12 faktor, ami nélkül nem működik a linképítés

12 faktor, ami nélkül nem működik a linképítés

 

A linképítés lenne a csodafegyver, amivel az oldal egykettőre a találati listák élére kerül?

Sokan szeretnék, hogy így gondolj rá, hiszen ezt a szolgáltatást így a legkönnyebb eladni – én viszont nem szeretem, ha kétes információk birtokában jönnek hozzám az ügyfeleim.

Éppen ezért ki kell mondanom a kegyetlen valóságot: a linképítéstől egyedül nem várhatsz teljes győzelmet.

Igen, egy rendkívül erős keresőoptimalizálási tényezőről beszélünk, de szerintem ebben a szakmában már mindenki találkozott olyan oldallal, amit önmagában a linkek képtelenek voltak följebb mozdítani a Google találati listáján.

Ha tehát Te első helyre akarsz kerülni, és így sokkal több ügyfelet szerezni, mint eddig, akkor megmutatom Neked most azt a listát, aminek minden pontját ellenőrizned kell honlapodon!

Amit tudj erről a listáról:

  • Nem árulok el óriási titkokat: ezeket a tényezőket elméletileg már mindenkinek ismernie kéne, de mivel elég sok oldalnál tapasztalom, hogy mégsem foglalkoznak velük, ezért egyetlen helyre összegyűjtöttem mindet, hogy Neked csak ide kelljen visszajönnöd, ha utólag ellenőrizni akarod honlapodat.
  • Ez nem csak on-page SEO: nem „csak” azt mutatom meg, hogyan lesz keresőoptimalizált az oldalad – hanem azt is, hogy hogyan lesz sikeres!
  • Nem csak a Google-t kell lenyűgöznöd: a hasonló checklisták többségével ellentétben én most nem csak azt gyűjtöttem össze, hogy a keresőmotorokat hogyan tudod meggyőzni, hanem hogy az ügyfeleidnél hogyan tudsz sikert elérni.
  • Ez nem fontossági sorrend: a következő pontok ellenőrzése, és esetleg kijavítása nem feltétlenül úgy kell történjen, mint ahogy most leírom: a honlap, és a probléma mérete dönti el, melyiknek kell elsőként majd nekilátnod.
  • 3x4 faktort ismersz meg: a felsorolt tényezőket a cikk végén 3 részre osztottam, hogy összesítve láthasd, milyen feladatcsoportokat kell végrehajtanod

Készen állsz?

Akkor kezdjük!

1. Title és Meta Description

Title és Meta Description

 

Ezt a két tényezőt fontosságuk miatt külön-külön is lehetne kezelni, most viszont az egyszerűség kedvéért összevontam őket, mert elég sok közös vonásuk van.

Röviden megfogalmazva: a title az a rész, amit a találati listán nagy kék betűvel írva találsz meg: magyarán szólva tehát az, amit elsőként (és sokszor talán egyedüliként) olvasol el egy oldalból.

A description pedig az a pár mondatos leírás, amit alatta találsz.

Kell mondanom, miért olyan fontosak ezek?

Ha rákeresel egy kulcsszóra, akkor szinte kizárólag ezek alapján fogod eldönteni, hogy megnyitod-e az adott oldalt, amit a találati listán találsz.

Kicsit konkrétabban fogalmazva: itt dől el, hogy a felhasználóból a Te ügyfeled lesz-e, vagy sem.

Éppen ezért vizsgáld meg:

  • tartalmazza-e a fő kulcsszavaidat a title és a description is,
  • elég figyelemfelkeltőek-e,
  • és vajon képesek-e meggyőzni az embereket arról, hogy nálad keressék a megoldást a problémájukra.

2. Belső linkek

A belső linkhálózat egy olyan elem, amit biztos lehetsz, hogy a keresőrobotok átvizsgálnak az oldalad elemzése során, de nagyon fontos, hogy mint mindig, ennek kapcsán is a minőségre, és ne a mennyiségre törekedj.

Épp ahogy kulcsszóból, úgy belső linkből sem szabad túl sokat használni: legyen épp annyi, amennyire szükséged van.

És azokat hogyan használd?

Hasznos, ha megvizsgálod, melyek a legnépszerűbb, legjobban szereplő aloldalaid, és hozzájuk vezető linkeket helyezel el az oldalad több másik pontján.

