Egy rövid értelmező szótár a keresőoptimalizálásról szóló ajánlatokhoz

Egy rövid értelmező szótár a keresőoptimalizálásról szóló ajánlatokhoz

Úgy döntöttél, a keresőoptimalizálás lenne a legmegfelelőbb módja annak, hogy a weboldalad előrébb juttasd a Google találati listáján?

Először is, gratulálok: remek döntést hoztál!

Másodszor pedig, mielőtt még elköteleződnél, járj utána, hogy pontosan mit is takar egy ilyen szolgáltatás!

Ha esetleg szétnéztél már a piacon, nem lepne meg minket, ha a keresőoptimalizálásra szóló ajánlatokat olvasva azt érezted volna, hogy „ez mind szép és jó, de mit is jelent ez pontosan?

Összeállítottunk Neked egy útmutatót – vagy, ha így jobban tetszik, egy kis szótárat – azért, hogy ne vessz el a gyakran semmitmondó szavak között, ugyanis szeretnénk, hogy valóban azt kaphasd a pénzedért, amire számítottál, és hogy ne vezessenek Téged félre.  

A „minőségi hivatkozás”

A „minőségi hivatkozás”

Kifejezetten sok SEO szolgáltatást nyújtó cég oldalán találkoztunk ezzel, vagy ehhez hasonló kifejezéssel (pl.: prémium hivatkozás).

A minőségi hivatkozás gyakorlatilag annyit tesz, hogy a linkek egyedi szövegkörnyezetből származnak, és lehetőleg nem egy linkgyűjtő oldalról, hanem valós blogokról, vagy a szakterületen valamiféle autoritással rendelkező oldalakról.

Arra is láttunk példát, hogy a hivatkozás „magasabb” minőségére az adott magyarázatot, hogy a weboldal, amelyen el lett helyezve, magasabb DA (Domain Authority) értékkel bírt.

De vajon indokolt-e, hogy több pénzt kérnek el a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek csak azért, mert magasabb DA értékkel bírnak a domainek, amelyeken linképítés zajlik?

Mit is takar a DA?

A DA egy amerikai SEO szoftver cég, a Moz által felállított relatív érték, ami azt mutatja meg, hogy egy adott oldal mennyire szerepel jól a keresőrobotok szemében.

Ennek a meghatározásához több tényezőt is figyelembe vesznek, például, hogy hány külső link mutat az oldalra, valamint, hogy azok honnan származnak.

A legmagasabb elérhető DA pontszám a 100, és minél magasabb ez az érték, értelemszerűen annál értékesebbnek találja az oldalt a Google is.

De: a nagyobb DA érték még nem jelenti azt, hogy valóban is előrébb fogja sorolni, hiszen sok egyéb mástól is függenek a Google helyezések.

Íme, néhány ismert weboldal, különböző DA számmal:

  • 444.hu – DA érték 68
  • port.hu – DA érték 79
  • index.hu – DA érték 80
  • kormany.hu – DA érték 70
  • blikk.hu – DA érték 67
  • 24.hu – DA érték 36
  • femina.hu – DA érték 46
  • telekom.hu – DA érték 46
  • hbogo.hu – DA érték 42
  • magyarorszag.hu – DA érték 37
  • szerencsejatek.hu – DA érték 56

Ezek a számok azért nagyon érdekesek, mert látszik, hogy a Moz szerint a port.hu, vagy az index.hu például hitelesebb, nagyobb autoritással bír, mint a kormány weblapja.

Vagy szintén furcsa az, hogy a blikk.hu oldal jobb Domain Authorityvel bír, mint a magyarorszag.hu, ahol az ügyfélkapunkba tudunk bejelentkezni, illetve okmányokat tudunk igényelni.

Ebből látható tehát, hogy a DA érték – bár igazán hasznos lehet az ismerete – teljesen relatív.

Megéri-e a linképítés nagyobb DA értékkel rendelkező oldalakon?

A DA gyakorlatilag csak megbecsülni segít egy-egy domain lehetséges sikerét, valamint két oldal összehasonlításakor lehet remek alap.

Mi viszont sokkal inkább szeretjük magunk ellenőrizni egy-egy weboldal értékét, és nem szívesen hagyatkozunk csak és kizárólag egy harmadik fél által közölt adatra.

(Persze ez még mindig nem jelenti azt, hogy a Moz adatai ne lennének értékesek.)

A mi módszerünk egyszerű: azt figyeljük, hogy az adott oldalnak milyen múltja van, és hogy hány link mutat rá különböző C-klasszos IP címekről.

A mi véleményünk szerint nem érdemes több pénzt kiadnod a linképítésre, csak azért, mert magas a DA értéke azoknak a domaineknek, ahova a Te oldalad hivatkozásai kikerülnek.

Pusztán a jó DA ugyanis nem igazán fogja jobb minőségűvé tenni a hivatkozásokat.

