz dolgozni a linken – amit egy szövegben kell elhelyezni.

Túl sok olyan oldalt láttam már, ahol szinte éreztem az izzadságszagot, ahogy próbálták egy posztba beleerőszakolni a megfelelő linket, esetlen félmondatokkal utalva a hivatkozott oldal témájára.

A posztnak az adott kulcsszó köré kell épülnie: ha tehát kalapácsokról kell írnod a kertészeti oldalon, akkor azt meg kell oldani: csak kreativitás kell hozzá.

És ez nem csak egy jó tanács: a Google algoritmusai is figyelik ezt, és ha a link nem releváns tartalomban van elhelyezve, az büntetést vonhat maga után.

5. Teletömöd a szöveget a kulcsszóval

Ugyanígy gyanússá tesz az, ha átesel a ló túlsó oldalára, és telenyomod a cikket az adott kulcsszóval.

Ettől nem fog hasznosabbnak tűnni a tartalmad, csak mesterségesnek, ami megint nagyon hamar lebuktathat.

Ha minden bekezdésben, minden sorban ott áll a kulcsszó, az több mint káros: tartsd be a mértéket, és akkor sikerül hasznos munkát végezned.

6. Nem eredeti tartalommal dolgozol

A következő tipikus hiba oka általában a lustaság.

Igen, volt idő, amikor a cikk másolás általános volt, de ennek már régen vége.

A duplikáció minden, csak nem elfogadható!

Ha linképítésbe akarsz kezdeni, akkor eredeti cikkeket kell gyártani – ha 10 link kell, akkor tízet, ha 100, akkor százat!

Ha valakit sokkoltam ezzel az információval, akkor nyugodtan tartson egy szünetet, amíg ezt feldolgozza, mert ezen nem lehet szépíteni: a linképítés igenis komoly munka, és másolással nem lehet ezt kiváltani.

7. Túl rövid tartalom

Minden tartalomnak, amiben linket helyezel el, hasznosnak és fontosnak kell tűnnie a Google szemében.

Miből állapítja meg a Google, hogy ez így van-e?

Hát az első, amit meg tud figyelni, az a szöveged hossza, és éppen ezért nem értem, miért ajánlanak egyes linképítéssel foglalkozó cégek 1000 karakteres szövegeket az ügyfeleiknek „prémium linképítés” címe alatt.

1000 karakter az bőven 200 szó alatt van (ennek a cikknek a bevezetője kb. ennyi), amiről ránézésre látszik, hogy túl sok hasznos információt nem lehet belőle nyerni.

A minimum, ami alá mi soha nem mehetünk az 300 szó, de átlagban 500-600 szavas cikkekkel dolgozunk.

Miért mondok átlagot?

Ez a következő pontra tartozik.

8. A természetesség hiánya

A profi linképítés fontos eleme az, amit nevezhetünk tervezett tervezetlenségnek, vagy rendezett rendetlenségnek: a lényege, hogy a cikkeknek a természetesség látszatát kell tükrözniük.

Magyarán: legyenek különböző hosszúságúak, lehetőleg íródjanak különféle stílusokban és ne egyszerre jelenjen meg 10 db, hanem fokozatosan növekedjen a számuk – épp úgy, mint egy valódi blog esetében.

A mi szövegíróink is van, hogy 300, és van, hogy 800 szavas, vagy hosszabb cikkeket írnak: attól függően, hogy egy témát mennyire lehet kifejteni.

9. A mennyiségre, és nem a minőségre hajtasz

Kicsit kapcsolódik a korábbi pontokhoz, és gyakorlatilag a profi linképítés alapját határozza meg, hogy a linknek nem a száma, hanem az értéke a fontos.

Csak úgy, innen-onnan összekapart 100 linkkel nem lehet az első helyre kerülni – ha olvastad korábbi konkurenciaelemzésről szóló cikkeinket, akkor láthattad, milyen sokan kullognak 500 linkkel valahol a 10. hely után.

És még csak azt sem mondhatjuk, hogy a gyenge linknek 0 lenne az értéke – mivel a Google bünteti is a rossz minőségű hivatkozásokat, ezért inkább -1, -2, -3 stb. számokkal kell őket beszorozni, tehát inkább hátrányt jelentenek, mint előnyt a keresőoptimalizálás szempontjából.

10. Csak a szöveg van, semmi látvány

Csak a szöveg van, semmi látvány

Látszódjon, hogy foglalkoztál a cikkel, amit készítettél – márpedig hogyan mondhatnád, hogy mindent beleadtál, ha még egy képet sem tudtál a szöveged mellé tenni?

