3 igazi online marketinges horror story – Így biztosan nem szeretnél webshop motort váltani!

3 igazi online marketinges horror story

Ha cégvezetőként úgy ítéled meg, hogy üzleti weboldaladnak egy új webshop motorra van szüksége, nyilvánvalóan megalapozott okod van erre.

A felelőségteljes döntéshozók tisztában vannak vele, egy vállalkozás sikerének kulcsa a fejlődési lehetőségek folyamatos keresésében rejlik, és minden bizonnyal Te is már több olyan komoly döntést tudhatsz a hátad mögött, melyek alapvetően hozzájárultak céged fejlődéséhez.

Való igaz, egy új webshop motor számos előnnyel kecsegtethet egy régivel szemben: gyorsaság, könnyebb kezelhetőség, ár és egyéb kényelmi szempontok.

Ezekkel nem is szeretnénk vitatkozni, és ennek a cikknek is teljesen más a célja: rávilágítani arra, micsoda károkat is okozhatsz magadnak, ha nem megfelelően jársz el a webshop motor átállásának levezénylése közben.

Nem egy, de mindjárt három esetet is fel tudunk hozni példának!

A három történetben egyvalami közös: ha előre értesítenek ügyfeleink a terveikről, olyan tanácsokkal látjuk el őket, melyekkel zökkenőmentesen végbemegy az új webshop motorra történő váltás.

Három ügyfelünkkel már megtörtént, ne légy Te a negyedik!

Három ügyfelünkkel már megtörtént, ne légy Te a negyedik!

A példáinkban szereplő három partnerünk közül kettő műszaki cikkek forgalmazásával foglalkozik, míg a harmadik egészségügyi termékekkel teszi ugyanezt.

Sikerüknek elengedhetetlen feltétele volt a stabil Google helyezés a releváns kulcsszavakra, ami a gyakorlatban az első oldalt, de sok esetben az első helyet jelentette.

A kiváló Google helyezések persze nem a semmiből jöttek, hiszen ahhoz a kitartó és megfeszített munkánkra volt szükség az linképítő szolgáltatásunk keretein belül. Sikeres együttműködésről beszélhetünk, de a helyezéseket illetően volt egy komoly visszaesés, melynek oka mindhárom esetben megegyezik: a webshop motor váltás helytelen körülményei.

Árajánlatod mellé ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 20 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást és konkurencia elemzést az árajánlatod mellé! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

A helyezések felszívódása úgy jött, mint egy hirtelen pofon

A helyezések felszívódása úgy jött, mint egy hirtelen pofon

Az ügyfeleink weboldalainak helyezései egyszerűen eltűntek, ami előtt mi magunk is teljesen értetlenül álltunk.

Azért is volt különösen kellemetlen ez számunkra, mert sokéves munkáknak hála olyan kulcsszavakról beszélhetünk, melyekre az első helyeken szerepeltek a találati listákon már évek óta.

Minket legalább annyira zavart ez a helyzet, mint a partnereinket, de az őszinte kommunikációnknak hála később kiderült, mi is történt.

Mikor értesültünk partnereinktől a webshop motor váltás tényéről, a helyzet már kristálytiszta volt számunkra, és pontosan tudtuk, mit kell cselekednünk.

Amire tekintettel kell lenni, mikor webshop motort váltasz: az aloldalak és az URL címek

Az új webshop motorra történő átállás következtében több aloldal egyszerűen megszűnt, ami önmagában még nem is jelentene különösebb gondot, ha a régi URL címek át lennének irányítva az újakra.

Az tekinthető ideálisnak, ha a régi és az új URL címek száma megegyezik, és ilyenkor mindössze általában 1-2 hétig tart, hogy a Google visszaállítsa az eredeti helyezéseit egy adott oldalnak, sőt, akár az is előfordulhat, hogy javulnak a pozíciók.

