Facebook kampánykezelés Neked, aki nem like-okat, hanem eredményeket vár a Facebooktól

Facebook kampánykezelés Neked, aki nem like-okat, hanem eredményeket vár a Facebooktól

Jelenleg 5,9 millió körül jár azoknak a magyaroknak a száma, akik fent vannak Facebookon.

Ha ebből levonjuk a különböző kamu, és használaton kívüli profilokat, még mindig egy elég nagy embertömegről beszélhetünk...

Mi következik ebből?

Hogy valószínűleg a Te célközönségedet is meg lehet szólítani ezen az oldalon keresztül, hogy árajánlatot kérjen tőled

Akkor miért hagynád ki ezt a lehetőséget?

Használd ki a világ legnagyobb közösségi oldalát!

Kampányok összeállítása, posztok időzítése, folyamatos karbantartás és elemzés, majd az újabb stratégiák kidolgozása… messze többről szól ez, mint napi/heti szintű posztolásról.

A Facebook a marketing eszköztárad legerősebb eleme is lehet, ha hagyod, hogy dolgozzon Neked.

Van olyan, hogy valakinél nem működnek a Google hirdetések; még az is előfordulhat, hogy a linképítés sem opció; olyat viszont még nem tapasztaltam, hogy egy vállalkozásnak ne érte volna meg aktívan jelen lenni a Facebookon.

„Egy Facebookos kattintás messze nem ér annyit, mint egy Google-ös”

„Egy Facebookos kattintás messze nem ér annyit, mint egy Google-ös”

Talán már hallottad korábban ezt az érvet – de vajon mi ennek az alapja?

Miért jelentene kevesebbet egy Facebookról érkező ember, mint a keresőből?

Miért lenne kisebb az esélye, hogy árajánlatot kér tőled a weboldaladon?

Ha a hirdetéseidnél pontos volt a célzás, akkor nagyon valószínű, hogy azokat szólítod meg, akik valóban érdeklődnek irántad – ráadásul egy olyan felületen teszed ezt, amin napi több órát töltenek.

A Facebook hirdetés egy lehetőség a kezedben arra, hogy még több ügyfelet szerezz a vállalkozásodnak – itt az ideje, hogy élj vele!

Fontos: ügyfeleket szerzel, nem like-okat

Fontos: ügyfeleket szerzel, nem like-okat

Mielőtt még megtennéd az első lépést, döntsd el, hogy mit akarsz elérni: népszerűséget, vagy eredményt?

Nagyon sokak fejében él a tévhit, hogy a kettő összefügg, és csak az tud sok ügyfelet szerezni, akinek legalább 100.000 like-olója van.

Ez szépen hangzik, csak az a helyzet, hogy nem ezt tapasztaljuk: a gyakorlat azt mutatja, hogy ügyfeleinknél az árajánlatkérők, vásárlók száma a sokszorosa a like-okénak.

Tudatosan építettük fel úgy a Facebook kommunikációnkat és kampányainkat ezekben az esetekben, hogy abból több potenciális vásárlót érhessünk el – az, hogy eközben hány kedvelés érkezett, már csak hab a tortán.

Ha kedveléseket akarsz, akkor ossz meg macskás képeket, ha viszont ügyfélre, tehát bevételre vágysz, akkor ennél átgondoltabb stratégiára lesz szükséged!

Mit és hogyan posztolj?

Ha felmegyek a Facebook oldaladra, mert igénybe akarom venni a szolgáltatásodat, akkor releváns tartalmat akarok látni Nálad – ez tehát alap.

Jól teszed, ha hasznos információkat osztasz meg a közönségeddel, viszont azt se felejtsd el, hogy a Facebook nem a Te tulajdonod!

Soha nem tudhatod, mit hoz a jövő, és hogy meddig marad életben az oldalad: ha nem akarod egyik pillanatról a másikra elveszíteni a sokévi munkád gyümölcsét, akkor a fő tartalmaidat továbbra is a saját weboldaladon oszd meg, ahol mindig Te leszel az úr.

Tűnj ki a tömegből!

Nyisd meg a Facebookot a telefonodon, és nézd meg az első 10 posztot, ami szembe jön veled!

Tűnj ki a tömegből!

  • Hány videót láttál köztük?
  • Hány hirdetést?
  • Mennyi posztot osztottak meg a barátaid?
  • És mennyit az oldalak, amiket követsz?

És a legfontosabb kérdés: melyiknél álltál meg egy pillanatra, mert megragadta a tekintetedet?

A Facebookon keresztül gyakorlatilag ömlik rád a tartalom, és nagy az esélye, hogy a legtöbbre még 1 másodpercet sem szánsz, csak továbbgörgetsz gondolkodás nélkül.

A Facebook hirdetések nagy előnye, hogy ott jelennek meg, ahol a tartalom, tehát gyakorlatilag ők is annak számítanak: ez viszont azt a feladatot is magában hordozza, hogy valahogy ki kell tűnniük a tömegből.

Akár szereted, akár nem, legalább 1-2 emojit érdemes elhelyezni a posztjaidba, mert a színességük miatt így feltűnőbbek lesznek, a megfelelő fotók használatát pedig már meg sem említem külön, hiszen ennek alapnak kell lennie.

A legjobb megoldás: a videó!

A legjobb megoldás: a videó!

