Logó tervezés: egyedi, kreatív, és ami a legfontosabb, könnyen megjegyezhető logó készítése a Te vállalkozásodnak!

Logó tervezés

Minek kell a Te cégednek logó?

Erre a kérdésre nem az a válasz, hogy „mert minden cégnek kell egy logó” – ez is igaz, de alapvetően nem ez a lényeg.

A logó az, ami igazán felismerhetővé, megjegyezhetővé tud tenni egy vállalkozást, amivel azonosítani lehet.

A legnagyobb cégeknek mind olyan logójuk van, amiről úton-útfélen felismerik őket, amit egy általános iskolás a matekfüzetébe le tud rajzolni egy unalmas órán, ami tökéletesen mutat egy termék oldalán, egy sportoló mezén, vagy akár csak egy tollon is.

És ennek köszönhetően érik el azt, hogy valóban ott legyenek mindenki fejében.

De ne tévesszen ez meg: nem csak a legnagyobb multiknak éri meg profi logót terveztetni.

Említeni fogok példaként néhány nagyobb márkanevet, de ne felejtsd el, hogy amikor ezek a logók elkészültek, még ők sem voltak „nagyok” – a világhír csak ezután következett, és nem véletlen, hogy már az elején rengeteg energiát fektettek a logó tervezésbe.

Milyen lehet egy logó?

Alapvetően háromféle logó típust különböztethetünk meg:

  • csak felirat (esetleg valamilyen egyedi betűtípussal) – ilyen például a Coca-Cola.
  • csak szimbólum – ilyen például az Apple almája.
  • szimbólum és felirat – ilyen például az Adidas.

Értelemszerűen nem szükségszerű, hogy egy márkának csak egyféle logója legyen, általában különféle „mutációkat” is létrehoznak, (pl. lehet találni felirat nélküli Adidas logót is bizonyos termékeken).

Milyen lehet egy logó?

Sőt, általánosan megfigyelhető, hogy minél ismertebbé válik egy cég, annál inkább kezdi elhagyni a feliratot a logójából – erre jó példa a Nike, aminél már a pipa is bőven elegendő.

Ehhez persze az kell, hogy az a logó tényleg nagyon jó legyen – ez pedig csak profi tervezéssel érhető el.

Nem jó helyen jársz, ha „meg akarod úszni” a logótervezést

Nem jó helyen jársz, ha „meg akarod úszni” a logótervezést

Van, aki nagyon olcsón, nagyon gyorsan fog összedobni Neked egy logót – és ezt meg is fogja tudni csinálni, hiszen valószínűleg előre elkészített sablonokat használva, azokat itt-ott átszerkesztve fog dolgozni.

Mi ilyennel nem foglalkozunk – hiszen miért is építenénk egy szolgáltatást arra, amit egy ingyenes online logó tervező oldal is ki tud váltani?

Tőlünk is lehet nagyon egyszerű logót kérni, ami néhány munkaóra alatt elkészül, viszont azt el fogjuk mondani, hogy ez nem lesz olyan minőségű, mint amibe akár 20-30 órát is beleteszünk.

Még a legegyszerűbbnek tűnő logó hátterében is óriási grafikai tervezés és munka van: tudok erre mutatni egy elég részletes példát:

Megvan a Nike-pipa sztorija?

Az ikonikus Nike pipa egy határozottan egyszerű logónak tűnik: bárki maga elé tudja most képzelni, és ennek köszönhetően iszonyatos sebességgel tud terjedni a világban.

Erre szokták azt mondani sokan, hogy „Mi ezen olyan nagy dolog? Egy pipát én is le tudok rajzolni!”.

Nos, Carolyn Davidson, aki 1971-ben készítette el a legendás Nike Swoosh-t, hivatalosan 17,5 órán át rajzolta ezt a bizonyos pipát, de saját elmondása szerint még ennél többet is foglalkozott vele a valóságban.

Phil Knight, a Nike társalapítója fedezte fel egyébként a tehetséges grafikust, és 2 dolláros órabérért kezdte el foglalkoztatni.

Megvan a Nike-pipa sztorija?

Egy pipa nem tűnik soknak…

Amikor a Nike alapítása megtörtént, egyértelmű volt, hogy Carolyné lesz a logó készítés feladata, aki két fontos kikötést kapott:

  • a logó fejezzen ki valamiféle mozgást (hiszen sportcipőkhöz készül),
  • és semmiképp se hasonlítson az Adidas három sávjához.

Önmagában ez nem tűnik nehéznek, de most vegyél a kezedbe egy papírlapot, és rajzolj rá egy akármilyen pipát.

El tudod mondani róla, hogy

  • egyszerre szimbolizálja egy futópálya felét,
  • pozitív hangulatot sugároz (már csak a pipa jellege miatt is),
  • és még akár a győzelem görög istennőjének, Nikének (igen, innen van a márkanév) szárnyaihoz is lehet hasonlítani?