A problémák akkor kezdődnek, ha ez a két szám nem azonos (de legalábbis igen magas az eltérés), tehát valamiféle kavarodás történik.

Például, ha egy régi URL cím nem mutat semerre, és csak egy hibaüzenet fogad minket, ha azt begépeljük, az semmiképpen nem pozitív a kereső motorok szemében.

A linképítésbe fektetett munkánkat is semmissé teheti egy elkapkodott webshop motor váltás

Az említett három partnerünk kivétel nélkül erős helyezésekkel rendelkezett a Google keresőjében, ami erősen hozzájárult a hosszú évek óta tartó sikeres és rentábilis működésükhöz.

Az első oldalas helyezések nem a semmiből jöttek, hiszen ezek a hosszú távú együttműködésünknek köszönhetők, amik közül mindhárom még 2017-re nyúlik vissza.

Több olyan értékes link is hivatkozott rájuk, melyek szolgáltatásunk részeként lettek elhelyezve.

Ez egy átgondolt, megtervezett, hosszadalmas és persze költséges procedúra volt, de ha az a kérdés, hogy megérte-e az ügyfeleinknek, akkor a válasz egyértelműen igen, hiszen a helyezések javultak.

De így, hogy sok aloldal kámforrá vált, több hivatkozás is hibás oldalra mutatott, ami a 404-es hibakódban mutatkozott meg.

A Google algoritmusai ezt nem kedvelik, és most finoman fogalmaztunk.

Ilyenkor a helyezések kíméletlenül és elkerülhetetlenül lejjebb sorolódnak, hiába voltak addig azok stabilan dobogós helyen.

Ez azért fájó, mert az új webshop motor beüzemelése megtörténhetett volna a linkek megóvása mellett is, ha felügyeljük a folyamatot.

Megoldást kerestünk, nem bűnbakot!

Megoldást kerestünk, nem bűnbakot!

Szeretnénk, ha egyértelmű lenne: partnereinkkel mindig a bizalomra épülő kölcsönös együttműködésre törekszünk, és nem azzal voltunk elfoglalva, hogy rámutassunk a hiba okozójára.

Online marketing tanácsadó és kivitelezőként kötelességünk volt, hogy a malőr kijavítására helyezzük a fókuszt, és pontosan így is tettünk.

De egyszerűen nem tehetjük meg, hogy ne világítsunk rá: ha az ügyfeleink időben jelzik felénk a webshop motorral kapcsolatos terveiket, akkor a Google helyezések sem esnek vissza, és talán ez a cikk sem születik meg.

Ha Te egy sikeres cégnek a vezére vagy marketing szakembere vagy, akkor tisztában vagy vele: a saját felelőségteljes döntéseidnek köszönheted a sikeredet, és ha nem is sikerül minden hibát megelőzni, fontos, hogy legalább tanulj azokból.

Most megadjuk Neked a lehetőséget, hogy ne a saját, de mások óvatlanságából okulhass!

Néhány perc konzultáció, és ez a botlás nem történik meg!

Egy probléma megszüntetésének a legjobb módja, ha megelőzzük azt.

Kétségtelen, a Te véleményed is hasonló lenne ezzel kapcsolatban, és igyekszel mindig előre gondolkodni, ha céges döntések meghozására kerül sor.

Biztosak vagyunk abban, ha partnereink előre tájékoztatnak minket az új webshop motor tervezett átállásáról, akkor a folyamat úgy zajlik le, hogy ne jelentsen szálkát a Google kereső algoritmusainak szemében.

Ha csak pár percben felvázolják számunkra az új webshop motorra történő átállás tervét, lehetőségünk lett volna rámutatni a fennálló veszélyekre a Google helyezések romlásával kapcsolatban, és segíthettünk volna ezeknek az elkerülésében is.

Tegyünk fel egy egyszerű kérdést magunknak!

Mi a helyes: elszenvedni a károkat, és nagy nehézségek árán menteni a menthető vagy inkább kikérdezni az online marketing tanácsadód véleményét?

