Kiadványkészítés cégeknek – Adj értékeset, hasznosat, maradandót a célközönséged kezébe!

Kiadványkészítés cégeknek – Adj értékeset, hasznosat, maradandót a célközönséged kezébe!

 

A nyomtatott médiumok kora a végéhez közeledik, és éppen ezért kell ezt kihasználni Neked is!

Ellentmondásosnak hangzik?

Elárulom Neked, miért érheti meg egy cégnek még ma is nyomtatott formában, füzeteken, prospektusokon, brosúrákon és más kiadványokon keresztül kommunikálni a célcsoportjával!

Az ugyanis, hogy az online világ beköszöntével a nyomtatás háttérbe szorult, még nem jelenti, hogy el is veszítette az értékét – sőt, bizonyos esetekben meg is növelte azt.

Mit érhet el a Te vállalkozásod egy saját kiadványon keresztül?

  • Megszólítod egy offline csatornán keresztül a célközönségedet;
  • Információt, és így értéket adhatsz át neki, amivel az irántad érzett bizalmát növeled;
  • Tovább építed brandedet;
  • Megmutatod, hogy a vállalkozásod mekkora hangsúlyt fektet az ügyfelekkel való igényes kommunikációra;
  • És mindeközben tájékoztatsz, meggyőzöl, és végső soron értékesítesz – egy olyan módon, ahogy a versenytársaid talán eddig még sosem tették.

Ehhez viszont igazán jó kiadványra van szükség!

„Nem fog ódivatúnak/öregnek tűnni a cégem, hogy 2018-ban is offline szólítom meg a közönségem?”

A kérdés jogosnak tűnik, és sokan valóban félnek ettől, ám a tapasztalat nem ezt mutatja.

Ha a vállalkozásodnak van egy honlapja, akkor ezzel a minimumot teljesítetted a mai világban – ha viszont a vállalkozásodnak van valamilyen kézzel fogható, értéket képviselő anyaga is, akkor az mutatja a Te igényességedet is: hogy nem elégszel meg a minimummal.

Az embereket online kötelező elérni, de ha offline is megteszed, azzal óriási előnyre tehetsz szert.

De nem mindegy, hogy mit adsz a célcsoportod kezébe: legyen az elkészült füzet/prospektus/brosúra/stb. informatív, látványos, közérthető, hatásos és szakmailag tökéletesen hiteles – ezek azok, amik nélkül egy kiadvány nem működhet, mi pedig ebben nyújtunk segítséget Neked!

Hogyan?

Úgy, hogy már az első lépésektől kezdve végigvezetünk Téged a kiadványkészítés folyamatán – ahogy azt a korábbi ügyfeleinknek is tettük eddig.

A legfontosabb kérdés, amire válaszolnod kell: mi a célod?

Egy nyomtatott kiadvány elsősorban nem azon áll, vagy bukik, hogy elég jó-e a szöveg, vagy a képek benne: a fő kérdés az, hogy sikerült-e pontosan meghatározni a céljaidat?

A legfontosabb kérdés, amire válaszolnod kell: mi a célod?

Mire akarod használni az elkészült anyagot?

  • A honlapodra akarod irányítani az olvasókat?
  • Azonnali vásárlásra akarsz ösztönözni?
  • A telefonos megkeresések számát akarod növelni?
  • Vagy egyszerűen csak informálni akarod a közönségedet?

Bármi lehet a célod, de azt előre meg kell fogalmaznod, mert ez határozhatja meg a terjedelmet, a stílust, a terjesztés módját, helyét, de akár a műfajt is (brosúra, szórólap, tájékozató füzet, prospektus, magazin, stb.).

Ha ez megvan, akkor a legfontosabb kérdésen már túl is vagy!

Az első hozzávaló: a Szöveg

Az első hozzávaló: a Szöveg

Egy átlag kiadványszerkesztőnél a kiindulópont a szöveg: azt kell letenned az asztalára, hogy el tudjon kezdeni dolgozni.

