Hogyan készíts egyszerre felhasználó- és keresőbarát title-t 3 egyszerű lépésben?

Hogyan készíts egyszerre felhasználó- és keresőbarát title-t?

Képzeld magad elé, hogy a SEO egy hatalmas gépezet, ami azért dolgozik, hogy weboldalad első helyre kerüljön a találati listán.

Bár ez a gép hatalmas, mégis rengeteg nagyon apró alkatrészből áll össze, és ha egyetlen apró fogaskerék is kimozdul a helyéről, az egész szerkezet, úgy ahogy van, leáll.

Melyik fogaskerék az, amelyiken ilyen sok múlik?

A title tag – ez mindig is az egyik legfontosabb volt, és az is marad örökre, valamiért mégis sokan elfeledkeznek róla.

Talán épp azért, mert rendkívül körültekintően kell bánni vele.

A figyelemfelkeltő főcím ugyanis arra való, hogy a felhasználókat szólítsd meg vele, őket csábítsd az oldaladra és ösztönözd cselekvésre.

A mögötte rejlő title tag célja pedig az, hogy a keresőrobotokat tájékoztassa arról, miről is szól az oldal, és mennyire releváns az adott kulcsszót tekintve.

Két dologra kell tehát egyszerre figyelned, de ez korántsem olyan nehéz, mint ahogy elsőre hangzik.

Egészen pontosan 3 lépés is elég hozzá, hogy megoldd ezt a kérdést, és ezzel közelebb kerülj céljaid eléréséhez.

Ezeket fogom most megmutatni Neked!

Mi az a title tag?

Mi az a title tag?

Előtte azonban maradjunk meg az alapoknál, mert nem szabad semmibe úgy belevágni, hogy nem értjük az elméleti hátterét.

Ha használtál valaha internetes keresőt, akkor már láttál page title-t, akár tudatosítottad ezt magadban, akár nem.

Ez ugyanis a kék betűvel írt headline, ami a találati listán jelenik meg, ha beírsz valamilyen keresőszót a Google-be.

Ha csak ennyit tudsz a title-ről, akkor is beláthatod, hogy mennyire fontos: az esetek többségében ez a legelső dolog, amit a felhasználók a honlapból látnak, ez gyakorol rájuk először hatást, és ez már elég magyarázat arra, hogy miért kell annyi időt és energiát ölni ennek megtervezésébe.

Az emberek elolvassák a főcímet, reagálnak rá, megítélik, meggyőződnek vagy elkedvetlenednek általa, esetleg tanulnak belőle – egyszóval ez jelenti az oldalad elsőszámú üzenetét, amit át akar adni a világnak.

Másodpercek alatt döntünk cikkek, videók, akár egész könyvek sorsáról, pusztán a cím alapján.

Ennek köszönhető, hogy a világhálón rengeteg anyagot találsz a headline szerkesztés fortélyairól, hiszen mindenki szeretne tökéleteset alkotni.

De létezik recept a hibátlan főcímhez? Valóban igazak a legendák, hogy bizonyos szavak és kifejezések több ezer megosztáshoz vezetnek?

Miért fontos?

Miért fontos?

Persze mondhatnád, hogy ez megtörténik a description részben is, így arra lehetne is bízni a felhasználók megszólítását.

Azonban, mint már mondtam, ez nem csak a felhasználókról szól – a keresőrobotok is olvassák a címeidet!

Ennek nyomán nézzük meg, pontosan miért is fontos a title tag:

  • Egy jó title egyszerre győzi meg az embereket és az algoritmusokat arról, hogy egy weboldal valóban jó minőségű tartalmat szolgáltat.
  • Ugyanez jelenik meg a keresőmezőben is adott esetben.
  • Ezt látják a felhasználók akkor is, ha egy közösségi portálon megosztva találkoznak az oldaladdal.
  • Összegezve tehát: a title egyszerre felel a találati listán való jó pozíció eléréséért, és a felhasználók érdeklődésének megragadásáért.

Szeretnéd most már végre megtudni, hogyan hozhatsz létre egy tökéletesen működő title taget?

Neil Patel szerint mindössze 3 lépésnyire állsz tőle:

  • Egy: Készíts olyan főcímet, ami title-nek is kiváló!
  • Kettő: Készítsd el magát a taget!
  • Három: Optimalizáld a legfontosabb SEO irányelvek szerint!

Nézzük is meg, hogyan kell megtenni ezeket a lépéseket!

Első lépés: írd meg a title-t

Első lépés: írd meg a title-t

Ennek kapcsán talán épp az jár a fejedben, hogy mi a különbség a főcím és a title tag megírása között, hiszen ugyanaz a feladatuk elméletileg.

Sok esetben erre a kérdésre a „semmi” a válasz, ugyanis a jó főcím ugyanúgy betölti a title szerepét is.

Mégis vannak kivételek.

Elmondható, hogy körülbelül 60 karakter az, amit a Google megjelenít egy főcímből, utána azonban a mondat többi részét levágja, és egy „…”-ot tesz a végére.

Egy tökéletes headline, ami adott esetben egyszerre tájékoztat a tartalomról, vet föl kérdést, ígér megoldást és győz meg a kattintásról, lehet, hogy nem fér ilyen szűkös keretek közé.

Úgy viszont nincs sok értelme, ha a fele lemarad, ezért valamilyen megoldás kell: egészen pontosan egy rövidebb cím a title-be.

Másodpercek alatt döntünk cikkek, videók, akár egész könyvek sorsáról, pusztán a cím alapján.

Ennek köszönhető, hogy a világhálón rengeteg anyagot találsz a headline szerkesztés fortélyairól, hiszen mindenki szeretne tökéleteset alkotni.