Másrészt pedig senki sem szereti az olyan weboldalakat, amik úgy néznek ki, mintha 1999 óta senki sem nyúlt volna hozzájuk.

Pontosan ezért az oldalak, amiken a linkek megjelennek, megfelelő design elemekkel kell, hogy rendelkezzenek – megint csak ugyanahhoz a szabályhoz térünk vissza: tűnjön az egész valóságosnak, emberinek, és ne süssön belőle az, hogy neked ez csak a link miatt fontos.

11. Túloptimalizálod horgonyszöveget

A jó horgonyszöveg elkészítéséről számtalan anyagot találhatsz, és ha csak a tizedét elolvasod ezeknek, már képes lehetsz megalkotni a tökéleteset.

Viszont egyet ne felejts el: ha túloptimalizálod minden szavadat, akkor nagyon hamar lebukhatsz!

Milyen volt a legrosszabb filmélményed eddig?

Biztos vagyok benne, hogy az egyik oka az élettelen, természetellenes párbeszédek voltak – és a Google is pontosan annyira átlát az ilyen horgonyszövegeken, ahogy Te az ilyen forgatókönyveken.

12. Túl sok link ugyanazzal a horgonyszöveggel

Ha egyszer elkészítetted a valóban tökéletes horgonyszöveget, ami optimalizált, de nem túloptimalizált, az nem azt jelenti, hogy ezentúl azt mindig használhatod!

A kutatások szerint valaha az összes linked 30-50%-a használhatta ugyanazt a horgonyszöveget, bármiféle büntetés nélkül – ma ez a szám 10%-ra esett vissza!

Éppen ezért azt tudom javasolni, hogy minden alkalommal próbálj valami egyedit létrehozni – több száz link esetén valamikor valószínűleg lesznek egyezések, de így legalább az alatt a bizonyos 10% alatt tudsz maradni.

13. A linkek csak egy oldalra mutatnak

A linkek csak egy oldalra mutatnak

Szintén egy nagyon tipikus hiba, hogy a linkek kizárólag a honlapnak egy bizonyos részére mutatnak, és ez általában a főoldal szokott lenni.

Kell ragoznom az előző 12 pont függvényében, hogy miért káros ez?

Megint a természetesség hiányáról beszélünk, és ebből is látszik, mennyire alapeleme ez a linképítésnek.

14. Túl sok link túl rövid idő alatt

És végül talán a legszomorúbb hiba mind közül.

Emberünk mindent tud a linképítésről, az előző 13 hibát mind messziről elkerüli, és úgy érzi, kezében van a Szent Grál, amivel meghódíthatja a keresőket – és ezért ész nélkül elkezdi szórni a hivatkozásokat, hogy minél előbb célba érjen.

És ez azért van, mert nem fogadta meg a legfontosabb elvet: nem figyelt arra, hogy természetesnek látszódjon a linképítés.

Ha egyik hétről, vagy akár hónapról a másikra máris több száz linked van, az minden, csak nem hihető a Google számára, és így nem is számíthatsz arra, hogy az első 10 hely valamelyikén kötsz ki.

Mi az oka a hibáknak?

Mi az oka a hibáknak?

A fentiek fényében könnyen kielemezhető, hogy miért buknak el olyan sokan a linképítés során:

  • Tájékozatlanság: nem ismerik a linképítés alapszabályait.
  • Elavult információk: még mindig a 10 évvel ezelőtti linképítési stratégiákra alapoznak.
  • Rohanás: 1 hónap alatt próbálnak megcsinálni mindent, amit 1 évre kéne beosztani.

Lustaság: félvállról veszik a linképítést, és ott próbálnak spórolni, ahol tudnak: ki az időt próbálja megtakarítani, ki az energiát, mások pedig a pénzt.

Hogyan lehet ezeket elkerülni?

Ha valamit leszűrhettél a fentiekből, az az, hogy a linképítés komoly munka, ami gyakorlatilag 100%-os figyelmet igényel.

Pontosan ezért bízzák a legnagyobb cégek is profi csapatokra ezt a munkát, akik pontosan tudják, mit kell tenniük a siker érdekében.

Szerintem Te is látod, hogy képes vagy-e erre egyedül, vagy szükséged van-e segítségre.

Kérj tőlünk árajánlatot most, és elmondjuk, hogyan kerülsz a találati lista első helyére!

Kérj árajánlatot itt!