Nincs ok a pánikra, egy Google algoritmus frissítés még nem fogja megsemmisíteni az eddig elért eredményeidet

Nincs ok a pánikra, egy Google algoritmus frissítés még nem fogja megsemmisíteni az eddig elért eredményeidet

A Google jó barátunk – már legalábbis ha a „kereső” és nem a „keresett” oldaláról közelítjük meg.

A világ egyik legnagyobb vállalataként naponta akár több milliárd embernek szolgál információval, és igyekszik a lehető legrövidebb úton eljuttatni a felhasználóit a keresett tartalomhoz.

Azért, hogy ezt megtehesse és a legrelevánsabb oldalakat tudja felmutatni, folyamatos szűréseket és frissítéseket végez az algoritmusában – ami egyes weboldal tulajdonosok számára egy valóságos rémálom lehet.

De vajon valóban igazolt ez a félelem a részükről?

Megmutatjuk, hogy miért nem érdemes pánikba esni a Google algoritmus frissítések miatt.

A Google csupán igyekszik javítani a felhasználói élményt

A Google csupán igyekszik javítani a felhasználói élményt

A Google hatalmas fejlődésen ment keresztül az elmúlt 10 évben, ami a felhasználói élményt illeti.

Hogy mi volt előtte? – A mostani állapotokhoz képest kisebb káosz.

A keresőrobotok ugyanis még nem tudták úgy felmérni a tartalmak és backlinkek relevanciáját és minőségét, ezért gyakran olyan weblapok is megjelentek a találati lista első oldalán, melyek a mai gyakorlatnak megfelelően valahol a lista hátulján kullognának.

Ma már a duplikált tartalmakat, spam linkeket vagy értéktelen szövegeket felvonultató lapokat kemény büntetésekkel sújtja a Google, tehát jól láthatóan próbál egy sokkal etikusabb környezetet kialakítani a keresésekhez.

A felhasználói szokások és igények változásával a világ legnagyobb keresőmotorja is igyekszik lépést tartani.

Előtérbe került például az a szempont, hogy az adott oldal mennyire optimalizált mobilra, ami 10-15 évvel ezelőtt még nem lett volna olyan meghatározó.

A Google ezekkel a fejlesztésekkel tehát csakis minket, felhasználókat szolgál.

Az eddigi legnagyobb algoritmus frissítések

Az eddigi legnagyobb algoritmus frissítések

A Google évente akár több száz alkalommal is végezhet kisebb algoritmus frissítéseket, de most röviden nézzük meg az eddigi legnagyobbakat.

Az első SEO szempontból nagyon jelentős frissítés a Panda volt, ami a rossz minőségű, spam gyanús oldalakat célozta meg és rangsorolta át.

Ez az algoritmus frissítés a duplikált tartalmakat, a kulcsszó halmozást, az értéktelen, sekélyes tartalmakat igyekszik kiszűrni.

A Penguin nevet viselő frissítés rögtön a Panda után jelent meg 2012-ben, és az irreleváns oldalakról érkező linkeket szűri.

A Penguin célja, hogy a keresési eredményeket fizetett spam linkekkel manipuláló oldalakat alább rangsorolja.

A 2013-ban megjelenő Hummingbird és a 2015-ben megjelenő Rank Brain funkciója a keresési szándék jobb megértése és ez alapján a legrelevánsabb találatok listázása.

Amit még mindenképpen említenénk, az a 2017-es Fred nevű frissítés, ami a hirdetésekkel teletömött, értékes tartalmat nem tartalmazó oldalakat szűri ki.

Fred a felhasználók számára értéktelen, a fizetett hirdetések által csupán a tulajdonosának profitot termelő oldalakat bünteti.

Miért nem fogja érinteni a Te oldaladat egy ilyen algoritmus frissítés, amikor velünk dolgozol?

Miért nem fogja érinteni a Te oldaladat egy ilyen algoritmus frissítés, amikor velünk dolgozol?

Nem ígérhetjük meg, hogy a Google egy nap nem áll elő olyan algoritmus frissítéssel, ami éppen a Te oldaladat is érintené, de ha szem előtt tartod a látogatóid érdekeit és etikusan jársz el, nem érhet Téged ilyen kellemetlen meglepetés.

Az algoritmus frissítések általában leginkább az angol nyelvű tartalmakat szokták befolyásolni.

A mi linképítő oldalainkra ezek a változások nincsenek különösebb hatással.

Google által büntetett domainnel alapból sem szoktunk dolgozni, helyette inkább domain cserét szoktunk javasolni.

Az ügyfeleink érdekében ugyanis nem szeretnénk olyan oldalakat linkelni, vagy olyan oldalakról linket kapni, melyek már büntetve voltak.

Ezek mellett a linképítő oldalainkon (melyek általában 30-40 aloldallal rendelkeznek) található szövegek mindegyike egyedi, változatos és az olvasók számára is értékelhető, így nincs is miért büntetést kiszabni.

Ezt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy az elmúlt 10 évben a munkánk során egyetlen példa sem volt arra, hogy valamelyik általunk kezelt weboldalra a Google büntetést szabott volna ki!

Ugye sikerült megnyugtatnunk?

Ugye sikerült megnyugtatnunk?

Most, hogy felvázoltuk, miért nem kell annyira tartanod a Google algoritmus frissítéseitől, reméljük, hogy kicsit nyugodtabb szívvel vágsz bele a linképítésbe.

Az oldalad „biztonságáról” azáltal is gondoskodunk, hogy folyamatosan figyeljük az eredményeit, és amint úgy látjuk, hogy valami javításra szorulna, arra egyből felhívjuk a figyelmedet.

Linképítéssel foglalkozó aloldalunkon több információt is találhatsz a munkánkról, és ha sikerült Téged meggyőznünk, ne is várj tovább a megkereséssel!

Az egyik legfontosabb elvünk ugyanis a kizárólagosság: egy iparágon belül csakis egy ügyféllel vállaljuk a munkát.

Ne hagyd tehát, hogy a konkurencia megelőzzön, vedd fel velünk a kapcsolatot most!

Kérj árajánlatot itt!