De létezik recept a hibátlan főcímhez? Valóban igazak a legendák, hogy bizonyos szavak és kifejezések több ezer megosztáshoz vezetnek?

Mik a jó title elemei?

Mik a jó title elemei?

Az előbb említett esetektől függetlenül elmondhatjuk, hogy a jó title így néz ki:

  • Tartalmazza a legfontosabb kulcsszót, lehetőleg minél közelebb a mondat elejéhez;
  • Rövid, max. 60 karakterből áll, így keresőrobotnak és emberi felhasználónak is könnyebb elolvasni;
  • Valamilyen előnyt, megoldást, vágyott eredményt mutat be;
  • Szorosan kapcsolódik a mögötte álló tartalomhoz;
  • Megragadja az olvasó figyelmét.

Az előny megfogalmazásához annyi kommentárt fűznék, hogy tartózkodjunk a túlzásoktól: nem félrevezetni akarjuk az olvasót, hanem információt adni neki, tehát egyáltalán nem éri meg nekünk, ha olyan elvárásokkal kattint az oldalunkra, amiket nem tudunk kielégíteni.

Második lépés: hozd létre a title taget!

Miután megírtad a címet, a következő lépés, hogy állítsd is be.

Ennek mikéntje azonban már szorosan kapcsolódik ahhoz, hogy pontosan milyen típusú honlappal dolgozol: megoldhatod ezt HTML-ben, WordPress alapú oldalakon, de bármelyik más CMS rendszer esetében is, csupán az a kérdés, hogy hogyan.

Csak nagyon röviden nézzük át, hogyan működik ez:

  • HTML esetében viszonylag egyszerű a dolgod, ha megvan a hozzáférésed a szerkesztéshez.

Ekkor a <head> részen belül maradva kell használnod a title-taget, a következő módon:

<title>Oldalad címe</title>

Ezzel készen vagy, el is mentheted!

  • WordPress oldal esetében sem sokkal bonyolultabb a helyzet:

Először is töltsd le a Yoast SEO plugint, és ezen belül máris végrehajthatod a szerkesztést az „Edit snippet”-en keresztül.

  • Ha valamilyen más CMS rendszert használsz, akkor sajnos már nem ilyen egyszerű a helyzet.

Ilyenkor nincsenek általános szabályok, ezért azt javaslom, vedd fel a kapcsolatot magával a szolgáltatóval, és tőlük kérdezd meg, hogyan tudod szerkeszteni a title részt, ugyanis így mehetsz valóban biztosra.

Harmadik lépés: optimalizálj!

Ha ezekkel mind készen vagy, akkor már csak annyi van hátra, hogy optimalizáld a létrehozott title-t!

Nem lehet ugyanis még hátradőlni, a munka korántsem fejeződött be ennyivel!

Bár eddig is sok minden hangzott el az optimalizálás kapcsán, azért röviden összefoglalva elmondom itt, mire kell figyelni.

  • Alkalmas arra a cím, hogy a közösségi oldalakon is ezzel szerepelj? Ne feledd, hogy a különböző felületeteken máshogy érvényesül ugyanaz a szöveg.
  • Helyezd el benne a brandet, de csak óvatosan! Van, aki a mondat elejére tenné és van, aki a végére – bármelyik stratégia beválhat, de a lényeg, hogy semmiképp se vidd túlzásba a márka megjelenítését, mert azzal csak ártasz a saját oldaladnak.
  • Előzd meg, hogy az algoritmusok átírják! Ez talán meglepő lehet, de tényleg van arra példa, hogy a Google keresőrobotjai önkényesen átírják a címsort a találati listán, mert nem találják megfelelőnek az oldal tartalmához viszonyítva – ilyenkor általában a szövegedet használják fel az új cím megalkotásához.
  • Fontold meg, hogy a title megegyezzen-e, vagy sem a H1 címsorral.
  • Semmiképp se duplikáld a címeket!

Nem olyan sok dologra kell odafigyelni, mások mégis kihagyják ezeket, mert azt hiszik, a title megírása után már semmi dolguk sincs.

Te viszont már nem követed el ezt a hibát, hiszen ismered ezeket a tényezőket.

Tökéletes címek a tökéletes hatásért

Tökéletes címek a tökéletes hatásért

A keresőoptimalizálás néha nagyon nehéz és macerás, de ettől még el kell végezni, vagy minden egyéb munkánk, amit az oldalba fektettünk, elveszíti az értelmét.

Ha azonban az ilyen apró részletekre is odafigyelsz, akkor egy jól működő honlap tulajdonosának nevezheted magad.

Azt láthattad, hogy a title és a headline között milyen vékony határ is húzódik, azonban a jó főcím ismérveit már nem tudnám neked ilyen röviden megfogalmazni.

Éppen ezért készítettem neked egy e-bookot, amiben mindent megismerhetsz a headline írás alapjairól és stratégiáiról, amiket ha megtanulsz, kisujjból fogsz tökéletesen működő címeket adni oldalaidnak, cikkeidnek, videóidnak, bejegyzéseidnek, könyveidnek, egyszóval bármilyen tartalmadnak.

Szeretnél valós, a gyakorlatban is használható tudással gazdagodni?

Akkor kérd e-bookunkat most!

Azt akarjuk, hogy 1. legyél a Google-ben a legfontosabb kulcsszavaidra.

Az első lépés ehhez, hogy megismerjük a céged, a weboldalad, az iparágad, és ez alapján lássuk, hogyan lehet téged előre juttatni a keresőben.

Töltsd ki az űrlapot, és kezdjük is a munkát!

Hogyan tudunk még segíteni neked?

Tetszik, amit fentebb olvastál, de elsőre még túl nagy falatnak érzed? Tedd meg az első lépést könnyebben: válaszd kapcsolódó szolgáltatásainkat!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.