Szerinted ki az első valójában a Google-ben?
Írj be egy kulcsszót most a keresőbe (mondjuk pont a sajátodat), és nézd meg, mivel találkozol először!
Hirdetéseket látsz, igaz?
És nem is egyet, hanem mindjárt négyet, és ha látni akarod a természetes találati lista 1. helyét, akkor valószínűleg lejjebb kell görgetned.
Ez a Google hirdetések 1. nagy előnye: láthatóak, és ezáltal láthatóvá tesznek Téged is.
Ez önmagában rendben is van – de Te ennél többet is akarsz, nem igaz?
A Keresőben Elsőnél nem csak abban fogunk segíteni, hogy első legyél a keresőben, de hogy mindez eredményt is hozzon Neked.
100 kattintás még csak a költségeidet növeli, de lesz belőle elég árajánlatkérés is?
És hány árajánlatkérésből születik ügyfél?
Az online marketingben nagyon könnyű szem elől téveszteni a célt, de mi soha nem felejtjük el, hogy nem (csak) a hirdetésednek kell sikeresnek lennie, hanem Neked, a vállalkozásodnak (is)!
Nem csak azért hatékonyak a Google Ads kampányok, mert a világ legnépszerűbb webes keresőjén keresztül jelennek meg, hanem mert páratlanul sok lehetőséget kínálnak Neked!
Megadhatod a célközönséged demográfiai adatait a kortól és nemtől kezdve a földrajzi elhelyezkedésig, kiválaszthatod az érdeklődési köreit, és még ezek mellett is számtalan szempont alapján szűrhetsz.
És akkor még nem is beszéltünk a remarketingről, ami nálunk szinte a legfontosabb: újra elérni azokat, akik egyszer már jártak Nálad, megismertek Téged, de valamiért visszafordultak, óriási lehetőséget jelent.
A siker kulcsa egyszóval a jól targetált hirdetés, mert nem mindenkinek akarsz Te sem megjelenni, csak a potenciális ügyfeleidnek.
A legjobb, ha a hirdetés azokhoz jut el, akik tényleg érdeklődnek.
Ha valaki beírja a Hozzád, a vállalkozásodhoz kapcsolódó kulcsszót, pl. hogy „piros kalapács”, akkor a Te hirdetésed meg fog jelenni neki.
De nem feltétlenül kell ezt ennyivel letudni: számtalan módon optimalizálhatod ezt a folyamatot, hogy ennek segítségével pontosan a Te ügyfeleidet szólíthasd meg.
Csak néhány példa arra, hogyan lehet beállítani a hirdetéseidet:
A Google hirdetések kapcsán van egy nagyon komoly kreatív kihívás: a terjedelmi korlát.
A találati listán megjelenő hirdetések esetében lehetőségünk van 3 címsort írni, egyenként max. 30 karakter terjedelemben, és két, egyenként 90 karakteres leírást adni hozzá.
Display hálózaton a hirdetések 2 címsorból állnak: egy rövidből (max. 30 karakter) és egy hosszúból (max. 90 karakter), és ezek mellé jön még egy 90 karakteres leírás.
Ezek a számok elég komoly megkötéseket jelentenek, és gyakorlatilag arra köteleznek, hogy a lehető legtömörebben hívd fel magadra az olvasó figyelmét, valamint győzd meg, és ösztönözd arra, hogy Téged válasszon.
Ez pont olyan komoly feladat, mint amilyennek hangzik – alaposan meg kell válogatnod a szavaidat, és még ekkor sem lehetsz biztos benne, hogy a legjobb hirdetést hoztad létre.
Óriási szerencsefaktor kell ahhoz, hogy 1 db hirdetésszöveggel betalálj: hiába ismered a célközönséged, a vágyait, a kétségeit, a kérdéseit, még akkor sem biztos, hogy sikerül megalkotnod a tökéletes hirdetést.
De mi nem is szeretnénk a szerencsére bízni a Te sikeredet!
Legyen szó akár a keresőoldalon, akár a display hálózaton megjelenő hirdetésekről, mi mindig 5 verziót tesztelünk, hogy lássuk, melyik lesz közülük a győztes.
