On-page SEO útmutató Neked, aki az első helyre akarsz kerülni a Google-ben

On-page SEO útmutató Neked, aki az első helyre akarsz kerülni a Google-ben

Képzeld magad elé, hogy a SEO egy hatalmas gépezet, ami azért dolgozik, hogy weboldalad első helyre kerüljön a találati listán.

Bár ez a gép hatalmas, mégis rengeteg nagyon apró alkatrészből áll össze, és ha egyetlen apró fogaskerék is kimozdul a helyéről, az egész szerkezet, úgy, ahogy van, leáll.

Elhatároztam, hogy most összegyűjtöm azokat a tényezőket, amikre egyszerűen kötelező odafigyelni, ha jól optimalizált honlapot akarunk a magunkénak tudni.

Előre szólok: ez nem lesz egy rövid anyag

Azt viszont garantálom, hogy miután ezt elolvasod, már nem csak tudni fogod, hogy mire kell odafigyelned, de azt is érted majd, hogy miért és hogyan kell ezt megtenned.

Ne is húzzuk tovább az időt, vágjunk bele az on-page SEO elemek bemutatásába!

A title

Ez mindig is az egyik legfontosabb volt, és az is marad örökre, valamiért mégis sokan elfeledkeznek róla.

Talán épp azért, mert rendkívül körültekintően kell bánni vele.

Ha használtál valaha internetes keresőt, akkor már láttál page title-t, akár tudatosítottad ezt magadban, akár nem.

Ez ugyanis a kék betűvel írt headline, ami a találati listán jelenik meg, ha beírsz valamilyen keresőszót a Google-be.

Sok felhasználó kifejezetten erre az egy mondatra koncentrál, mikor eldönti, akar-e kattintani, vagy sem, ezért itt nagyon hatékonynak kell lennünk.

A cél tehát az, hogy a címsor kövesse az alapvető szövegírási irányelveket: legyen figyelemfelkeltő, ígérjen megoldást egy problémára, vagy egyszerűen ébresszen vágyat az olvasójában arra, hogy kattintson.

Szeretnéd most már végre megtudni, hogyan hozhatsz létre egy tökéletesen működő title taget?

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Neil Patel szerint mindössze 3 lépésnyire állsz tőle:

Neil Patel szerint mindössze 3 lépésnyire állsz tőle
  • Egy: Készíts olyan főcímet, ami title-nek is kiváló!
  • Kettő: Készítsd el magát a taget!
  • Három: Optimalizáld a legfontosabb SEO irányelvek szerint!

Nézzük is meg, hogyan kell megtenni ezeket a lépéseket!

Első lépés: írd meg a title-t

Ennek kapcsán talán épp az jár a fejedben, hogy mi a különbség a főcím és a title tag megírása között, hiszen ugyanaz a feladatuk elméletileg.

Sok esetben erre a kérdésre a „semmi” a válasz, ugyanis a jó főcím ugyanúgy betölti a title szerepét is.

Mégis vannak kivételek.

Elmondható, hogy körülbelül 60-70 karakter az, amit a Google megjelenít egy főcímből, utána azonban a mondat többi részét levágja, és egy „…”-ot tesz a végére.

Egy tökéletes headline, ami adott esetben egyszerre tájékoztat a tartalomról, vet föl kérdést, ígér megoldást és győz meg a kattintásról, lehet, hogy nem fér ilyen szűkös keretek közé.

Úgy viszont nincs sok értelme, ha a fele lemarad, ezért valamilyen megoldás kell: egészen pontosan egy rövidebb cím a title-be.

A jó title így néz ki:

A jó title így néz ki:
  • tartalmazza a legfontosabb kulcsszót, lehetőleg minél közelebb a mondat elejéhez;
  • rövid, max. 70 karakterből áll, így keresőrobotnak és emberi felhasználónak is könnyebb elolvasni;
  • valamilyen előnyt, megoldást, vágyott eredményt mutat be;
  • szorosan kapcsolódik a mögötte álló tartalomhoz;
  • megragadja az olvasó figyelmét.