Partnerünkkel együttműködve nekiláttunk megszüntetni az okozott problémát

A feladat elsősorban a régi és az új URL címek összehangolása volt.

Ez nemcsak nekünk, de a partnerünknek is plusz feladatokat adott, hiszen a hibákat az Ő „oldalukról” kellett javítani, de tanácsainkkal és meglátásainkkal megkönnyítettük és lerövidítettük a munkát.

Alapvetően nem hiányzott ez senkinek, és szinte már bosszantó, hogy mennyivel egyszerűbb helyzetben találtuk volna magunkat, ha előre kikérik a véleményünket.

Nem arról van szó, hogy ez a plusz munka elkerülhető lett volna, ha előre látjuk a webshop motor váltást, hiszen az URL címek és az aloldalak összehangolását ugyanúgy szükségszerű megtenni ilyen esetben is.

Az viszont már egyáltalán nem mindegy, hogy az átállás előtt/közben vagy jóval utána kerül-e erre sor. Ugyanis az első esetben a helyezések megmaradnak és maximum csak pár hétig tapasztalható valamiféle zavar, viszont ha a másik lehetőséget választjuk, akkor búcsút lehet inteni a helyezéseknek és a velük járó bevételeknek akár nagyon hosszú távra.

Árajánlatod mellé ingyenes kulcsszókutatást és konkurenciaelemzést kapsz!

Céged éves árbevétele több, mint nettó 20 millió forint (a legutolsó közzétett hivatalos adatok alapján)? Akkor a linképítést neked találták ki – éppen ezért kapsz ingyenes kulcsszókutatást és konkurencia elemzést az árajánlatod mellé! (Ha a céged nem tartozik ebbe a kategóriába, úgy a kutatás és elemzés ára nettó 40.000 Ft)

Beszéljenek a számok: íme, az egyik műszaki cikkeket forgalmazó partnerünk esete

Beszéljenek a számok: íme, az egyik műszaki cikkeket forgalmazó partnerünk esete

A grafikonon piros nyíllal jelöltük azt a visszaesést, amiért közvetlenül az elhibázott webshop motor átállás volt a felelős.

Valószínűleg Te is látod, volt egy korábbi visszaesés is, de ennek teljesen más okai vannak.

A forgalmazó termékei szezonálisnak számítanak, így egy adott időszakban a forgalom növekedése, illetve csökkenése teljesen normális.

Ha megfigyeljük, ez a ciklikusság még a webshop motor váltást követően is érzékelhető.

De ami igazán beszédes, hogy a 10.000-res látogatottságot azóta egyik hónapban sem sikerült elérni, még a téli és a nyári szezonban sem.

A korábbi kiváló számok természetesen visszaszerezhetők, de el kell fogadni, hogy ez további időt és munkát követel meg.

A második példa esetében már látszik a látogatottság javulása

A második példa esetében már látszik a látogatottság javulása

A történet egy bizonyos pontig hasonló az előző esethez: szép, fokozatos emelkedést követően történik egy visszaesés, aminek szintén a webshop motor körüli mizéria az okozója, amit ezen az ábrán is bejelöltünk számodra.

Persze előtte is voltak kisebb-nagyobb változások pozitív és negatív irányba, de nem is várható el, hogy nyílegyenes legyen a grafikon.

Amit viszont észre kell venni, hogy a nyíllal megjelölt időszakot követően eltűnt a stabilnak mondható 50.000-es havi látogatottság, aminek a megszerzése sok időnkbe és munkánkba került.

Azért az mindenképpen pozitív, hogy az újbóli emelkedés már vitathatatlanul látszik, hiszen fokozatosan közelítjük az 50.000-es értéket, sőt, egyszer már sikerült is elérni azt.