Egy pipa nem tűnik soknak

És mennyit ér egy ilyen logó?

Carolyn Davidson néhány hét alatt legalább félezer féle márkajelzést készített, és mindet a cégvezetők (Phil Knight, Bob Woodell, Jeff Johnson) elé tárta.

Mindhárman a ma ismert pipát választották, Davidson pedig megkapta a fizetségét: a 2 dolláros órabére alapján kiszámított 35 dollárt – ez az összeg ma már 200+ dollárnak felelne meg, szóval nagyjából 60.000 forintnak.

Néhány évvel később egy gyémántberakásos aranygyűrűvel és nem kevés Nike részvénnyel lett ez még kiegészítve, csak hogy a cégvezetők kimutassák hálájukat.

És a végeredmény: a Nike logója még ma is a legismertebbek egyike a világon.

Így születhet logó a Te cégednek is

Azért szeretem ezt a történetet, mert tökéletesen leírja, hogyan is születik egy igazán jó logó.

  • Kell egy elképzelés a megrendelő részéről, ami alapján el lehet indulni.
  • A grafikus ez alapján megtervez nem egy, hanem több változatot is.
  • Olyan logókat készít egészen pontosan, amik átadnak egy üzenetet, könnyen megjegyezhetőek, és ami a legfontosabb: teljesen elkülönülnek a konkurenciáétól.
  • Ezek közül pedig végül ki tudja választani a megrendelő, melyik tetszik neki a legjobban.

Tény, hogy a logó készítés komoly munka – de miért éri meg Neked?

Az, hogy a grafikus munkája mennyire komoly, a Nike példáján keresztül már érhető.

De gondolom, felmerül benned a kérdés, hogy miért van erre szükséged?

Ha a Te céged nem akar akkora babérokra törni, mint a Nike tette, akkor miért kéne Neked is ilyen komoly időt és pénzt fektetned a megfelelő logóba?

Egészen egyszerű a válasz: mert nem akarod, hogy az emberek a versenytársadat válasszák.

A marketing soha nem csak az adott pillanatról szól: nem biztos, hogy a hirdetésed hatására valaki az első pillanatban vásárolni fog – viszont ha sikerül beköltöznöd a fejébe, akkor valószínűleg később vissza fog térni hozzád.

A lényeg a megjegyezhetőség: legyél bármilyen iparágban is, ha már van egy szimbólum, egy kép, amivel azonosítani tudnak Téged, akkor azzal garantálod, hogy meg is fognak jegyezni, és Te fogsz először az eszükbe jutni, ha az iparágadra gondolnak.

Olyan logót tervezünk Neked, amivel mindig elégedett lehetsz

Olyan logót tervezünk Neked, amivel mindig elégedett lehetsz

Egy kis adalék a fenti Nike-sztorihoz: az egyik alapító, maga Phil Knight egész érdekesen fogalmazott, amikor a pipát meglátta.

Nem szeretem, de szerintem majd megbarátkozom vele” – mondta Davidsonnak, amikor áldását adta rá.

Ez egy nagyon jó hozzáállás, hiszen mutatja, hogy bár maga a megrendelő nem feltétlenül volt elégedett, azt mégis belátta, hogy a logó működni fog – és igaza is lett.

Ettől függetlenül mi igyekszünk olyan logót készíteni, ami a Te igényeidnek is tökéletesen megfelel majd, és jól fog működni az üzleted szempontjából is.

Vannak már elképzeléseid?

Vannak már elképzeléseid?

Van már kész logód, és esetleg azt szeretnéd továbbfejleszteni?

Vagy van néhány olyan logó, amit másnál láttál, és megtetszett?

Mutasd meg, mi az, amit szívesen látnál a saját logódként, és mi annak megfelelően tudunk majd elkezdeni dolgozni.

A trendek alapvetően azt mutatják, hogy az egyszerűség a legkifizetődőbb, és ennek két nagyon egyszerű oka van:

  • az egyszerű logó könnyebben megjegyezhető,
  • és egyformán jól tud mutatni egy óriásplakáton és egy toll oldalán is.

A nagyon részletes logókkal az a fő probléma, hogy piciben már csak nagyon nehezen kivehetőek: nézd csak meg, hogy milyen volt az Apple márkajelzés még 1976-ban – elég egyértelmű, hogy miért váltottak még abban az évben a ma ismert almára.

Készíttesd el a logót, amiről mindenki felismer majd!

Ha látod már, hogy mekkora szerepe van egy cégnél a logónak, akkor minden bizonnyal profikra akarod majd bízni a megtervezését.

Ne feledd, hogy a logód csak a céges arculatod egyetlen eleme: ha komplett arculattervezésre szeretnél árajánlatot kérni, azt megteheted arculattervezés aloldalunkon.

Ha viszont most csak logóra lenne szükséged, akkor töltsd ki űrlapunkat bátran, hogy meg tudjuk beszélni a részleteket!

Kérj árajánlatot itt!