Egy érdekesség: remarketinggel azokat érheted el, akik az elmúlt 180 napban kattintottak a hirdetésedre – viszont ha videós bejegyzésről beszélünk, akkor ez felkúszik 365 napra.

Mit árul ez el nekünk?

Hogy még a Facebook is arra ösztönöz, hogy videókat ossz meg az oldaladon: ez a legfeltűnőbb és legnépszerűbb tartalomtípus jelenleg az interneten, és Neked is ki kell használnod a benne rejlő lehetőségeket.

Még mi is csak most kezdtünk el ismerkedni ezzel a fajta formátummal, de azt már látjuk, hogy messze jobban teljesítenek, mint sima, szöveges-képes posztok.

Hogyan lesz 5 hirdetésből 25?

Eddig beszéltünk a posztokról – most vágjunk bele a hirdetésgyártásba.

Mi kell ehhez?

  • Egy oldal/aloldal, amit hirdetni akarsz,
  • és amin keresztül a felhasználók végre tudják hajtani a megfelelő konverziót.
  • Ehhez kell írnod 5db Facebook posztot,
  • és keresni 5 db képet hozzá.

Ha megvannak a posztok, akkor már csak össze kell állítani a hirdetéscsoportot: minden szöveget összekombinálsz minden képpel, így tehát összesen 25 hirdetés variáció jön létre.

Nem vagyunk ugyanis jósok... nem tudjuk előre, hogy mi fog működni és mi nem.

A következő lépés: figyelsz és vársz

25 hirdetés soknak tűnik?

Pedig ennyivel tudsz igazán biztosra menni!

Ha legalább 7 napig hirdetjük ezeket, akkor tisztán látszódni fog, hogy melyik szerepel a legjobban, és a jövőben arra fogunk majd koncentrálni.

Ami viszont nem működik, azt nem erőltetjük: ha valamelyik hirdetés 100 kattintás után sem hozza a konverziókat (például nem történik vásárlás az oldaladon), akkor azt ki fogjuk kapcsolni, hogy ne vigye el a pénzt.

Azt tehát látod, hogy bár a beállítások nem nehezek, a Facebook hirdetések menedzselése nem rövid folyamat: ahhoz, hogy eredményeket láss, akár hónapoknak is el kell telnie.

Mindig tanulj a hirdetésekből!

Egy hirdetésről messze többet lehet megállapítani, minthogy sikeres volt-e, vagy sem.

Meg kell nézned, hogy a 25 verzió közül melyik szerepelt a legjobban, és rá kell jönnöd, hogy miért!

Figyelned kell, hogy a különböző célcsoportok hogyan reagáltak a hirdetésedre, és ki kell szűrnöd azokat, akiknek felesleges megjelenned.

A videón egy igen jól sikerült Facebook hirdetésünk korcsoport-elemzését láthatod.

Mit lehet ezekből a számokból leszűrni?

  • A 18-24 évesek között nem érte meg hirdetni, mivel nem jöttek a konverziók.
  • A 25-34 évesek körében már jobb a helyzet, ott viszont nagyon magasak voltak a költségek.
  • A 65 felettiek körében szintén nem értünk el szép eredményeket.

Mit tettünk tehát?

Módosítottuk a célzási beállításokat, és befejeztük a hirdetést azoknál a korcsoportoknál, akik nem hoztak nekünk konverziókat – és ugyanezt az elemzést elvégeztük földrajzi helyre, és minden egyéb demográfiai adatra vonatkozóan.

És az eredmény?

A helyes beállításoknak köszönhetően 252db árajánlatkérést és 8db visszahíváskérést értünk el az ügyfelünknek.

A lehetőségek tehát adottak, ahhoz viszont folyamatosan tesztelni és kísérletezni kell, hogy ki is tudd őket használni – ebben akarok segíteni Neked.

Nem ígérem le Neked a csillagokat is az égről

Nem ígérem le Neked a csillagokat is az égről

El tudod érni a céljaidat a Facebook hirdetéseken keresztül?

Meg tudod növelni a weboldalad forgalmát, az árajánlatkérések számát a jól beállított kampányokkal?

Igen, de azt nem ígérhetem meg, hogy ez 1 évnél rövidebb idő alatt történik meg (van, ahol igen, de ez elég ritka).

A hirdetésekre úgy tekintenek, mint egy rövid távú, azonnali eredményekkel járó folyamatra, de ez nem így működik – legalábbis az elején.

A profi kampánybeállításokhoz információkat kell gyűjteni, és azokat megfelelően felhasználni.

Elkölthetsz százezreket is a hirdetéseidre, és lehet, hogy özönlenek is majd a kattintások, de ettől még nem lehetsz biztos abban, hogy eredményeket is fogsz elérni.

Készen állsz egy átgondolt, profi és eredményes Facebook kampány elindítására?

Ha igen, akkor kérj tőlünk most árajánlatot, és beszéljük meg, hogyan vágjunk neki!

A sikeres Facebook hirdetésekhez időre és pénzre lesz szükség – előre mondom, hogy ezt még mi sem tudjuk megspórolni Neked, de mindent megteszünk azért, hogy ez végül meg is térüljön.

Töltsd ki űrlapunkat és szerezz még több ügyfelet a Facebookon keresztül.

Jelentkezz itt, hogy segíthessünk!