Nálunk a kiindulópont a Te ötleted, a Te célod, üzeneted, elképzelésed: a szöveget pedig ennek fényében írjuk meg mi Neked!

Tapasztalt szövegíróink Veled együtt dolgozva (de a munka nagyobb részét magukra vállalva) alkotják meg azt a tartalmat, amit Te a célközönséged elé akarsz tárni.

Személyes interjú(k) során igyekszünk mindent megtudni Tőled, a legfontosabb megválaszolandó kérdésektől kezdve a kiadvány végső üzenetéig – mindezt azért, hogy az elkészülő szöveg tökéletesen a Te igényeid szerint szülessen meg, a Te gondolatmenetedet és gondolkodásmódodat tükrözve, hogy így igazán a sajátodénak érezhesd majd.

Figyelembe vesszük az elvárt stílust, a megszólítást, és mindent, ami hatással lehet ügyfeleidre.

A második lépés: Szerkesztés

A tartalom az első, anélkül nem lehet belekezdeni semmibe.

Amíg nincs meg tördelni való szöveg, addig sokat nem tudunk tenni, maximum elkezdhetjük megtervezni az elkészülő anyag színvilágát, betűtípusát, alapvető dizájn elemeit – mindezt természetesen Veled együttműködve, a Te igényeidet szem előtt tartva.

Ahogy azt már fentebb tisztáztuk, a cél határozhatja meg nem csak a szöveget, de szerkesztést is.

Például:

  • Ha az elkészülő prospektus célja az, hogy az olvasói felkeressék a cég weboldalát további információkért, akkor általában érdemes a honlap színvilágát, betűstílusát, dizájnját felhasználni, hogy érzékelhető legyen a kapcsolat,
  • ha viszont egy teljesen önálló anyagot hozunk létre, akkor törekedhetünk arra is, hogy ez a különállás a külsőben is megjelenjen.

Igényesség, amiből nem lehet engedni

Mivel nyomtatásról beszélünk, ezért itt kifejezetten figyelni kell az olyan vizuális elemekre, mint például a felhasznált képek, fotók.

A minőség itt nem lehet kérdés, mert egy rosszul kiválasztott, homályos, pixeles kép elképesztő romboló hatással bír, és ez az, amit sajnos sokan nem vesznek figyelembe.

Egy honlapon profinak tűnő kép ugyanis nyomtatásban nagyon hamar lelepleződik, hiszen nem minden néz ki úgy papíron, mint ahogy a monitoron.

A legszerencsésebb persze az, ha a Te eredeti képeiddel tudjuk megtölteni, kiegészíteni a prospektusodat, de ha ilyen nincs, vagy ami van, az nem megfelelő, akkor mindenképp jogtiszta forrásból fogjuk pótolni őket.

Egy kis kulisszatitok: milyen kép számít megfelelőnek?

A válasz a felbontásban keresendő: egy átlagos monitor 72 dpi felbontással rendelkezik, így egy honlap esetében egy ilyen képpel meg lehet elégedni: nyomtatásban azonban minimum 300 dpi-re van szükség ahhoz, hogy a kép tökéletesen jelenjen meg: magyarul, több mint négyszeres a különbség!

Pontosan ezért kell alaposan megválogatni a képeket, amik majd a papírra kerülnek.

És végül az utolsó szint: a Nyomtatás

Ha az elkészült, megszerkesztett anyaggal Te is megelégedtél, akkor már csak a nyomtatás és a terjesztés van hátra.

Két lehetőség is áll előtted

  • az általunk elkészített, nyomdakész anyagot elviszed egy általad választott nyomdába;
  • vagy a mi nyomdaipari partnerünket választod, akivel több közös projekt után már szoros kapcsolatot alakítottunk ki.