Ettől ezek még láthatóbbak lesznek, így plusz forgalmat tudnak generálni, ráadásul az olyan tényezőkre is hatással vannak, mint a felhasználók oldalon töltött ideje.

Magyarul tehát ne azért csinálj belső linket, hogy legyen, hanem azért, hogy hasznot is jelentsen neked.

3. Optimalizált URL felépítés

Milyen a legjobb URL?

Rövid, lényegre törő, informatív, ékezeteket nem tartalmazó, mégis könnyen olvasható, és a legfontosabb, hogy a főbb kulcsszavak is helyet kapnak benne.

Ilyen röviden, egy mondatba sűrítve is össze lehet ezt foglalni, mégsem olyan könnyű ezt megcsinálni – de ha hajlandó vagy pontról-pontra végigmenni ezeken, akkor egy tökéletesen optimalizált, valóban hasznos, a keresőrobotok és a felhasználók számára is értékelhető eredményt fogsz kapni.

4. H1, H2, H3, stb. címsorok

És az utolsó pont az első harmadon belül a címsorokra vonatkozik, amiknek rendjéről semmiképp sem szabad elfeledkezni.

Gyorsan összefoglalva: a H1 az oldalad főcíme, sőt, az a legszerencsésebb, ha meg is egyezik a korábban emlegetett title-lel.

A H2 az ez után következő alcím, a H3 a következő, és így tovább.

Azon, hogy hogyan variálod az utóbbiakat, nem kell összeveszni – az viszont megkerülhetetlen aranyszabály, hogy H1-ből csakis 1db lehet az adott oldalon: az a főcím, és ezt mind az emberi felhasználóknak, mind a keresőrobotoknak tisztán kell látnia.

5. Az olvasható szöveg

Az olvasható szöveg

 

Nem untatni akarlak, tudom, hogy ez alapnak hangzik, de mindketten láttunk már olyan oldalt, aminek ez nem sikerült.

És most nem is csak a betűméretről, a betűtípusról, vagy a színekről akarok beszélni, hanem arról a néhány másodpercről, ami alatt eldönti az ember, hogy el akarja-e egyáltalán olvasni az adott szöveget.

Egyetlen nagy tömböt senki sem akar végigszenvedni, mert végtelenül hosszúnak tűnik – ha azonban felosztod apróbb részekre, máris fogyaszthatóbb lesz.

Használj tehát címeket, oszd fel a szöveged rendesen, különben nem számíthatsz arra, hogy bármikor is célt érhetsz vele.

6. Az eredeti szöveg

Alapszabály: soha ne lopj szöveget!

Kiegészítés: még magadtól se!

Az önplagizálás létező fogalom a keresőoptimalizálásban is, és sokan elfeledkeznek róla, hogy ez éppen annyira szembemegy a Google irányelveivel, mintha más szövegét használnánk fel.

Tudom, hogy ha egyszer megírtad a tökéletes tartalmat, akkor nagy a kísértés, hogy újra felhasználd – de ennek ellen kell állnod!

Még a title és meta tageket sem szabad egy az egyben újra lemásolnod.

Ne spórolj az idővel, és dolgozz ki egy szöveget újra, hogy valóban egy minőségi oldal birtokosa lehess!

 

Az eredeti szöveg

7. A minőségi szöveg

Attól, hogy több cikket publikálsz a versenytársadnál, még nem biztos, hogy hasznosabb is vagy nála.

Akár hiszed, akár nem, a keresőrobotok is nézik, hogy mennyire releváns, értelmes szöveget hozol létre, ami valódi információkkal látja el az olvasókat.

Éppen ezért ne 10 gyenge cikket hozz létre, hanem 3 valóban erőset, amik tényleg minden kérdésre válaszolnak az adott téma kapcsán.

És ne feledd: ha túl sok cikket jelentetsz meg túl rövid idő alatt, azzal nemhogy nem segítesz, de ráadásul még gyanússá is válasz a Google szemében.

8. Az aktuális szöveg

Lehet, hogy már egy tonnányi cikk áll mögötted, de ha eddig nem tetted meg, akkor most kell átvizsgálnod őket.

A keresők és a felhasználók szempontjából is bizalomgerjesztőbb, ha aktuális tartalmakkal van tele az oldalad, nem pedig évekkel ezelőtt frissült szövegekkel.