Az előny megfogalmazásához annyi kommentárt fűznék, hogy tartózkodjunk a túlzásoktól: nem félrevezetni akarjuk az olvasót, hanem információt adni neki, tehát egyáltalán nem éri meg nekünk, ha olyan elvárásokkal kattint az oldalunkra, amiket nem tudunk kielégíteni.

Második lépés: hozd létre a title taget!

Miután megírtad a címet, a következő lépés, hogy állítsd is be.

Ennek mikéntje azonban már szorosan kapcsolódik ahhoz, hogy pontosan milyen típusú honlappal dolgozol: megoldhatod ezt HTML-ben, WordPress alapú oldalakon, de bármelyik más CMS rendszer esetében is, csupán az a kérdés, hogy hogyan.

Csak nagyon röviden nézzük át, hogyan működik ez:

  • HTML esetében viszonylag egyszerű a dolgod, ha megvan a hozzáférésed a szerkesztéshez.

Ekkor a <head> részen belül maradva kell használnod a title-taget, a következő módon:

<title>Oldalad címe</title>

Ezzel készen vagy, el is mentheted!

  • WordPress oldal esetében sem sokkal bonyolultabb a helyzet:

Először is töltsd le a Yoast SEO plugint, és ezen belül máris végrehajthatod a szerkesztést az „Edit snippet”-en keresztül.

  • Ha valamilyen más CMS rendszert használsz, akkor sajnos már nem ilyen egyszerű.

Ilyenkor nincsenek általános szabályok, ezért azt javaslom, vedd fel a kapcsolatot magával a szolgáltatóval, és tőlük kérdezd meg, hogyan tudod szerkeszteni a title részt, ugyanis így mehetsz valóban biztosra.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Harmadik lépés: optimalizálj!

Ha ezekkel mind készen vagy, akkor már csak annyi van hátra, hogy optimalizáld a létrehozott title-t!

Nem lehet ugyanis még hátradőlni, a munka korántsem fejeződött be ennyivel!

Bár eddig is sok minden hangzott el az optimalizálás kapcsán, azért röviden összefoglalva elmondom itt, mire kell figyelni.

  • Alkalmas arra a cím, hogy a közösségi oldalakon is ezzel szerepelj? Ne feledd, hogy a különböző felületeteken máshogy érvényesül ugyanaz a szöveg!
  • Helyezd el benne a brandet, de csak óvatosan! Van, aki a mondat elejére tenné és van, aki a végére – bármelyik stratégia beválhat, de a lényeg, hogy semmiképp se vidd túlzásba a márka megjelenítését, mert azzal csak ártasz a saját oldaladnak.
  • Előzd meg, hogy az algoritmusok átírják! Ez talán meglepő lehet, de tényleg van arra példa, hogy a Google keresőrobotjai önkényesen átírják a címsort a találati listán, mert nem találják megfelelőnek az oldal tartalmához viszonyítva – ilyenkor általában a szövegedet használják fel az új cím megalkotásához.
  • Fontold meg, hogy a title megegyezzen-e vagy sem a H1 címsorral.
  • Semmiképp se duplikáld a címeket!

Nem olyan sok dologra kell odafigyelni, mások mégis kihagyják ezeket, mert azt hiszik, a title megírása után már semmi dolguk sincs.

Te viszont már nem követed el ezt a hibát, hiszen ismered ezeket a tényezőket.

Meta description

Meta description

Menjünk tovább, illetve kicsit lejjebb a címsortól, és ott találjuk a sötétszürke description, azaz leírás részt.

A kulcsszó, amire a felhasználó rákeresett, itt automatikusan megvastagítva jelenik meg, tehát mondanom sem kell, hogy ezt nem hagyhatod ki ebből a szövegedből sem.

A leírást alapvetően úgy fogd fel, mint egy ingyenes hirdetést az oldaladhoz: itt kell felkeltened a célközönség figyelmét, átadni neki egy üzenetet, és ösztönözni a cselekvésre.

És ha jó description szöveget írsz, az nem csak a hús-vér felhasználóknak, de a keresőrobotoknak is sokat jelent, hiszen a jó kattintási arány feljebb juttat a ranglistán.

Főcímek, alcímek

Főcímek, alcímek

Most pedig kattintsunk az oldalad linkjére a keresőből, és nézzünk körül!