Az sem biztos továbbá, hogy egy 60-as DA értékű link (100.000 Ft-ért) többet érne, mint 10 db 25-ös DA értékű hivatkozás.

Összegezve tehát, ne csak a DA számot nézzétek a felkínált ajánlatban!

„X karakter” hosszúságú SEO szöveg

„X karakter” hosszúságú SEO szöveg

Azt tanácsoljuk Neked, hogy ha azt látod, hogy a SEO szövegek hossza karakterszámban van megadva, akkor kezdj el gyanakodni.

Az első kérdés, ami ilyenkor felmerülhet, hogy ez a szám a szóközökkel együtt, vagy azok nélkül értendő?

Amennyiben 1000-1500 karakternyi tartalmat ígérnek neked, akkor az bizony nem lesz túl terjedelmes, különösen ha abba már a szóközöket is beleszámoljuk

Csak a miheztartás végett: egy SMS 160 karakternyi szöveg.

Ha például átlagban 6 karaktert számolunk egy szóra, akkor 1000 karakter nagyjából 167 szót jelentene, a szóközök nélkül.

A SEO szövegírásnak viszont nem csak az a lényege, hogy elhelyezhessünk benne egy linket, valódi értéket is kell nyújtania, ami 167 szóban bár nem lehetetlen, de elég nehéz.

SEO elemzés és karbantartás

A SEO elemzés több feladatot takar: weboldal auditot, kulcsszókutatást, Google Analytics és konkurencia elemzést, az ezekről szóló konzultációt, és még sorolhatnánk…

De mit érthetünk SEO karbantartás alatt?

Ez például lehet

  • a szöveges tartalmak keresőoptimalizálása,
  • a tartalmak bővítése,
  • az URL-ek átszerkesztése,
  • helyezések követése,
  • helyezések fenntartása,
  • látogatottsági adatok nyomon követése, stb…

Bármennyire is „teljes körűnek” állítja be a SEO szakember a szolgáltatásait, mielőtt még rábólintanál az ajánlatára, alaposan kérdezd ki, hogy pontosan mit tartalmaznak ezek a tágan értelmezhető feladatkörök.

Mitől különleges az, amit mi kínálunk?

Az egyik legfontosabb alapelvünk a kizárólagosság.

Ez azt jelenti, hogy ha Te már az ügyfelünk vagy, és ha a jövőben a tevékenységi körödből felkeres minket egy másik vállalkozás is, akkor őt mi egyből vissza fogjuk utasítani.

Elvégre is hogyan juttathatnánk ugyanazokra a kulcsszavakra két weboldalt is az első helyre?

Ami pedig a linképítő tartalmakat illeti, mi nem szeretünk karakterszámban gondolkodni, ugyanis az megtévesztő lehet.

1000 karakter első ránézésre soknak tűnhet egy linképítő cikkhez, de valójában ez kevesebb szöveget takar, mint egy A4-es oldal fele.

Gondolkodj inkább szószámokban!

Gondolkodj inkább szószámokban!

Mi változatos terjedelmű linképítő cikkek megírására törekszünk: minden 10 cikkből álló havi projekt tartalmaz egy körülbelül 250 szavas, valamint egy 1000+ szavas cikket is, és a 10 cikk terjedelmének az átlaga el kell, hogy érje a minimum 500 szót.

Igen, jól olvastad 500 szó az átlag, ami 10 cikk esetén 5000 szót jelent, ami kb. 28 000 karakter!

Számunkra (és remélem, hogy számodra is) sokkal jobban áttekinthető így, hogy mennyi szöveggel is lehet valójában számolni egy projekten belül.

Csak a miheztartás végett, ez és az utóbbi bekezdés szóközök nélkül összesen 1136 karakter volt.

Így már Te is könnyedén fel tudod mérni, hogy valójában mekkora terjedelmet is takar az az 1000 karakter.

Kérdések, amiket mindenképpen tegyél fel, mielőtt rábólintasz egy ajánlatra:

  • A szolgáltatás részeként végeznek kulcsszó kutatást is?
  • Hány darab hivatkozást fognak kihelyezni a következő egy évben az oldaladra?
  • Ezek milyen ütemben fognak kikerülni?
  • Hány darab C-Classos IP címen helyezkedik el ez a mennyiség?
  • Milyen hosszúak lesznek átlagban ezek a szövegek?
  • Ők készítenek majd Neked tartalmakat az oldaladra?
  • Ha igen, akkor mennyit írnak és mi alapján?
  • A title és description is egyedi lesz mindenhol?
  • Ha lesz SEO karbantartás, akkor az mire terjed ki?

Ezeket a fontos kérdéseket azért szedtük össze Neked, hogy minden egyes részlettel képben lehess a szerződés aláírása előtt.

Sikerült döntened?

Sikerült döntened?

Ha Neked a mi ajánlatunk volt a legszimpatikusabb, akkor ne is várj tovább, bátran vedd fel velünk a kapcsolatot!

Mi már nagyon várjuk a közös munkát!

Kérj árajánlatot itt!