Kezdetnek vizsgáld át a rosszul teljesítő cikkeidet, aloldalaidat, és dolgozz egy kicsit rajtuk: készíts új kulcsszókutatást, elemezd a lehetőségeket, és kezdj el egy új szöveget írni, ami már nagyobb sikert érhet el a célközönségnél.

9. Reszponzív design

Reszponzív design

 

Nem minden a tartalomról, a kulcsszavakról és a linkekről szól – ha a weboldalad minőségéről beszélünk, akkor nem csak azt kell figyelembe venni, hogy kik és milyen célból olvasnak téged, hanem azt is, hogy hogyan.

A felhasználók nagy része ma már mobil eszközöket használ, és így döntéseik során azok az oldalak, amik nem jelennek meg tökéletesen okostelefonokon és tableteken, máris kiesnek a versenyből.

2017-ben a reszponzív design több egy jó lehetőségnél: ez most már kötelező, és nem érhetsz célt, ha nem gondoskodsz róla.

10. Betöltési sebesség

Az előző ponthoz szorosan kapcsolódik a következő faktor.

A világ rohan, Te is rohansz, ezért nem akarod arra pocsékolni az idődet, hogy fél percet várj egy oldal betöltődésére.

Ha szinte azonnal megjelenik, akkor jó, ha várni kell, akkor inkább visszafordulsz, és keresel másikat – így működünk, és ezért senkit sem lehet hibáztatni.

Pontosan ezért kell nagyon alaposan átvizsgálnod a weboldalad minden olyan elemét, ami hatással van a betöltődési sebességre.

Olyan ez, mint a Forma1-ben: a hosszú másodpercek is a siker útjába állhatnak.

Betöltési sebesség

11. A közösségi média ereje

Mi a célja a honlapod Facebook oldalának?

Ha csak annyi, hogy elmondhasd, létezik, az kevés, de az sem elég, ha csak egy plusz találatot akartál a találati listán vele.

Egy jó közösségi oldalnak feladata van: nagyon leegyszerűsítve az, hogy minél több embert tudj megszólítani, legfőképpen olyanokat, akiknek van online befolyásuk, és másokat is ösztönözni tudnak.

Használd a Facebook profilt, ne csak optimalizáld: alakíts ki kapcsolatokat, keltsd fel a figyelmet!

Ne csak like-okat és megosztásokat gyűjts, hanem a legfontosabbat: ügyfeleket!

12. Elemzés mindenek felett

Ne várj sikert semmilyen keresőoptimalizálási módszertől, vagy akár magától a linképítéstől, ha közben nem tudod figyelni a változásokat.

Folyamatosan elemezni kell, mikor és mitől növekszik, vagy csökken egy oldal látogatottsága, hogy még időben reagálni tudj erre a megfelelő módon.

A Google Analytics az alap: ha ez még nincs meg, akkor az előbbi 11 pontot dobd félre, és máris kezdj ezzel, mert enélkül aligha mondhatod, hogy ura vagy a saját weboldaladnak.

Összegzés:

Ha a felsorolt 12 faktor egy kicsit soknak tűnik, azért nem hibáztatlak – komoly munka az ellenőrzés és a javítás, de ennek köszönhetően nem csak oldalad minősége fog javulni, de a linképítés is nagyobb sikerrel tud működni.

Az egyszerűség kedvéért azért vegyük végig a listát még egyszer röviden.

A könnyebb emészthetőség érdekében osszuk fel az egészet 3 részre:

1. Az alap négyes (amik nélkül nem lehet elkezdeni)

1/I. Title és meta description

1/II. Belső linkek

1/III. Optimalizált URL

1/IIII. H1, H2, H3, stb. címsorok

2. Tartalmi négyes (amik az oldalad szövegéről szólnak)

2/I. Az olvasható szöveg

2/II. Az eredeti szöveg

2/III. A minőségi szöveg

2/IIII. Az aktuális szöveg

3. Az ügyfél négyes (amik kifejezetten a felhasználók viselkedéséről, az ügyfelek gyűjtéséről szólnak)

3/I. Reszponzív design

3/II. Betöltési sebesség

3/III. A közösségi média ereje

3/IIII. Elemzés mindenek felett

Szeretnéd, hogy az ezek alapján tökéletesen működő weboldaladhoz profi linképítés párosuljon?

 

Kérj tőlünk árajánlatot, és megmutatjuk, hogy juttatunk az Google találati listájának elejére!

Kérj árajánlatot itt!