Mit kell elsőként észrevenned (a design mellett)?

A főcímet.

Kifejezetten jó pont, ha ez megegyezik azzal, amit a felhasználó a title-ben látott, hiszen így nem veszíti el bizalmát a legkisebb mértékben sem – tudja, hogy pontosan oda került, ahová szeretett volna.

Bár tehát ugyanarról a mondatról beszélünk, most a H1 címsorral foglalkozunk, ami az oldalon tartja a felhasználót, hogy lejjebb görgessen, és így találkozzon a H2, H3, H4, stb. alcímekkel.

Jellemző egyes weboldalakra, hogy csak H3-as szintig mennek el, de még az sem jelent problémát, ha csak H2-ig.

Nézzünk néhány egyszerű példát a címek felépítésére, mondjuk egy állateledel bolt esetében!

1. példa

A főoldal így épül fel:

H1 = Állateledel

H2 = Macskaeledel

H2 = Kutyaeledel

H2 = Haleledel

Tegyük fel, hogy ezek az oldalak egyben aloldalak is, és a felhasználó macskaeledelt keres: ekkor a következő oldalra kerül, ahol már ilyen a felépítés:

H1 = Macskaeledel

H2 = Kölyök macskaeledel

H2 = Felnőtt macskaeledel

H3 = Macskaeledel ivartalanított macskáknak

És most menjünk még tovább, és tegyük fel, hogy ezek is aloldalak voltak.

A kölyök macskaeledelre kattintás után a felhasználó a következő oldalra kerül:

H1 = Kölyök macskaeledel

H2 = Kölyök macskaeledel 500g

H2 = Kölyök macskaeledel 1kg

H2 = Kölyök macskaeledel 2 kg

És persze ugyanez a felépítés vonatkozik a többi aloldalra is.

2. példa

A főoldal a következőképp is felépülhet

H1 = Állateledel

H2 = Macskaeledel

H3 = Kölyök macskaeledel

H3 = Felnőtt macskaeledel

H3 = Macskaeledel ivartalanított macskáknak

H2 = Kutyaeledel

H3 = Kölyök kutyaeledel

H3 = Felnőtt kutyaeledel

H3 = Kutyaeledel ivartalanított kutyáknak

H2 = Haleledel

H3 = Kishal táp

H3 = Tengeri haltáp

H3 = Kerti tavi haltáp

Tegyük fel ismét, hogy a fenti alcímek egyben aloldalak is, és a felhasználó a felnőtt macskaeledelt választja.

Ebben az esetben a következő felépítéssel találkozik.

H1 = Felnőtt macskaeledel

H2 = Felnőtt macskaeledel 500g

H2 = Felnőtt macskaeledel 1 kg

H2 = Felnőtt macskaeledel 2 kg

Ez a két példa talán hatásosabban mondta el, hogyan lehet a főcímeket és alcímeket használni, mintha elméleti síkon magyaráztam volna el, hosszú oldalakon keresztül.

Térjünk is rá a következő pontra!

URL

URL

Az URL címek optimalizálásakor ismét egyszerre gondolunk a keresőrobotokra és az emberi felhasználókra is, ugyanis mindkettőnek segítünk ezzel.

Fontos tehát, hogy az URL „beszédes” legyen.

Mit értek ezalatt?

Inkább megmutatom, a saját példánkon keresztül!

Ez az egyik aloldalunk URL címe:

https://keresobenelso.hu/szovegiras/tartalommarketing

Mit mond ez el Neked?

Látod, hogy

  • a szövegírás kategóriába tartozik,
  • a tartalommarketingről szól.

Ezzel tehát máris információt közölsz, és ebből a keresőrobotok meg tudják állapítani, hogy hol található az adott oldal a teljes honlap hierarchiáját tekintve, illetve a felhasználók is tudni fogják, merre járnak pontosan.

És amit még megfigyelhetsz, hogy emellett a legfontosabb kulcsszót is tartalmazza, nem is egyszer.

De nézzük meg a korábbi, állateledeles példán keresztül is, hogyan érdemes felépíteni a keresőbarát URL-eket.