Nincs két egyforma téma, és két egyforma célközönség sem, így itt nincsenek bevált receptek, amikre támaszkodni lehetne – de kellő mennyiségű befektetett idővel és energiával eredményes kampányokat tudunk Neked összehozni.
A Google nem javasolja, hogy optimalizálás nélkül futtasd a hirdetésed, mi mégis az egyenletes rotációt szoktuk beállítani.
Ha nem így tennénk, akkor a Google döntené el, hogy melyik hirdetés jelenjen meg gyakrabban, az elért eredmények (kattintások) tükrében.
És itt jön az, amit fentebb említettem: a kattintások száma nem ad képet arról, hogy számodra tényleg eredményes volt-e az adott hirdetés.
Lehet, hogy egy hirdetésre nem érkezik 1000 kattintás, csak 200 egy adott időszak alatt – de ha abból a 200 emberből 50 árajánlatot is kér, akkor máris eredményesebb, mint ha az az 1000 kattintásos csak 10 ügyfelet tudott volna hozni.
Nem akarjuk a Google-re bízni, hogy eldöntse, mi a jó nekünk: egyenletes rotációt állítunk be, és megnézzük, hogy az 5 hirdetés hogyan szerepel – egyenlő eséllyel indulnak, és biztosan fogjuk tudni egy idő után, hogy melyik a legjobb.
Ezen a videón az látszik hogyan értünk el egy ügyfelünknek 190 konverziót egy hirdetéssel 6 hónap alatt.
Pusztán a számok alapján látható, hogy egy hirdetés jól sikerült-e?
Nem, hiszen a 190 lehet nagyon kevés is, az 1400 forintos konverziós költség pedig túl magas.
Az ügyfelünk viszont, akinek ezt a 190 árajánlatkérést elértük, elégedett volt, mivel az ő esetében egy sikeresen megnyert ügyfélen keresztül annyi bevételhez lehetett jutni, ami mellett eltörpül az az összeg, amibe a hirdetés került.
Ez a videó egy sikertörténetet mutat be, ami még ráadásul nem is ért véget: a hirdetés addig fog futni, amíg hozza ezeket az eredményeket.
Tegyük fel, hogy 100 forintba kerül minden kattintás egy hirdetésnél.
Ha 1000 ember látja, akkor azzal lehet számolni, hogy nagyjából 150 ember fog rákattintani: ez 15.000 forintot jelent.
De mi van, ha abból a 150-ből csak 1 kér árajánlatot?
Még így is megéri Neked?
Ha 1,5 milliós az árrés Nálad, akkor működhet, de ha nem, akkor a Google hirdetéseket nem Neked találták ki.
Nem akarok olyasmit eladni Neked, amire nincs szükséged, mert ebből se Te, se én nem jönnénk ki jól.
Létezik olyan eset, hogy a Google Ads kampány nem tudja hozni a várt eredményeket, egészen egyszerűen azért, mert az adott téma, a termék, a szolgáltatás nem alkalmas erre.
Nem akarom, hogy százezreket költs el egy olyan kampányra, ami végül nem hoz Neked semmit cserébe – van még bőven más lehetőség is a Google Ads hirdetéseken kívül, amikkel sikert érhetsz el.
Nem tehetem meg, hogy már most, ebben a percben megígérjem Neked a teljes sikert – ehhez előbb Neked kell megtenned az első lépéseket!
Sokszor mondtam már, de muszáj megismételnem: a Google Ads kampány csupán egy eszköz, tehát nem a hirdetéseidet akarom sikeressé tenni, nem is az oldaladat, hanem Téged, a Te vállalkozásodat!
Ha előtted is ez a cél lebeg, akkor ideje, hogy beszéljünk erről!
Keress meg minket, kérj tőlünk árajánlatot, és Nézzük meg együtt, mit nyerhet a Te vállalkozásod a Google hirdetésekkel!
Tetszik, amit fentebb olvastál, de elsőre még túl nagy falatnak érzed? Tedd meg az első lépést könnyebben: válaszd kapcsolódó szolgáltatásainkat!
Tiroli Service Kft. | 2016-2024