Értelemszerűen, ha az utóbbit választod, akkor az ezzel járó ügyintézésben is a segítségedre leszünk, hogy a kész, nyomtatott kiadványod mihamarabb az ügyfeleid, vagy leendő ügyfeleid kezébe kerülhessen.

Tisztában vagyunk a nyomtatási, kötési árakkal, és ezeket a szerkesztés során is figyelembe vesszük: mivel minden oldal pénzbe kerül, mi nem hagyunk üres foltokat a kiadványainkban.

Minden oldalon információt nyújtunk az olvasóknak igényes, könnyen fogyasztható formában, megfelelő illusztrációkkal és felosztással.

Biztos, hogy a kiadvány mindenkinek jó üzlet?

Biztos, hogy a kiadvány mindenkinek jó üzlet?

A válasz erre a kérdésre egy egyértelmű nem – ha ismersz már minket, akkor tudhatod, hogy mi nem fogunk semmit sem eladni Neked, amiről nem hisszük, hogy hasznot jelent a számodra.

Ennek megfelelően a brosúrák, prospektusok, füzetek nyomtatása sem megoldás mindenkinek: egy komoly kiadásról beszélünk, aminek valamilyen módon meg kell térülnie.

Éppen ezért a következő kérdéseket tartom fontosnak figyelembe venni, ha ilyesmin gondolkozol:

  • Van szükséged offline kommunikációra? A célközönséged kezébe tudod-e adni egyáltalán az elkészült anyagot, vagy csupán online tartod velük a kapcsolatot?
  • Elég jó a terméked ahhoz, hogy így terjeszd a hírét? Keresel annyit egy eladáson, hogy abból megtérüljön a szövegírás, a szerkesztés, valamint a nyomtatás és a terjesztés ára?

Röviden tehát az a lényeg, hogy megtérül-e a befektetésed: ha a fenti két kérdésre igennel tudsz felelni, akkor egy igényesen elkészített, profi kiadvánnyal igen komoly eredményeket tudsz elérni.

Egy jó kiadvány online is megállja a helyét

Néha úgy tűnik, mintha ég és föld lenne a különbség, de valójában az offline és online kiadványok gyakorlatilag egymás testvérei.

Egy nyomtatott kiadvány szerkesztése is elektronikus formában történik, mielőtt a nyomdába küldenénk, és éppen ezért, ha úgy érzed, hogy Neked egy e-bookra van szükséged egy füzet helyett, Nekünk nem jelent plusz munkát az elkészítése.

Viszont ebben az esetben érdemes kihasználnod az elektronikus formátumban rejlő lehetőségeket: a saját e-bookodban helyezhetsz el például gombokat, linkeket, amik a weboldaladra, vagy fontosabb aloldalaidra vezethetik az olvasóidat, mindössze egyetlen kattintással.

Ha úgy látod, hogy a Te üzleti céljaidat kifejezetten egy online kiadvánnyal lehetne elérni, akkor annak elkészítését is ránk bízhatod!

Egy jó kiadvány online is megállja a helyét

Bízd profikra a kiadványod elkészítését!

Egy jó minőségű nyomtatott (vagy akár online) marketing anyaggal nagy hatást lehet gyakorolni az emberekre: megmutatod, mennyi pénzt, időt és energiát fordítotok az ügyfeleitekre, ráadásul egy olyan módon szólítod meg őket, ami már egyre ritkább – és így bizonyos értelemben értékesebb is a számukra.

Az emberek megbecsülik az ilyen prospektusokba fektetett munkát, ha azokban valóban hasznos információkra találnak bennük, ráadásul ennek olvasása közben kevesebb zavaró tényező van hatással rájuk, mint az interneten (például itt nincs felugró chat üzenet, ami elterelhetné a figyelmüket).

Alkoss maradandót és mutass valódi értéket az ügyfeleidnek!

Kérj tőlünk árajánlatot most, mi pedig segítünk neked a profi, és egyben költséghatékony kivitelezésben!

Kérj árajánlatot itt!