Az oldalad tehát ismét az allateledel.hu, az aloldalaid címei pedig így néznek ki:

allateledel.hu/macskaeledel/

allateledel.hu/macskaeledel/kolyok/

allateledel.hu/macskaeledel/kolyok/1-kg

Vagy:

allateledel.hu/kutyaeledel/

allateledel.hu/kutyaeledel/felnott/

allateledel.hu/kutyaeledel/felnott/500-g

És így tovább a többi aloldallal is – a lényeg, hogy az URL informatív legyen, és ne csupán egy összefüggéstelen, számokból és karakterekből álló sor, amit annyi helyen látunk.

Ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 40 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást, konkurencia elemzést, SEO konzultációt! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Breadcrumb

A breadcrumb, vagy magyar nevén webmorzsa hasonló elven működik, mint amit az imént az URL-ek kapcsán bemutattunk, de ezek már kifejezetten az oldalon történő tájékozódást segítik elő, a sok aloldallal rendelkező oldalak, pl. webshopok esetében.

Ezek gyakorlatilag kisebb linkek, amik azért vannak a weboldalon, hogy a felhasználók mindig tudják, merre járnak az aloldalak között.

Az eddigi példáknál maradva: az a felhasználó, aki a böngészés során az 1 kg-os kiszerelésű kölyök kutyaeledeleknél lyukadt ki, az a következő útvonalat járta be a webmorzsa szerint:

Állateledel > Kutyaeledel > Kölyök > 1kg

És ezek a részek itt mind linkek formájában jelennek meg, tehát csupán egyet kell kattintani, és máris visszakerülhetünk a „kölyök”, vagy a „kutyaeledel” aloldalakra, de akár a főoldalra is.

Képek alt és title részei

Képek alt és title részei

Bár a keresőrobotok magukat a képeket nem „látják”, ettől függetlenül ezeket mégis optimalizálnod kell.

Az ALT tag kifejezetten a keresőknek szól, ugyanis ezen keresztül tudják eldönteni, hogy pontosan mivel is állnak szemben.

Fontos tudni egyébként, hogy ez a felhasználóknak is segítség lehet, ugyanis, ha a lassú internetkapcsolat miatt valakinek nem töltődnek be a képek, vagy ő maga úgy állítja be a böngészőt, hogy ne jelenítse meg őket, akkor ez a szöveg fog megjelenni előtte is.

Más esetben azonban ez nem látható, viszont a Google képkeresőjében való minél jobb pozíció elérésében sokat segít.

A TITLE tag azonban már mindenki számára érzékelhető, csupán annyit kell tennie az olvasónak, hogy a kurzort a kép fölé viszi, és máris megjelenik.

Ebből következően ez a rész már lehet sokkal beszédesebb is: bátran használhatjuk a title-t a felhasználó meggyőzésére, ösztönzésére, hiszen ez kifejezetten neki készült.

Keresőoptimalizálás az online sikerért

Amit tudnod kell: semmit nem mondtam az előző bekezdésekben, ami egy csapásra a csúcsra juttathatja, vagy tönkreteheti a weboldalad.

Ezek a tényezők több száz másikkal egészülnek ki és működnek együtt, hogy ezek alapján a keresők meg tudják határozni, mennyire minőségi az oldalad.

A célom az volt, hogy megmutassam, hogyan készítsd el az új, vagy strukturáld újra a már meglévő honlapodat a helyes SEO irányelvek alapján.

Örülök, hogy ezzel is segíthettem a sikereid elérésében!

Ennek ellenére ne feledd, hogy a tökéletes eredmény érdekében szakértő segítségéhez kell fordulni, így, ha szeretnéd honlapodat biztos kezekben tudni, keress meg minket bátran!

Azt akarjuk, hogy 1. legyél a Google-ben a legfontosabb kulcsszavaidra.

Az első lépés ehhez, hogy megismerjük a céged, a weboldalad, az iparágad, és ez alapján lássuk, hogyan lehet téged előre juttatni a keresőben.

Töltsd ki az űrlapot, és kezdjük is a munkát!

Hogyan tudunk még segíteni neked?

Tetszik, amit fentebb olvastál, de elsőre még túl nagy falatnak érzed? Tedd meg az első lépést könnyebben: válaszd kapcsolódó szolgáltatásainkat!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.