Megtehetnénk, hogy büszkén rámutatunk a visszaesést követő emelkedő pályára, de jobban díjaztuk volna, ha a weblap tartja a korábbi eredményeit, és nem kell újra nekiiramodni azoknak a lépcsőfokoknak, melyeket egyszer már sikeresen leküzdöttünk.

Te tanulsz mások hibájából?

Te tanulsz mások hibájából?

Teljesen normális, ha folyamatosan keresed a vállalatod fejlesztésének a lehetőségeit, hiszen minden bizonnyal ennek a hozzáállásodnak köszönheted a sikereidet.

Mikor egy olyan komoly döntést fontolgatsz, mint például egy új webshop motornak a bevezetése, valószínűsíthetően az a cél vezérel, hogy egy modernebb és gyorsabb weblapot biztosíts az érdeklőidnek és a potenciális vásárlóidnak.

Mi ezt teljeséggel támogatjuk, de arra kérünk, gondolkodj el rajta: a számtalan céges teendőd mellett egészen biztos vagy benne, hogy nem jársz jobban, ha szakértők véleményét is kikérdezed?

Nem célszerűbb, ha inkább felteszel nekünk egy kérdést, még ha azt esetleg „feleslegesnek” is gondolod, mint hogy később valamiféle kár érje a vállalkozásodat?

Elhiheted, az említett partnereink is jobban járnak, ha így gondolkodnak a múltban.

A webshop motor változtatása csak egy példa a sok közül

Az online marketing és az üzleti weboldalak területén számos más olyan döntés születhet, mely bár papíron kifejezetten jól fest, hasonlóan visszafelé sülhet el, ha az nincs megfelelően kivitelezve.

Ezért is tartjuk kiemelten fontosnak, hogy az ehhez hasonló fontos kérdésekben konzultálj egy profi online marketing tanácsadóval, aki segít Neked rávilágítani, milyen hibák elkerülésével érhetsz el igazán jó eredményt!

Foglaljuk össze, mire kell figyelned az URL címek esetében!

  • Törekedjünk a minimális eltérésre! Minél inkább közelítjük a régi aloldalak számát az új webshop motor esetén, annál jobb!
  • Inkább legyen több, mint kevesebb! Előfordul, hogy bizonyos okokból kifolyólag változtatni kell az aloldalak számán. Ha ez a helyzet áll fenn, még mindig jobb, ha több új aloldalunk van, mint kevesebb.
  • Ha mégis meg kell szüntetni egy aloldalt, alkategóriát, akkor az URL címe a „felette” lévő oldalra (tehát pl. a főkategóriára) legyen irányítva!
  • Egyetlen aloldalt sem szabad kihagyni az átirányításból! Még akkor sem, ha azt nem ítéled valamiért fontosnak!
  • 301-es átirányítással történjen minden! Ezzel a módszerrel tudod csak megvédeni a nehezen elért helyezéseidet!

A végső döntés természetesen mindig a Tiéd, de mi támogatunk benne!

A cégedet Te irányítod, így az utolsó szó kimondása rád vár, de abban is biztosak vagyunk, hogy számos más fontos feladat nyomja a válladat nap mint nap, így javasoljuk, hogy az online marketinggel és a weboldaladdal kapcsolatos elképzeléseiddel kapcsolatban kérj segítséget szakavatott online marketing tanácsadóinktól.

Mi ezt a feladatot szívesen vállaljuk, így ha érdekel szolgáltatásaink bármelyike, vagy csak egyszerűen kérdésed van, fordulj hozzánk bizalommal!

Azt akarjuk, hogy 1. legyél a Google-ben a legfontosabb kulcsszavaidra.

Az első lépés ehhez, hogy megismerjük a céged, a weboldalad, az iparágad, és ez alapján lássuk, hogyan lehet téged előre juttatni a keresőben.

Töltsd ki az űrlapot, és kezdjük is a munkát!

Hogyan tovább?

Rengeteg igazán hasznos információt és trükköt találsz itt.